Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste skjermkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin guide, men det er vel bare å finne fram popcorn-posen og vente på fanboi-war.

 

Pleier da ikke være serlig med fanboiwars om skjermkort lenger? :) Leeenge siden jeg har sett det ihvertfall. Var verre på 9800pro og x800xt tidene! (ja, jeg hadde disse, men var ikke særlig fanboy. Kjøper alt som er bra jeg!)

Lenke til kommentar

Akkurat bestilt meg ett gtx570 zotac.

Har ingen peiling om produsenten er ok, men det er vel hips om happ hvem som lager det.

 

Forsåvidt fungerer mitt gamle gtx285, men flytter det til pc nr2 :)

 

Har ingenting i mot amd kort heller, men driver messig har jeg foretrukket nvidia.

Men skal ikke se bort fra att jeg skifter neste gang.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar
Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? laugh.gif

På grunn av hver av kortene for seg ligger i "litt mer ytelse"-klassen? I så fall må det være den dårligste begrunnelsen jeg har lest på lenge. Finn heller ut om du har behov for det (synes du kortene jobber for tregt? I så fall i hvilke spill?)

Lenke til kommentar

Har begynt å snuse såvidt på oppgradering.

 

Kjører 2x ATi 4850, men føler at AMD sine drivere er så langt bak mål det går ann å komme, spesielt når man kjører 2 skjermer og 2 kort. Tilfeldige BSODS, atikmdag.sys kræsjer, bruker 15sec med blinkende skjermer når jeg slår på skjerm nr2, lista er lang.

 

Tror det blir nVidia neste gang..

Lenke til kommentar
Ser at kortene mine ligger i "litt mer ytelse" -klassen (2x5770). Kanskje på tide med en oppgradering? laugh.gif

På grunn av hver av kortene for seg ligger i "litt mer ytelse"-klassen? I så fall må det være den dårligste begrunnelsen jeg har lest på lenge. Finn heller ut om du har behov for det (synes du kortene jobber for tregt? I så fall i hvilke spill?)

 

Nei nei, dette er ikke den eneste grunnen. Skal oppgradere til Dirt 3, Bulletstorm og andre diverse nye spill som kommer ut. Spesielt Crysis 2 som kommer snart. Så det var ikke denne artikkelen som fikk meg til å velge å bytte dem ut.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1297528584' post='16924772']
Stue-PC- og allround-bruk

...

I dette segmentet er det foreløpig AMD som er kongen. Nvidia har faktisk ikke lansert et vettugt skjermkort her de siste to generasjonene.

Huh?

 

Hva er det for noe galt med GeForce GT 430?

¨

Er faktisk en del når det gjelder stue pc i alle fall :

 

Les denne artikkelen (greit å få med seg cuda delen også)

Selve testen når det gjelder video kvaliteten (start link her)

 

 

Personlig synnes jeg selve artikkelen og testen faller litt i ytelse fella når det gjelder hva som skal anbefales her og det legges ikke nok verdi på tileggsverdien på feks Amd kortene.

Ikke at det er noe galt i å anbefale hva som yter best, men den blir litt utdatert i forhold til nytteverdien for eksempel flerskjermsstøtte og på denne måten så kan man si at anbefalningene passer bra til de som ønsker å kjøre Ferrari men det dekker ikke behovet til de som har behov for Volvo Familiebilen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvis man skal velge skjermkort som gir mest ytesle for pengene så er det vel geforce gtx 460 eller ati 6850 kortene. 2 slike i sli eller crossfire gir fortsatt mye ytesle for pengene når man kan få disse til ca 1300kr pr.stk

 

Flashe biosen fra 6950 til 6970 så er det mange som har problemer med skjermkortene etter et par uker ser jeg så jeg anbefaler ikke å gjøre det.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...