Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har krav på å få tilbake på forsikringa


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Hadde et uhell for litt tilbake, og klarte å søle væske i e forsterker hjemme her. Men den går jo under innboforsikring, så skal få tilbake alt sammen, etter en egenandel på 1999,-. (Forsterkeren koster ca 7k).

 

Men hvordan skal jeg gå frem for å få tilbake på forsikringa? Jeg er 18 år, og bor hjemme hos mor og far, så forsikringa er i deres navn.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få foreldrene dine til å fylle ut skademeldingen. I og med at de er forsikringstakere er det det riktige.

 

 

Edit: Trykkfeil.

 

Har spurt dem, og skal sende det i dems navn, men jeg trenger hjelp til å fylle ut et slikt skademeldingskjema.

 

Er det noen mal man skal følge, eller noe?

Lenke til kommentar

Tja, det står faktisk ikke det:

Egendel fra 2.000 kroner kan avtales

Her står det stikk motsatt, at 2.000 kroner KAN avtales, ikke at det er vanlig. Og 1999 er ikke det samme som 2000.

 

Hadde forsikringsavtalen hatt en lavere egenandel så hadde forsikringspremien(det forsikringen koster pr måned) vært høyere. Dette er noe folk bruker og kalkulerer med bevisst(eller burde være bevisst på, i det minste).

 

Har man barn eller ungdom i huset er det lurt med lav egenandel og høy forsikringspremie. Da er risikoen størst og når forsikringen trengs betaler man mindre av skaden. Når ungene flytter ut så øker man egenandelen og får billigere forsikringspremie. Da er risikoen lavere og man sparer penger så lenge man faktisk ikke må bruke forsikringen. Alt dette er bare et eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...