Gå til innhold

Vanndrevet radio i dusjen


Anbefalte innlegg

Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten

 

Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov

 

På monstermastene går det jo ca 210 000 Volt, og veldig lav Ampere, mener du det ikke er farlig å ta i dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten

 

Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov

 

På monstermastene går det jo ca 210 000 Volt, og veldig lav Ampere, mener du det ikke er farlig å ta i dem?

Er ikke så lav ampere, men i forhold til 210k så er det lite.

 

Og ang Hz, 50hz er ikke like ille som 60Hz, derfor vi har 50 og ikke 60.

 

Men igjen, det er frekvensen som er noe av det verste ja. Derfor hjerteovervåkning er viktig etter strømgjennomgang.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten

 

Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov

 

På monstermastene går det jo ca 210 000 Volt, og veldig lav Ampere, mener du det ikke er farlig å ta i dem?

 

Hvorfor kaller man det monstermaster når det 'bare' er 210KV?

 

Statsnett sine hovedlinjer er på 400KV.....

Lenke til kommentar

Det kan gå bra. Spørs åssen HZ'en treffer rytmen.

 

Somregel når du får deg ei fille fra 230, eller nettspenning, så går det greit. Spørs hvor lang tid du bruker på å raspe til deg finga.

 

Værre hvis du har krøkka deg inn i et trangt sted der du ikke får dratt til deg finga.

 

On-topic!!!

 

Radio i dusjen er epic! Det er drit ålreit :D

Lenke til kommentar

Offtopic: Gleder meg heller til å følge med på utviklingen av Bloombox jeg ^^

 

(For de som ikke vet hva det er, så er det en liten boks du setter i hagen din / på terrassen / whatever så lenge det er ute i friluft, som produserer strøm ved hjelp av luft / oksygen.

 

Ja, dette er noe som allerede eksisterer som testfase,

google produserer 1/5 elns. av strømforbruket sitt ved hjelp av 2 store utgaver av boksen i hovedkontoret sitt.

 

En sånn liten boks produserer 63A 230V. ;)

Lenke til kommentar

Kom på en ting. Statkraft EIER kraften i springen. Det vil si at vi må betale for å bruke denne boksen (hvis vi skal være pirkete på det ofc)

Det er vel ikke helt noen nyhet å lage elektrisk energi av vanntrykket i kranen, bare det at vannverkene har klart å låst dette emnet. Kanskje ikke så rart hvis man tenker på hva som vil skje om alle hadde en slik på hver kran i huset xD

Lenke til kommentar
Offtopic: Gleder meg heller til å følge med på utviklingen av Bloombox jeg ^^

 

(For de som ikke vet hva det er, så er det en liten boks du setter i hagen din / på terrassen / whatever så lenge det er ute i friluft, som produserer strøm ved hjelp av luft / oksygen.

Gitt at du fyller på drivstoff i form av fosilt brennstoff selvsagt.

Lenke til kommentar
Offtopic: Gleder meg heller til å følge med på utviklingen av Bloombox jeg ^^

 

(For de som ikke vet hva det er, så er det en liten boks du setter i hagen din / på terrassen / whatever så lenge det er ute i friluft, som produserer strøm ved hjelp av luft / oksygen.

Gitt at du fyller på drivstoff i form av fosilt brennstoff selvsagt.

 

Oooh, snap!

Lenke til kommentar
Offtopic: Gleder meg heller til å følge med på utviklingen av Bloombox jeg ^^

 

(For de som ikke vet hva det er, så er det en liten boks du setter i hagen din / på terrassen / whatever så lenge det er ute i friluft, som produserer strøm ved hjelp av luft / oksygen.

Gitt at du fyller på drivstoff i form av fosilt brennstoff selvsagt.

 

Joa, men man kan jo bruke noe som er mer eller mindre miljøvennlig,

og selvom man bruker f.eks vanlig bensin,

skal visstnok Bloom Boxen ha mindre utslip enn andre ting som bruker fossilt brennstoff til å produsere elektrisk energi,

dessuten er det ikke snakk om å forbrenne drivstoffet,

men det er en kjemisk reaksjon som produserer elektrisk energi.

 

Det er jo en selvfølge at ren luft ikke produserer elektrisk energi,

med mindre det er snakk om vindmøller som drar en turbin rundt ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...