Gå til innhold

Forventninger til lønn etter 3 årig dataingeniør studie v HIØ og 2 årig master på ntnu som fører til Siv Ing?


dTd

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer litt på hva jeg kan forvente å få i lønn som en nyutdannet student etter disse studiene:

en 3 årig bachlor grad i data ingeniør ved HIØ

etterfulgt av en 2 årig master på NTNU innen datatekninkk som gir meg siv ing tittelen

 

Og eventuelt bare etter fulført bachlor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres litt lavt ut etter hva jeg har forventet meg :p

Ingeniører stiger ofte i lønn ganske fort. Så etter 3-5 år er lønnslip'en mye hyggeligere.

 

Ja, jo det er vel kanskje sant, får jo alltids litt bedre erfaring osv etter noen år :)

 

Du må jo nesten bevise litt at du kan jobbe før du får millionlønnen ;)

 

Hehe sant nok, og det kommer til å bli litt skummelt, er liksom ikke den holdinga en har til deltidsjobben, for der er det jo bare å gjøre det du blir bedt om så er du ferdig liksom :p

men det ordner seg helt sikkert :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nyutdannede dataingeniører med 3 årig bachelor kan f.eks. starte med på 350 K. i året i en utviklerstilling. Men man stiger raskt over 400 K etter ett par år når man er blitt mer erfaren i sitt felt. Kan bekrefte det som Slackbert sier.

 

Hei.

 

Jeg er selv masterstudent på 5 året, og min erfaring sier at lønnen varrierer temmelig mye.

De fleste i klassen min har fått seg jobb, og lønnen varrierer fra 400k til 450k.

 

Flere av de større selskapene har fastlønn for nyutdannede, mens hos konsulentselskapene får du lønn etter karakterer og erfaring. Vet om flere med mastergrad (dårlige karakterer og lite erfaring) som starter med 400k, mens bachelorstudenter med mer erfaring og gode karaterer får tilbud om 430k i samme selskap.

 

Har du greie karakterer (C+) vil jeg si at 430k er en grei startlønn for master, 400k for bachelor.

Lenke til kommentar

Fin info ;)

 

atm ligger jeg på så å si blank C. men håper på å vende mot en C+ ved slutten av bachelor graden. Har jo fortsatt hovedprosjekt og 2 fag, så er jo ikke umulig å satse på B i fagene og definitivt ikke noe lavere enn C på hovedprosjektete.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...