Gå til innhold

Ang. Bevis på at Gud finnes


Anbefalte innlegg

Bortsett fra 33% av verdenssamfunnet.

 

Må vi sitere deg på at disse "33% av verdenssamfunnet" ikke tror det samme som deg? Du har selv ekskludert de store kristenretninger fra å være "ekte kristen". Det var dumt av deg, for nå er du tilbake til å være ca. 0,0000000016666..% av verdenssamfunnet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor jeg søke å bryte ned menneskets onde side sammen med Jesus? Er det ikke bra nok at jeg gjør det på egenhånd? Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier). Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne. Dette er, for meg, ekstremt egoistisk, og i og med at Jesus fremmer denne tanken kan jeg umulig ta imot Jesus.

 

Men det var da dumt for deg det da. Vi kristne prøver bare å hjelpe.

 

Ok, se her:

 

Hvorfor jeg søke å bryte ned menneskets onde side sammen med Jesus? Er det ikke bra nok at jeg gjør det på egenhånd? Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier).

 

Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier). Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne.

 

Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne.

 

Men det var da dumt for deg det da. Vi kristne prøver bare å hjelpe.

 

Prøver bare å hjelpe..? "Dere kristne" gjør ingenting for å hjelpe. Ingenting. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Jeg har et lite problem med å forstå denne "frelsen" gjennom dine ord, IHS. Fordi du tegner et veldig svart-hvitt bilde her. Før jeg ble ateist trodde jeg at gode ikke-kristne kom til himmelen, og at onde kristne havnet i Helvete. Men jeg innså senere, når jeg studerte NT i detalj, at dette var i strid med hva NT faktisk sier.

 

Hvorfor jeg søke å bryte ned menneskets onde side sammen med Jesus? Er det ikke bra nok at jeg gjør det på egenhånd? Det virker som om man tro på Jesus for å komme til himmelen (som NT sier). Problemet med dette er at mange gode mennesker blir ekskludert fra himmelen bare fordi de er av en annen oppfatning enn kristne. Dette er, for meg, ekstremt egoistisk, og i og med at Jesus fremmer denne tanken kan jeg umulig ta imot Jesus.

Ved hjelp av Jesus Kristus lar dette seg virkelig gjøre. Alle andre metoder er for dårlige. I og med at denne onde siden finnes hos alle mennesker, må ned kjempelsen skje på denne korrelerte måten.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av Jesus Kristus lar dette seg virkelig gjøre. Alle andre metoder er for dårlige.

Andre metoder? En god ikke-kristen er fortsatt en god person selv om han ikke tror på Jesus.

 

I og med at denne onde siden finnes hos alle mennesker, må ned kjempelsen skje på denne korrelerte måten.

I og med at denne onde siden finnes hos alle mennesker, så burde det finnes en metode som ikke kun gjelder for kristne.
Lenke til kommentar

Alle mennesker har en god og en ond side. Alle mennesker lar både den onde og den gode siden slippe til, i større eller mindre grad. Dersom du aktivt sammen med Jesus Krisus søker å bryte ned menneskets onde side, vil du få leve vidre i den gode verden. Er du derimot for menneskets onde side, vil du leve vidre i onde verden, hvor alle har det vondt.

Du er klar over at ingen tar deg seriøst?

Bortsett fra 33% av verdenssamfunnet.

Må vi sitere deg på at disse "33% av verdenssamfunnet" ikke tror det samme som deg? Du har selv ekskludert de store kristenretninger fra å være "ekte kristen". Det var dumt av deg, for nå er du tilbake til å være ca. 0,0000000016666..% av verdenssamfunnet. :)

Hva er det du tror, "de store kristenretninger" tror ? Den forestilingen du har av den kristne tror, har ingen ting med den kristne tro å gjøre, cuadro

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva er det du tror, "de store kristenretninger" tror ? Den forestilingen du har av den kristne tror, har ingen ting med den kristne tro å gjøre, cuadro

Det tristeste med hele "1/3 av verden er kristne" argumentet er at ikke alle former for kristendom er anerkjent av alle kristne. F. eks:

Mormonerne!

Det er mange kristne som mener at mormonene ikke er kristne, inkludert på dette forumet.

