Gå til innhold

Telenor VDSL: Oppdatert linjesøk er igang..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var linjen koblet opp. Første i Vestfold!!!

 

Kapaksinfo:

 

Total linjelengde inkludert inntak: 1285 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302B

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

 

 

Fra modem:

 

VDSL WAN Up 27008/5536 kbps

 

 

1149538669.png

 

 

Må si meg veldig fornøyd her altså :new_woot:

 

Det var meget positivt. Da regner jeg med at min 1099m 0,6 ikke skal ha noe problemer.

Lenke til kommentar

Har blitt kobla om jeg og. Vil hjem!

 

Til deg og de som blitt koblet om. Får man en standardvarsling på SMS/E-post fra TN? Eller er det montør som eventuelt ringer og sier ifra?

 

 

Jeg fikk telefon fra montør i går og i dag.

Siden jeg var førstemann montøren skulle koble opp hos visste han ikke noe om hvordan modemet eller noe virket, så han kom innom og kikka over mens jag satte opp linja :thumbup:

Lenke til kommentar

De har ikke "hele" landet. Det er Sønnico, Relacom og Eltel som deler på Norge. Montør skal ringe når kobling gjøres i sentralen :) hvis du gjør det etter den o'hellige Telenorboka hvertfall.

 

Blir sjuk av alle som bor nærme nok til vdsl, sitter jeg med ustabil 4mbit :(

Endret av grOnN*
Lenke til kommentar

Bestilte 25/5 og ble koblet opp i dag. Hadde 12/0,6 og har nå fått bare 12/5. Ringte support som ba meg kontakte de i morgen hvis det ikke er endring i hastighet. Tenker at teknikkeren ikke har fjernet 12mbit sperren for i følge linjesøket så skulle 25/5 ikke være noe problem.

 

Noen andre som har opplevd det samme?

 

 

 

Resultat av validering:

(11) VDSL kan bestilles på den forespurte linjen med normal leveringstid.

 

Merknader:

Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM.

Total linjelengde inkludert inntak: 958 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: 0,6 mm

Fabrikat på utstyr: A7302E

Mulig produktklasse: VDSL 30/10

 

 

Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL

Bredbåndsprodukt på linjen: BA

Søkt produkt: VDSL-PREMIUM

Høyeste produktklasse: VDSL 30/10

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 30016

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 10048

Produktkode: 602

Mulig produktklasse: VDSL 25/5

Mulig produktklasse: VDSL 30/10

Informasjon om termineringspunkt

Koplingspunktets utstyrstyper: Koblingspunktet har eDSLAM og aeDSLAM

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar

Nextgentel og Telenor er to vidt forskjellige leverandører, men utstyret er veldig likt. Dvs at de kan egentlig levere det samme, men Telenor går heller ned på den sikre siden mens Nextgentel har en tendens til å gå opp på den ustabile siden etter mine erfaringer. Nextgentel bryr seg ikke hvor mange ganger det blir meldt feil på en vdsl linje fordi det koster dem i utgangspunkte ingenting siden det er Telenor som eier det meste av kobbernette i Norge, det er også de som må drifte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Nexgtgentel. Vurderte å bytte til telenor 25/5 449 + 79 linjeleie. Ringte Nextgentel mandag for å høre om de kunne gi meg vdsl. Det kunne de ikke. Sa at linja på 950 var 150 for lang. Gikk da til Telenor å bestilte 25/5.

 

Ble i dag kontaktet av Nextgentel. De tilbydde meg nå 25/5 til 399, uten linjeleie. dvs ca 130 lavere. Endringen ville ta ca en måned. De tilbydde meg gratis adsl frem til oppgradering. Siden jeg har litt tolmodighet i magen slo jeg til.

 

De begrunnet avslaget på oppgraderingen (tlf på mandag) at det var helt ferskt at de nå kunne levere på telenor sine linjer (vdsl) og at dette tirsdag ikke var kjent.

Endret av surferxy
Lenke til kommentar

Har Nexgtgentel. Vurderte å bytte til telenor 25/5 449 + 79 linjeleie. Ringte Nextgentel mandag for å høre om de kunne gi meg vdsl. Det kunne de ikke. Sa at linja på 950 var 150 for lang. Gikk da til Telenor å bestilte 25/5.

 

Ble i dag kontaktet av Nextgentel. De tilbydde meg nå 25/5 til 399, uten linjeleie. dvs ca 130 lavere. Endringen ville ta ca en måned. De tilbydde meg gratis adsl frem til oppgradering. Siden jeg har litt tolmodighet i magen slo jeg til.

 

De begrunnet avslaget på oppgraderingen (tlf på mandag) at det var helt ferskt at de nå kunne levere på telenor sine linjer (vdsl) og at dette tirsdag ikke var kjent.

 

Telenor sine sider sier linje leie 0 på bredbånd 40/10 og 25/5! Uansett blir det 50 kroner billigere for deg. Jeg bestilte VDSL fra telenor pga at ngt sa at det ville ta 1 mnd. Bestilte da på telenor i tro om at det skulle gå fortere, men ser ut til at det vil ta like lang tid der.

Lenke til kommentar

Har Nexgtgentel. Vurderte å bytte til telenor 25/5 449 + 79 linjeleie. Ringte Nextgentel mandag for å høre om de kunne gi meg vdsl. Det kunne de ikke. Sa at linja på 950 var 150 for lang. Gikk da til Telenor å bestilte 25/5.

 

Ble i dag kontaktet av Nextgentel. De tilbydde meg nå 25/5 til 399, uten linjeleie. dvs ca 130 lavere. Endringen ville ta ca en måned. De tilbydde meg gratis adsl frem til oppgradering. Siden jeg har litt tolmodighet i magen slo jeg til.

 

De begrunnet avslaget på oppgraderingen (tlf på mandag) at det var helt ferskt at de nå kunne levere på telenor sine linjer (vdsl) og at dette tirsdag ikke var kjent.

 

Telenor sine sider sier linje leie 0 på bredbånd 40/10 og 25/5! Uansett blir det 50 kroner billigere for deg. Jeg bestilte VDSL fra telenor pga at ngt sa at det ville ta 1 mnd. Bestilte da på telenor i tro om at det skulle gå fortere, men ser ut til at det vil ta like lang tid der.

 

I min bestilling ble det oppgitt tillegg for linjeleie. Har ikke fasttelefon, så det kan være årsak. Når Nextgentel tok kontakt, presiserte de at linjeleie var inkl i 399.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...