Gå til innhold

Telenor VDSL: Oppdatert linjesøk er igang..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har bestillt oppgradering fra ADSL Turbo til VDSL 25/5, bestillte 01.02.2011 fikk oppkoblingsdato 17.02.2011 (lenge å vente)

Er det ikke mulig å koble modem til pc å ordne porter som jeg vil ha åpne eller må man ha linje for å greie å komme inn på Zyxel P2802 ?

Testet å koble nettverkskabel til port 1 (gul) på modem og til min laptop (DSL kabelen var altså ikke koblet til), gikk inn på nettleseren og da kom innstallasjons siden opp, gikk ut av den og inn på 10.0.0.138 og fikk opp username og password brukte admin og trådløs passordet men kom ikke inn...?

Er det på grunn av at man må ha koblet det opp først?

Noen som har testet dette før linja er oppkoblet??

 

Galaxis.

Lenke til kommentar

Du må aktivere WLAN ved å holde inne knappen på modemet til begge Power-lysene lyser. Da fungerer admin/wpa-psk som passord. Hvertfall det som måtte til her hos meg ;)

 

Tror ikke modemet fungerer med ADSL, men er bare å prøve, på mitt modem lå i hvertfall ADSL-profilen inne.

 

funker fint med ADSL :thumbup:

Lenke til kommentar

1151873058.png

 

Vet ikke hvorfor jeg fikk så "dårlig" ping nå, men synes Telenor har vært spandable med nedlastningshastigheten. Gjorde flere tester mot forskjellige servere for sikkerhets skyld.

 

:)

 

VDSL bruker rateadaptivitet og interleave som standard og gir deg det beste linja klarer innenfor en bestemt grense... 40/10 har en hastighet som strekker seg opp til 53mbit. så 49 er innenfor det som blit tilbudt.

Lenke til kommentar
VDSL bruker rateadaptivitet og interleave som standard og gir deg det beste linja klarer innenfor en bestemt grense... 40/10 har en hastighet som strekker seg opp til 53mbit. så 49 er innenfor det som blit tilbudt.

Tull. Rate adaptive (som bare vil si at den ikke er låst til én hastighet) skal fortsatt ikke gå høyere enn max-speed som er konfigurert på xtu-c. Dvs at porten trolig står til max (100/50). Videre har ikke interleave noe med hastigheten å gjøre, den gjøre bare Reed-Solomon (FEC) mer effektiv (som med ADSL2+). Forøvrig har du fortsatt fast-path i VDSL2 (og i VDSL) og det ikke er noe i standarden som sier hva du skal bruke eller hva som skal være default.
Lenke til kommentar

Har fått VDSL 40/10. Et søk på kapaksweb ga følgende:

 

Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM.

Total linjelengde inkludert inntak: 642 meter

Lengde på inntak: 80 meter

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302B

Mulig produktklasse: VDSL 40/10

 

Inne i huset er det 4-5 meter med gammel telefonledning, sannynligvis 0,4mm eller mindre. Denne er skjøtet med 4-5 meter CAT5 kabel før det går inn på modemet.

Hastigheten målt på speedometer.teknofil.no ligger i snitt på 35000-38000 kbps, med maks på 41000-45000 kbps.

 

Har det noen hensikt å bytte telefonledningen på 8-10 meter inne i huset?

Lenke til kommentar

Har opplevd mye problem med wlan på dette modemet.

wlan restarter så alle wlan forbindelsene brytes. Dette skjer til stadighet,

lan fungerer uten problemer.

Lurer på om jeg har fått en boks med problemer.

Blir vel til at jeg må kontakte kundeservice.

 

Hadde masse problemer med wlan jeg også.

Endte med at jeg satte modemet i bridgemode og brukte min gamle gode Smoothwall til router og en "gammel" linksys-sak til wlan. Er dønn stabilt nå :D

Lenke til kommentar

Bestillte 25/5 superbredbånd hos Telenor 1.februar og fikk modem etter 2 dager, oppkoblingsdato er satt til 17. februar...

Ringte å spurte om det ikke gikk å få det før, men de hadde ikke montører ledige før da.

Kjedelig å vente så lenge.

 

Galaxis

kjedelig å vente så lenge?????????? Ka fan skal vi si som ikke får vdsl pga linjelengen er for lang (2443m.) :((((((((((((( Må vel vente i 20år!!!

