Gå til innhold

Ting som for meg er klinkende likegyldige og ikke gir meg noen spesielle følelser fra eller til


SnittLeif

Anbefalte innlegg

En ting som jeg ikke bryr meg om, men som alle andre er sint på, er dette med datalagringsgreierne. Jeg bare...bah. Whatever. Syns folk er en smule paranoie.

 

Det er overvåkning. Frankrike skal utvide det til samtalelogging osv. nå.

 

Der har du en jævla god grunn, det er overvåkning som lett kan utvikle seg til mer overvåkning. Det er krenkelse av flere grunnlover, og en direkte overkjørsel av privatliv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til maktmisbruk og annet. Hvor mye demokrati er det når politikerne bevvist overkjører flertallets meninger? Og i tillegg blir de som er i partiene tvunget til å stemme enten det ene eller det andre (partipisken, Jern Erna osv). DLD er ille!

 

--

 

Denne tråden stiller jeg meg egentlig veldig likegyldig til. Når jeg tenker over det blir jeg ikke glad/lykkelig/vis eller lignende når jeg poster her, men jeg har heller ingen negative reaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tror dere det sitter en person og følger med på alt du gjør, hvor du er og hvor du skriver? Paranoien har tatt dere, seriøst. Ingen som sitter og ser på dere.

 

Og det er jo dere som velger og ha en pc, og koble den til internett. Liker det ikke, så hiv pcn da.

Lenke til kommentar

Om det er en person som sitter og følger med på sidene jeg browser er revnende likegyldig for meg. Problemet her er at politkerne har begått et helt klart overtramp mot befolkningen. Hvis man fulgte med på uoffisielle statistikker (VG, DB, Aftenposten osv) var statistikken noe sånt som 85% mot DLD og 15% for. I tillegg har det blitt arrangert massive protester over alt i landet, på internett og ellers. Hva har politikerne gjort? Ignorert folket sitt, som de er til for (stortinget finnes for å støtte folket), dratt frem partipisken og rast i vei.

 

I tillegg bryter DLD til dels mot et av statens viktigste rettsprinsipper som heter at "Du er uskyldig inntil det motsatte er bevist". Nå er du plutselig til en viss grad "skyldig inntil det motsatte er bevist".

 

Et annet argument er at det viser seg gang på gang i alle mulige sammenhenger (også veldig ofte i politikk) at hvis man først gjør noe galt, så er det mye lettere å gjøre mer av samme typen styggdom neste gang. Det er derfor en reell sjanse for at stortinget om noen år gjør dette strengere og strengere.

 

Det viser seg også at det å bedrive denne typen overvåkning faktisk hjelper veldig lite (vist fra andre land som har innført en lignende ordning), og hvis du driver med kriminalitet så er det bare å bruke en proxy, evt. TOR, og du er usynlig. Derfor er det bortkastede skattepenger blant annet, og informasjon kan komme på avveie (hacking). For meg gjør akkurat det lite, men den informasjonen kan selges til tredjeparter som kan bruke den til det de har lyst til, noe som muligens kan være mindre gunstig for den norske befolkningen.

 

--

 

Begynner å bli vanskelig å finne på ting jeg er likegyldig til nå. Jeg bryr meg ikke om gangster rap.

Endret av Error
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror dere det sitter en person og følger med på alt du gjør, hvor du er og hvor du skriver? Paranoien har tatt dere, seriøst. Ingen som sitter og ser på dere.

 

Og det er jo dere som velger og ha en pc, og koble den til internett. Liker det ikke, så hiv pcn da.

 

Til spørsmålet ditt: Selvfølgelig ikke, jeg vet også at jeg ikke kommer til å være suspekt for noe. Problemet mitt ligger i at det åpner for svartemarked for informasjon, utnyttelse av DLD fra private bedrifter eller staten/fremtidig stat og korrupsjon i politi. Flertallet av folket ønsker ikke DLD eller ønsket offentlig stemme angående innføring av DLD, det ble overkjørt.

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å bli noe mål for staten/bedrifter/kriminelle, men jeg tenker mer på de som faktisk kan bli det.

 

Til kommentaren din: Det slår deg ikke at det ikke er en mulighet?

 

1. Jeg trenger internett i skolesammenheng.

2. Jeg trenger datamaskinen til programmering og underholdning.

3. Jeg betalte 13,000 kr for den, jeg bygde den selv, og er relativt glad i den.

4. Jeg har mye informasjon på harddisken jeg trenger.

5. Nettet er praktisk.

 

Jeg gjemmer meg bak TOR uansett, så hvilken sider jeg besøker får ikke staten tak i. De vil fortsatt vite hvor jeg er på hvilket som helst tidspunkt og hvem jeg snakker med til en hver tid.

 

Å gi staten for mye makt er ikke bra.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere det sitter en person og følger med på alt du gjør, hvor du er og hvor du skriver? Paranoien har tatt dere, seriøst. Ingen som sitter og ser på dere.

 

Og det er jo dere som velger og ha en pc, og koble den til internett. Liker det ikke, så hiv pcn da.

 

For et latterlig argument. Hvis noen klager på at vi har for mye overvåkningskameraer i samfunnet er ikke løsningen "ikke gå der de filmer".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Og det er jo dere som velger og ha en pc, og koble den til internett. Liker det ikke, så hiv pcn da.

 

Jeg er avhengig av PC til min hverdag. Min jobb består av programmering, overvking (av motorer o.l.) og feilsøking. Og det å ha dokumentasjon lett tilgjengelig på en firma server til maskiner, motorer og systemer er absolutt nødvendig. Jeg er også avhengig av internett for kundenes del. Så den 'statementen' der må du lengre ut på jorde med.

 

Jeg skulle gjerne likt å kastet PCn ut, men den er nødvendig for dagens samfunn. Jeg flyttet hjemme fra når jeg var 17 (læringsplass) og har regninger å betale. Og det er lettest å gjøre over nettet.

 

Dessuten kan PC være et godt underholdnings verktøy i fyllesjuken og regnværsdager. For å bare nevne 2 stk.

 

Jeg er forsåvidt enig med Sebbe. Man kan ikke alltid bare unngå ting. Man må konfrontere de/det som står i veien for deg.

 

On topic. Kom egentlig for å nevne Byllupet i England

Lenke til kommentar

Om Bin Laden er død. Jeg antar han ikke er det og at det bare er et PR-stunt eller noe i den duren, men folk hauser det forferdelig opp. Ja vel, hva så om mannen er død.

 

Americunts thinking they're finally worth something when the military kills the person behind 9/11.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Bin Laden er død. Jeg antar han ikke er det og at det bare er et PR-stunt eller noe i den duren, men folk hauser det forferdelig opp. Ja vel, hva så om mannen er død.

 

Americunts thinking they're finally worth something when the military kills the person behind 9/11.

True. True.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...