Gå til innhold

Telenor VDSL: Oppdatert linjesøk er igang..


Anbefalte innlegg

Telenor VDSL lanseres i morgen, men du kan allerede søke om du kan få dette.

 

Gå inn på https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/kapaksweb, tast inn telefonnummer eller adresse og finn ut om du kan få VDSL.

 

Jeg ligger 1280 meter unna sentralen, men Telenor leverer allikevel 25/5 til meg :D

 

 

Guider for multimodem Zyxel P2812:

 

Standard oppsett

Gjenopprette fabrikkinnstillinger

Åpning av porter

Forandre kanal på WLAN

Forandre navn på WLAN (SSID)

Sette modem i bridgemodus

Sette router tilbake i routermodus

Endret av Zephyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke VDSL på meg gitt. KAPAKS gav meg dette svaret:

 

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet og det er IKKE registrert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato.

Total linjelengde inkludert inntak: 5205 meter

Lengde på inntak: 18 meter

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Telenor VDSL lanseres i morgen, men du kan allerede søke om du kan få dette.

 

Gå inn på https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/kapaksweb, tast inn telefonnummer eller adresse og finn ut om du kan få VDSL.

 

Jeg ligger 1280 meter unna sentralen, men Telenor leverer allikevel 25/5 til meg :D

har du 0.6 mm kobber da?

eller varierende?

 

 

Skal være 0,6, men er jo grusomt dårlig kobber på Nøtterøy da så får se hva de egentlig klarer på den linja.

Lenke til kommentar

RePaC, har du fått mail e.l. om når ting blir koblet om osv? Fikk bare en generisk mail om at hastighetsendring ble ordnet iløpet av ett døgn, men ser ikke helt den, da man jo må ha nytt modem... (Jeg har oppgradert fra 12/0,6 - 25/5 da...)

Endret av bertie
Lenke til kommentar

40/10 blir litt lite upload for meg. Synd at Telenor ikke tilbyr 40/20 for oss som bor nær sentralen.

 

Litt lite upload ja... Var storfornøyd da jeg gikk fra telenor (4/0.5) til NGT (10/1, betaler for 20/1) :p

 

2,2 Km unna sentral, sto "Sentralen planlegges utbygd 18.02.2011", hjelper nok ikke for meg.

 

Hadde vært utrolig greit om det ble litt fart i fiberutbygging snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RePaC, har du fått mail e.l. om når ting blir koblet om osv? Fikk bare en generisk mail om at hastighetsendring ble ordnet iløpet av ett døgn, men ser ikke helt den, da man jo må ha nytt modem... (Jeg har oppgradert fra 12/0,6 - 25/5 da...)

Ringte dem på morgenen og bestilte, så ringte jeg opp igjen og dobbelsjekket. Det tar maks. 5 dager før modem kommer fram og 10 dager oppkobling.

 

Har ikke fått noen bekreftelse nei.

Lenke til kommentar

de som bestiller og får, kan vel gjerne fortelle om hvor mange meter de har til sentral og hvilken trådkvalitet..

takk.

 

og: hva heter modemet?

 

 

Total linjelengde inkludert inntak: 616 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302E

Mulig produktklasse: VDSL 40/10

 

 

Jeg har Telnor Online ADSL Max pr i dag, og kunne derfor bestille endring på telenor.no, bestilte samtidig ett nytt modem (kr. 0,-) da dette krevdes.

 

Jeg har Zyxel P2602HWT nå, men kun Zyxel P2812 støtter "Superbredbånd" VDSL og bredbåndstelefoni).

 

Fikk bekreftelse at endringen normalt tok ett døgn, men mistenker at det er en standardmelding, og må vel uansett vente på modemet..

Lenke til kommentar

de som bestiller og får, kan vel gjerne fortelle om hvor mange meter de har til sentral og hvilken trådkvalitet..

takk.

 

 

Oppgraderte via Telenors hjemmesider, så har ikke fått annen tilbakemelding enn at sentralen min støttet og at jeg kunne få opptil 25/5.

 

Total linjelengde inkludert inntak: 1139 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

 

Samme modem som nevnt i tidligere tråd, Zyxel-modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...