Gå til innhold

Ang. Bevis på at Gud finnes


Anbefalte innlegg

IHS fortsetter å dikte seg opp sin egen religion etter hvordan han skulle ønsket at gud var :)

Det er ikke dikt, Kalahari

 

Jesus Kristus kom fra menneskets gode side (Gud)

og vendte tilbake til mennesket gode side (Gud)

 

Når Han var ute i verden sikret Han det gode mennesket en evig eksistens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette virker som enda et forsøk på å gjøre gud troverdig. Ved å vri og vrenge på gud kan man få den inn i alt som finnes. Gud er lys, gud er kjærlighet, gud er menneskets gode side, osv...

Høres i hvertfall behagelig ut :) Det verste er at det er sant, Gud er virkelig !

Lenke til kommentar

Sant det, men hvis "kristne" åpent innrømmer at gud, himmel og helvete ikke egentlig eksisterer som sådan, men bare er f.eks. "menneskets gode side", og at miraklene bare er gode historier, så er jeg egentlig langt på vei fornøyd :)

Det er bare du som har en fordreid oppfattelse av disse begrepene.

Gud er menneskets gode side. Djevelen er menneskets onde side.

Himmelen er den verden menneskets gode side er i

Helvete er den verden menneskets onde side er i

 

Jesus Kristus er veien ut av helvete og inn i himmelen.

 

photo-186076.jpg

Lenke til kommentar

IHS fortsetter å dikte seg opp sin egen religion etter hvordan han skulle ønsket at gud var :)

Det er ikke dikt, Kalahari

 

Jesus Kristus kom fra menneskets gode side (Gud)

og vendte tilbake til mennesket gode side (Gud)

 

Når Han var ute i verden sikret Han det gode mennesket en evig eksistens.

 

 

Greit. Jesus og gud ble altså skapt av menneskets gode side (kreativiteten). Da er vel egentlig vi to temmelig enige :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Himmelen er den verden menneskets gode side er i

Helvete er den verden menneskets onde side er i

Så når folk dør så forsvinner sjelen deres enten inn i sin gode side, eller onde side?

Høres ut som sjelen imploderer og forsvinner for alltid.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

IHS fortsetter å dikte seg opp sin egen religion etter hvordan han skulle ønsket at gud var :)

Det er ikke dikt, Kalahari

 

Jesus Kristus kom fra menneskets gode side (Gud)

og vendte tilbake til mennesket gode side (Gud)

 

Når Han var ute i verden sikret Han det gode mennesket en evig eksistens.

 

 

Greit. Jesus og gud ble altså skapt av menneskets gode side (kreativiteten). Da er vel egentlig vi to temmelig enige :)

 

Enighet etter bare tre sider? Ikke sjangs.

Lenke til kommentar

Himmelen er den verden menneskets gode side er i

Helvete er den verden menneskets onde side er i

Så når folk dør så forsvinner sjelen deres enten inn i sin gode side, eller onde side?

Høres ut som sjelen imploderer og forsvinner for alltid.

De som velger menneskets onde side lever videre i Helvete etter sin fysiske død.

De som velger menneskets gode side lever videre i Himmelen etter sin fysiske død.

 

Det er menneskets onde side (Djevelen) som gjør alt det onde i verden

Det er menneskets gode side (Gud) som gjør alt det gode i verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

De som velger menneskets onde side lever videre i Helvete etter sin fysiske død.

De som velger menneskets gode side lever videre i Himmelen etter sin fysiske død.

 

Du er flink til å dikte opp din egen sannhet.

Alle som har gått gjennom Jesus Kristus har sett at det er to verdener.

Den verden de gikk ut av og den verden de kom inn i

Lenke til kommentar

De som velger menneskets onde side lever videre i Helvete etter sin fysiske død.

De som velger menneskets gode side lever videre i Himmelen etter sin fysiske død.

 

Det er menneskets onde side (Djevelen) som gjør alt det onde i verden

Det er menneskets gode side (Gud) som gjør alt det gode i verden.

Hva med folk som velger både fra menneskets onde side og gode side?

 

Og hvis de som velger menneskets, etter kristen definisjon, onde side, får ikke de det som de vil når de havner i helvete? Hvis Helvete er fylt med menneskets, etter kristen definisjon, onde side, kommer ikke de da til å stortrives i Helvete?

Lenke til kommentar

De som velger menneskets onde side lever videre i Helvete etter sin fysiske død.

De som velger menneskets gode side lever videre i Himmelen etter sin fysiske død.

 

Det er menneskets onde side (Djevelen) som gjør alt det onde i verden

Det er menneskets gode side (Gud) som gjør alt det gode i verden.

Hva med folk som velger både fra menneskets onde side og gode side?

Alle mennesker har en god og en ond side. Alle mennesker lar både den onde og den gode siden slippe til, i større eller mindre grad. Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Lenke til kommentar

Alle mennesker har en god og en ond side. Alle mennesker lar både den onde og den gode siden slippe til, i større eller mindre grad. Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Du er klar over at ingen tar deg seriøst?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Alle mennesker har en god og en ond side. Alle mennesker lar både den onde og den gode siden slippe til, i større eller mindre grad. Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Du er klar over at ingen tar deg seriøst?

Bortsett fra 33% av verdenssamfunnet.

Lenke til kommentar

...

Dette er en fantastisk opptreden i læren om religiøse sekter sine mantra.

Man lærer seg mantra, og så bruker man dem mot folk som argumenterer mot sitt syn, og synes at mantraene er så gode at man ikke synes at noen av svarene er gode nok.

 

Det er en alvorlig tilstand, å yte mantra i stedet for egne meninger -- for det er et symptom på alvorlig hjernevask.

 

Men i all alvorlighet.

Jeg hadde VIRKELIG en skjærefjøl med fantastisk god Mozerella oppå.

Kjøkkenet mitt er 5 kvadratmeter og ryddig.

HVOR kan man legge en skjærefjøl med en ostebit oppå, egentlig?!?!?!?!??!?

Lenke til kommentar

Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Jeg har et lite problem med å forstå denne "frelsen" gjennom dine ord, IHS. Fordi du tegner et veldig svart-hvitt bilde her. Før jeg ble ateist trodde jeg at gode ikke-kristne kom til himmelen, og at onde kristne havnet i Helvete. Men jeg innså senere, når jeg studerte NT i detalj, at dette var i strid med hva NT faktisk sier.

 

Hvorfor jeg søke å bryte ned menneskets onde side sammen med Jesus? Er det ikke bra nok at jeg gjør det på egenhånd? Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier). Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne. Dette er, for meg, ekstremt egoistisk, og i og med at Jesus fremmer denne tanken kan jeg umulig ta imot Jesus.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Jeg har et lite problem med å forstå denne "frelsen" gjennom dine ord, IHS. Fordi du tegner et veldig svart-hvitt bilde her. Før jeg ble ateist trodde jeg at gode ikke-kristne kom til himmelen, og at onde kristne havnet i Helvete. Men jeg innså senere, når jeg studerte NT i detalj, at dette var i strid med hva NT faktisk sier.

 

Hvorfor jeg søke å bryte ned menneskets onde side sammen med Jesus? Er det ikke bra nok at jeg gjør det på egenhånd? Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier). Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne. Dette er, for meg, ekstremt egoistisk, og i og med at Jesus fremmer denne tanken kan jeg umulig ta imot Jesus.

 

Men det var da dumt for deg det da. Vi kristne prøver bare å hjelpe.

 

Har du et så stort ego at du tror alle kristne tar deg seriøst?

 

Det handler ikke om ego. Det handler om å vite rett vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...