Gå til innhold

Telenor VDSL: Oppdatert linjesøk er igang..


Anbefalte innlegg

Men de har fortsatt ikke samme dekning.

 

Sannsynligvis bedre?

Nei,

Jeg får bedre hastigheter hos Telenor enn hva NGT er villig til å gi.

 

NGT leverer da akkurat det samme som Telenor sier de kan levere (Wholesale), på OA (eget NGT utstyr) så leverer de stort sett raskere linjer enn Telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicast enabled on an e- or aeDSLAM for an xDSL circuit from a subtended aDSLAM.

Total linjelengde inkludert inntak: 1096 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302E

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

 

Ser for ordens skyld ut som jeg får modemet i Posten i dag, så da er det bare å ringe kundeservice for å få bekreftet oppkoblingsdato og sette modemet i bridge mode.

 

Noen som forresten kan bekrefte at P2812 også kan brukes på en 2+ linje? Greit å få koblet det opp etterhvert i påvente av oppkobling. Så litt på den ene guiden og ser ut som jeg må velge bridge mode for både ADSL og VDSL hvis jeg kobler det opp før oppkoblingsdatoen.

Nettopp fått modemet, testet både på den gamle splitteren og den nye VDSL-splitteren. Satte også opp brukernavn og passord i ADSL-"fanen" på 10.0.0.138 - funker dårlig.

Lenke til kommentar

Men de har fortsatt ikke samme dekning.

 

Sannsynligvis bedre?

Nei,

Jeg får bedre hastigheter hos Telenor enn hva NGT er villig til å gi.

 

NGT leverer da akkurat det samme som Telenor sier de kan levere (Wholesale), på OA (eget NGT utstyr) så leverer de stort sett raskere linjer enn Telenor.

 

De gjør jo åpenbart ikke det, må jeg ta skjermskudd for å bevise? :)

 

Det som skjer er at hos Telenor får jeg opp samtlige VDSL-abbonoment jeg kan få, hos NGT får jeg kun opp ADSL*-abbonoment.

 

Jeg trodde og at de leverte alt Telenor leverte, men har smertelig fått det motbevist nå.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Multicast enabled on an e- or aeDSLAM for an xDSL circuit from a subtended aDSLAM.

Total linjelengde inkludert inntak: 1096 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302E

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

 

Ser for ordens skyld ut som jeg får modemet i Posten i dag, så da er det bare å ringe kundeservice for å få bekreftet oppkoblingsdato og sette modemet i bridge mode.

 

Noen som forresten kan bekrefte at P2812 også kan brukes på en 2+ linje? Greit å få koblet det opp etterhvert i påvente av oppkobling. Så litt på den ene guiden og ser ut som jeg må velge bridge mode for både ADSL og VDSL hvis jeg kobler det opp før oppkoblingsdatoen.

Nettopp fått modemet, testet både på den gamle splitteren og den nye VDSL-splitteren. Satte også opp brukernavn og passord i ADSL-"fanen" på 10.0.0.138 - funker dårlig.

Takk for svar. Har ikke fått mitt enda jeg, men kommer nok på Post i Butikk i løpet av kvelden. Da er det hvertfall ikke noen vits å koble opp modemet før oppkoblingsdatoen, men siden det er morro med nye ting så får jeg hvertfall sette det klart i bridge mode :)

 

Men de har fortsatt ikke samme dekning.

 

Sannsynligvis bedre?

Nei,

Jeg får bedre hastigheter hos Telenor enn hva NGT er villig til å gi.

 

NGT leverer da akkurat det samme som Telenor sier de kan levere (Wholesale), på OA (eget NGT utstyr) så leverer de stort sett raskere linjer enn Telenor.

 

De gjør jo åpenbart ikke det, må jeg ta skjermskudd for å bevise? :)

 

Det som skjer er at hos Telenor får jeg opp samtlige VDSL-abbonoment jeg kan få, hos NGT får jeg kun opp ADSL*-abbonoment.

 

Jeg trodde og at de leverte alt Telenor leverte, men har smertelig fått det motbevist nå.

 

Ingen ISP'er har nok begynt å selge VDSL på wholesale (WS) enda. Så for øyeblikket har man valget mellom operatør aksess (OA) fra Telenor eller NextGenTel. Gi det tid så vil nok alle ISP'er tilby på wholesale og etterhvert de fleste på operatør aksess også

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

De gjør jo åpenbart ikke det, må jeg ta skjermskudd for å bevise? :)

 

Det som skjer er at hos Telenor får jeg opp samtlige VDSL-abbonoment jeg kan få, hos NGT får jeg kun opp ADSL*-abbonoment.

 

Jeg trodde og at de leverte alt Telenor leverte, men har smertelig fått det motbevist nå.

 

Grunnen her er nok linjesjekken til ngt ikke er oppdatert med VDSL2 (wholsale) produkter enda vil jeg tro. Så dette vil nok komme.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker, så var det nevnt at NGT skulle bygge ut dekning av VDSL i år.

Så det var nevnt en økning fra 200.000 til 800.000 kunder. Er det noen som vet om disse tallene inkluderer wholesale eller om det er 800.000 med NGT-utstyr? Med forbehold om jeg husker riktige tall :-) Grunnen til at jeg spør, er at jeg ikke ønsker Telenors begrensede upload og at jeg har svært gode erfaringer med NGT.

 

EDIT: Tror jeg fant ut at NGT skal bygge ut til 800K med eget utstyr.

De tilbyr forøvrig 40/20 for 499.- fra d.d. :-)))

----------

Nextgentel dekker i dag 200.000 husstander med sine VDSL-sentraler, og forventer at 800.000 husstander etter hvert vil få samme tilgang.

 

Telenor har på sin side dekning for 400.000 husstander allerede ved lansering, et antall de forventer vil bli fordoblet i løpet av året. Telenor kommer også med TV gjennom VDSL i løpet av året.

 

 

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

De gjør jo åpenbart ikke det, må jeg ta skjermskudd for å bevise? :)

 

Det som skjer er at hos Telenor får jeg opp samtlige VDSL-abbonoment jeg kan få, hos NGT får jeg kun opp ADSL*-abbonoment.

 

Jeg trodde og at de leverte alt Telenor leverte, men har smertelig fått det motbevist nå.

Etter søket deres kunne jeg heller ikke få.

Når jeg ringte de var det null problem, så er nok bare siden deres som ikke er oppdatert.

Lenke til kommentar

Hvis du senere kan få 40/10 fra samme ISP er det jo bare oppgradere når den tid kommer. Tenker du på å bytte til en annen leverandør vil du først kunne gjøre dette når bindingstiden har gått ut dersom du ikke vil kjøpe deg fri. Da opptil deg om du vil ha 25/5 i et år før du så bytter til en annen leverandør med 40/10 eller om du vil ha det du har nå frem til 40/10 kommer.

 

De leverer vel opp til 25/5. Det vil så mye som linjen klarer opp til 25/5. Hvor mye det er finner man ikke ut før linjen er koblet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...