Gå til innhold

Ulemper ved å jailbreka iphone 4?


NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å klare å bricke en iPhone er vel så og si umulig så ikke noe vits å skremme trådstarter med dette. For å nevne noen realistiske ulemper så er de som følger.

-Dårligere batteritid i noen tilfeller(Winterboard med tunge skins, ekstraprogrammer som kjører i minnet, etc)

-Tregere i bruk (Samme som ovenfor)

-Problemer under bruk(Innstillinger som blir borte, telefon som henger seg og trenger en restore osv. Dette er veldig uvanlig med mindre man legger inn mange programmer som kan lage konflikter med hverandre)

Lenke til kommentar

Å klare å bricke en iPhone er vel så og si umulig så ikke noe vits å skremme trådstarter med dette. For å nevne noen realistiske ulemper så er de som følger.

-Dårligere batteritid i noen tilfeller(Winterboard med tunge skins, ekstraprogrammer som kjører i minnet, etc)

-Tregere i bruk (Samme som ovenfor)

-Problemer under bruk(Innstillinger som blir borte, telefon som henger seg og trenger en restore osv. Dette er veldig uvanlig med mindre man legger inn mange programmer som kan lage konflikter med hverandre)

No mer?

Lenke til kommentar

hadde en iPod 3g 64 gb som jeg jailbreaka, eneste problemet jeg hadde var at den frøs en gang i uka ca.

 

Og forresten, da var det en såkalt tethered jailbreak, det betydde at man ikke kunne skru på iPoden hvis man skrudde den av eller gikk tom for batteri. Man måtte via et program i PCen. Dette var da ganske lenge siden.

 

For å si det sånn; jailnreaking gir flere fordeler enn ulemper (som regel), men du burde ikke jailbreake med mindre du vet hva du driver med eller hvis du trenger en funksjon.

Lenke til kommentar

hadde en iPod 3g 64 gb som jeg jailbreaka, eneste problemet jeg hadde var at den frøs en gang i uka ca.

 

Og forresten, da var det en såkalt tethered jailbreak, det betydde at man ikke kunne skru på iPoden hvis man skrudde den av eller gikk tom for batteri. Man måtte via et program i PCen. Dette var da ganske lenge siden.

 

For å si det sånn; jailnreaking gir flere fordeler enn ulemper (som regel), men du burde ikke jailbreake med mindre du vet hva du driver med eller hvis du trenger en funksjon.

hvorfor burde jeg ikke ? er det farlig?

Lenke til kommentar

Jailbreaking er 100% trygt, og du får ingen ulemper, bare fordeler. Batteriet blir ikke dårligere (kun hvis du laster ned ting som animerte bakgrunner), den blir ikke tregere (så lenge du ikke innstalerer winterboard), og den kommer ikke til å henge seg mer opp en hvis du ikke jailbreaket. Folk som sier at det kan ødelegge iPhonen og at den blir tregere osv. er bare folk som enten ikke å tørr å gjøre det selv, eller har hørt det fra noen andre. Apple sier at garantien går hvis man jailbreaker, men hvis noe skulle skje med den, så er det bare å ta restore i iTunes. Da blir iPhonen din som den var når du fikk den, og Apple kan ikke se om du har jailbreaket. Jeg anbfealer deg virkelig å jailbreake. Det var det første jeg gjorde når jeg fikk iPaden min, og iPod touchen min er også jailbreaket. Når du først har jailbreaket, forstår du ikke hvordan du klarte å leve uten. Og som sagt, du burde bruke en UNTETHERED jailbreak, ikke en TETHERED. Hvis du tar en tethered jailbreak må du koble iPhonen din til PCen hver gang du slår den på, mens med untethered jailbreak trenger du ikke dette. Det finnes mange forskjellige jailbreak tools, men anbefaler deg å bruke greenpois0n (søk på google). Det kommer jo ann på hvilket firmware du er på, men hvis du er på 4.2.1 (for å sjekke, gå på innstillinger, generelt og så på "om"), bruk greenpois0n. Det er den letteste.

Endret av Stupebr3tt
Lenke til kommentar

Det er samme jailbreak, ja. Greenpois0n støtter flere firmware, inkludert den nye 4.3 som kommer. Hvis man har en jailbreaket iPhone når apple slipper ny firmware, så er det bare å la være å oppdatere. Mange som har kjøpt iPhone i utlandet er avhengig av jailbreak for at telefonen skal fungere i Norge, derfor får de panikk ved release av ny firmware. Skrekken er jo å være litt i tåka og trykke ok på å oppdatere uten at man i det hele tatt følger med og da har man plutselig en ganske dyr iPod Touch.

Lenke til kommentar

Det er bare fordeler med en jailbreak, MEN du må være litt kritisk med hva du legger inn.

Legger du inn animerte bakgrunnsbilder, fancy menyer etc. så er sjansen for telefonen henger seg en gang i blant ganske stor. Det er iallefall min erfaring. Min telefon måtte ha en restart en gang i uka.

Det jeg bruker av Cydia-software nå er: SBSettings, Lockinfo,MyOS etc.

Bruker ikke noen bakgrunnsbilder eller fancy menyer..

 

Har det ikke eksistert en jailbreak til iPhone, så har ikke jeg hatt iPhone idag.

Gi gass, jailbreak idag.

Endret av askare
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...