Lenke til kommentar

Bestillte 25/5 superbredbånd hos Telenor 1.februar og fikk modem etter 2 dager, oppkoblingsdato er satt til 17. februar...

Ringte å spurte om det ikke gikk å få det før, men de hadde ikke montører ledige før da.

Kjedelig å vente så lenge.

 

Galaxis

kjedelig å vente så lenge?????????? Ka fan skal vi si som ikke får vdsl pga linjelengen er for lang (2443m.) :((((((((((((( Må vel vente i 20år!!!

Lenke til kommentar

Bestillte 25/5 superbredbånd hos Telenor 1.februar og fikk modem etter 2 dager, oppkoblingsdato er satt til 17. februar...

Ringte å spurte om det ikke gikk å få det før, men de hadde ikke montører ledige før da.

Kjedelig å vente så lenge.

 

Galaxis

kjedelig å vente så lenge?????????? Ka fan skal vi si som ikke får vdsl pga linjelengen er for lang (2443m.) :((((((((((((( Må vel vente i 20år!!!

spør ngt da vel og se hva de sier da :grumpy:

 

og Galaxis, du er heldig som har en sentral i nærheten som er utbygd. Jeg ligger på 1068 meter ifra men ingen utbyggingsdato ennu. så du takler nok ventingen.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Bestillte 25/5 superbredbånd hos Telenor 1.februar og fikk modem etter 2 dager, oppkoblingsdato er satt til 17. februar...

Ringte å spurte om det ikke gikk å få det før, men de hadde ikke montører ledige før da.

Kjedelig å vente så lenge.

 

Galaxis

kjedelig å vente så lenge?????????? Ka fan skal vi si som ikke får vdsl pga linjelengen er for lang (2443m.) :((((((((((((( Må vel vente i 20år!!!

spør ngt da vel og se hva de sier da :grumpy:

 

og Galaxis, du er heldig som har en sentral i nærheten som er utbygd. Jeg ligger på 1068 meter ifra men ingen utbyggingsdato ennu. så du takler nok ventingen.

har vært innom absolutt alle leverandører, har meldt flytting til NGT nå.. det eneste som blir bedre er prisen.. 100lappen mindre i mnd. Jeg får max 5/0,5Mbtps. :( Sentralen er ikke utbygd/oppgradert og det vil si at ingen andre operatører har annet utstyr enn hva Telenor har :(( Dritdårlig når vi er i 2011. Blir extra forbanna på TN når de gir enda høyere hastighet til de som bor nært og hadde høy hastighet fra før, mens vi som bor litt unna driter de i å gjøre noenting for :((( Forskjellsbehandling på høyt nivå!!

Lenke til kommentar

Joda greier nok å vente, skjønner at dere som ikke får dette tilbudet er frustrerte, grunnen til min "frustrasjon" var at jeg bestillte 1 februar og det gjorde min kompis også men han bestillte etter meg på samme dag, han ble oppkoblet den 9. februar men fikk ikke modemet før dagen etter det vil si at han var uten linje til neste dag....jeg fikk modemet 3. februar men jeg må altså vente til 17 februar...jaja forstå det den som vil :)

Mulig det går etter alfabetisk rekkefølge, jeg kommer da langt ut i rekka alfabetisk etter etternavn i forhold til han.

Men dere som ikke får tilbudet, mas på kommunen slik at de igjen kan sette press på Telenor og andre leverandører slik at utbygging blir prioritert, gjorde det i min kommune for å få ADSL og da skjedde ting fort.

Når det gjelder VDSL er det mange som ikke får det tilbudet her også, flere naboer som ligger rett ved meg som har ørlite grann for lang linje :(

Virker som de er ganske strikse på linjelengden, synes man kunne fått testet om det gikk selv om lengden var for lang i følge leverandør, har hørt om at noen har fått ADSL selv om Telenor sa at det var for lang linje, men da måtte de godta at de ikke kunne garantere farten de skulle ha i følge abonnementet.

 

 

Beklager om jeg virket utålmodig, men ring å hør med leverandør om de ikke kan kobe dere til om dere godtar å få litt redusert hastighet, om sentral er utbygd såklart.

 

Mvh.

Galaxis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...