En kjapp copypaste fra Wikipedia:

De mange særegne læresetningene til de Siste Dagers Hellige har ført til at de er blitt kritisert av andre kristne. En del ser dem heller ikke som egentlige kristne; det blir henvist til Paulus' brev til galaterne 1:6-9, som fordømmer framtidige engler som eventuelt skulle komme og forkynne «et annet evangelium». Noen anser Siste Dagers Hellige som en del av det man kaller nyreligiøsitet. Kirken hevder selv å ikke forkynne et annet evangelium slik Gal. 1:6-9 forbyr, men kommer med nok et testamente om at Jesus virkelig er Kristus, Messias.

I USA, Mexico, Filipinene, Brazil og Chile er det tilsammen ca. 8.4 millioner mormonere.

8.4 millioner mennesker som av mange kristne ikke blir regnet som kristne. Men når antallet kristne i verden skal brukes som argument, ja da er de plutselig anerkjent som kristne allikevel.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alle andre metoder er for dårlige.

Hvorfor det?

Fordi de ikke er i stand til å punktere det store egoet, mennesket har.

Hvordan vet du det? De største egoistene jeg vet om er kristne, og mange som ikke er egoistiske er ikke kristne.

 

Jeg er ikke så egoistisk at jeg forpester forumet med forkynnelse fordi jeg vil at alle andre skal tro på det jeg tror.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du tror, "de store kristenretninger" tror ? Den forestilingen du har av den kristne tror, har ingen ting med den kristne tro å gjøre, cuadro

Den forestillingen du har av den kristne tror, har ingenting med den kristne tro å gjøre, IHS.

 

Bare for å sette det i perspektiv.

Se der, du tror at du som ikke er kristen, vet hva de kristne tror.

 

Du gjør ikke det, cuadro Din forestilling er en illusjon.

Lenke til kommentar

From amongst the beauties of Islam, is the fact that Islam is all based on proof. Islam is not just a mere belief system discrete from evidence. Rather, Islam is a combination of the two. Explore the beauties of Islam!

 

"Beauties of Islam" with Sheikh Yusuf Estes on HudaTV. First episode: Faith & It's proof.

 

Key Points of This Video:

Introduction [start time

]

Yusuf's encounter with the Muslim/Christianity is easy! [start time

]

"Proof and Action" [start time

]

Guide us! [start time

]

How does it feel to become a Muslim? [start time

]

Muslims ask for guidance 17 times a day [start time

]

Allah's Knowledge [start time

]

Using the mind [start time

]

 

Lenke til kommentar

Om jeg selv hadde vitnet noe som skulle gjort meg tvile på guds eksistens.

Hadde det vært større kjangs for at jeg hadde fått for meg tanken om at jeg led under

en syns forvirring eller at jeg så syner.. For jeg alene ville ikke blitt bevis nok for

en eksisterende gud. Og jeg vil ikke si at det er nok for meg om jeg hører andre fortelle om sine opplevelser!

Lenke til kommentar

Til helgen går jorda under

Vi får jo ganske umiddelbart svar på om guden finnes.

Det kommer til å skje. Bibelen er faktabasert bok. Den har tidligere gitt oss eksempel etter eksempel på ting Gud har lovet vil skje, sier Camping.

Så om det ikke skjer noe, vet vi at det ikke er noen gud. Lett som en plett.

 

Islam er TOTALT mot dette.. Islam sier derimot at det er INGEN som vet når enden er , untatt GUD SELV.

Lenke til kommentar

Til helgen går jorda under

Vi får jo ganske umiddelbart svar på om guden finnes.

Det kommer til å skje. Bibelen er faktabasert bok. Den har tidligere gitt oss eksempel etter eksempel på ting Gud har lovet vil skje, sier Camping.

Så om det ikke skjer noe, vet vi at det ikke er noen gud. Lett som en plett.

 

Det er GUD som har åpenbart Koranen , Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv , og det var derfor Gud oppdaterte med Koran , og sa i Koranen at det er ingen , abslutt ingen som har kunskapen om når verdensende er. så det med 21 mai og dem som sier at enden er i 2012 , dem har ingen peiling på det , dem bare gjetter! basert på hva andre folk har skrevet i bibel og andre bøker. Husk at orginale (sanne) bibelen fra Gud ikke eksisterer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...