Gå til innhold

Pc vs konsoll


Anbefalte innlegg

Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid.

omvendt?

 

Kanskje i ditt hue.

 

Så forklar hva du mener da. Konsollen fungerer jo i utgangspunktet. Med pcen må man gjerne gjøre en del innstillinger underveis i spillet. Derfor ser jeg ikke helt logikke i innlegget diit

 

Fungerer ja, men jeg finner PC langt bedre.

 

Trenger da ikke en logikk i alt.

 

Men dette har jo ingen sammenheng med det du skrev tidligere. Du forklarer jo noe helt annet.

Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid."

 

Orker ikke. Du vil aldri forstå.

 

Det er en artig måte å si at man ikke har så mye å svare med ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid.

omvendt?

 

Kanskje i ditt hue.

 

Så forklar hva du mener da. Konsollen fungerer jo i utgangspunktet. Med pcen må man gjerne gjøre en del innstillinger underveis i spillet. Derfor ser jeg ikke helt logikke i innlegget diit

 

Fungerer ja, men jeg finner PC langt bedre.

 

Trenger da ikke en logikk i alt.

 

Men dette har jo ingen sammenheng med det du skrev tidligere. Du forklarer jo noe helt annet.

Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid."

 

Orker ikke. Du vil aldri forstå.

 

Det er en artig måte å si at man ikke har så mye å svare med ;)

 

Sier ikke det. Du som drar den konklusjonen av det jeg sa.

Lenke til kommentar

Jevrio: Du kommer med en påstand som er vanskelig å se logikken i, så unngår du å svare på hva du mente, virker ganske klart at du ikke har så veldig mye å komme med

 

Neivel.

 

Du har altså ikke noen argumenter å komme med?

 

Jo. Jeg spilte Dead Space 2 på PS3 (CFW), og sløste bort masse ammo da den forbanna kontrollen er ubrukelig, men på PC går det veldig bra. og konsoll har en hardware, kan nok endres, men ikke så altfor lett. PC er enkelt "fornybar".

 

Men driter du i gameplay (eller har blitt vant til kontrollen), og klarer deg med middels grafikk, funker sikkert konsoll greit.

Lenke til kommentar

Beklager, gjikk ut i fra at din intelligens kvotient hadde minst tre siffer men der tok eg feil. Mente selvfølgelig Unlimited Detail teknologien gruser crysis teknologien som blir brukt til å lage det visuelle. Men eg må bare beklage.

Ja jeg burde selvfølgelig ha forstått det utifra den ene settningen din, det beklager jeg. Jeg burde på forhånd ha visst hvor kunnskap nivået ditt på dette lå. Unlimited Detail Technology står forøvrig kun for geometri renderingen og det visuelle er mye mer enn bare statisk geometri. ;)

Men takk for at du holder en hyggelig tone.

 

Her kan du forøvrig lese at det er en del skeptisme til Unlimited detail teknologien:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=56779

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=47405

 

Flott at du også er hyggelig tilbake; når sant skal sier befinner Unlimited Detail teknologien seg ikke på markedet enda. Det er desverre ikke et ferdig produkt enda.

Lenke til kommentar

Så da du skrev dette:"Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid," så mente du egentlig at du ikke liker kontrollen på konsoll og at pc har bedre hardware? I såfall en krøkkete måte å si det på.

 

Kunne ikke brydd meg mindre.

jaja, søt er du i allefall.

Men en sammenhengende diskusjon klarte du ikke å føre.

Bedre lykke neste gang :)

Lenke til kommentar

Så da du skrev dette:"Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid," så mente du egentlig at du ikke liker kontrollen på konsoll og at pc har bedre hardware? I såfall en krøkkete måte å si det på.

 

Kunne ikke brydd meg mindre.

jaja, søt er du i allefall.

Men en sammenhengende diskusjon klarte du ikke å føre.

Bedre lykke neste gang :)

 

Diskuterer ikke. Sier min mening, og driter i din.

Lenke til kommentar

Så da du skrev dette:"Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid," så mente du egentlig at du ikke liker kontrollen på konsoll og at pc har bedre hardware? I såfall en krøkkete måte å si det på.

 

Kunne ikke brydd meg mindre.

jaja, søt er du i allefall.

Men en sammenhengende diskusjon klarte du ikke å føre.

Bedre lykke neste gang :)

 

Diskuterer ikke. Sier min mening, og driter i din.

For å rette litt på deg så prøvde du å si meningen din. Det klarte du jo ikke i og med at det du skrev og det du sier du mente er to ganske forskjellige ting.

 

At du ikke mener å diskutere tyder jo på at du er litt forvirret som har rotet deg bort på ett diskusjonsforum.

Lenke til kommentar

Så da du skrev dette:"Forklar denne:"Konsoll funker, om moddet.

PC funker.. perfekt.. alltid," så mente du egentlig at du ikke liker kontrollen på konsoll og at pc har bedre hardware? I såfall en krøkkete måte å si det på.

 

Kunne ikke brydd meg mindre.

jaja, søt er du i allefall.

Men en sammenhengende diskusjon klarte du ikke å føre.

Bedre lykke neste gang :)

 

Diskuterer ikke. Sier min mening, og driter i din.

For å rette litt på deg så prøvde du å si meningen din. Det klarte du jo ikke i og med at det du skrev og det du sier du mente er to ganske forskjellige ting.

 

At du ikke mener å diskutere tyder jo på at du er litt forvirret som har rotet deg bort på ett diskusjonsforum.

 

Diskuterer en del, men spørsmålet denne tråden handler om, finnes det ikke fasit på. Alt handler om hva hver enkelt er ute etter.

 

Alt trenger ikke ha en perfekt sammenheng. Du er for faen værre enn norsk-læreren min.

 

Dette er som krigen mellom kristne og ateister. To sider, begge står på sitt. Riktignok er det en fasit der, så ikke heelt like. Men det er også to sider, trangsynte kristne, og fornuftige ateister. De kristne vil ha ateistene til å tro at gud/jesus finnes, og kommer med tåpelige argumenter for det.

 

Nei, ikke identiske .. diskusjoner, men noe av det samme. Nå kommer du sikkert til å klage på at jeg går offtopic, men .... blæ.

Lenke til kommentar

Eneste konsollen i den nåværende generasjonen som har livets rett er Wii. Den fyller en nisje når det gjelder utnyttelse av teknologien og er ypperlig som en 'casual' konsoll.

Problemet med å diskutere PC mot konsoll (primært Xbox 360 og PS3), er manglende evne til å sette seg inn i motpartens (kanskje) rasjonelle argumenter. Jeg har ikke noe problem med å si at jeg heller veldig tydelig mot PC iforhold til konsoll. Av samme grunner nevnt over, og jeg blir overrasket over hvordan argumenter motparten fremmer.

 

Jeg sitter nå på en 3.5 år gammel PC (med et GTX 460 - 1500ish siden mitt forrige kort døde for 4-5 mnd siden). Denne PC-en drar Starcraft 2 på 1920x1200 med relativt høye grafikkinnstillinger, Just Cause 2 på 1920x1200 på medium/high og Metro 2033 på medium osv. Og jeg banner på at den drar samtlige av nye spill på 1280x720 med høye innstillinger. Det er akkurat den samme PC-en jeg bruker til sosiale medier, sjekking av nyheter, laste ned programmer, lese pensum, se filmer, se serier, og alt slik. Jeg må ikke bruke 5.000,- hver andre måned for å i det hele tatt kunne sjekke ut de nye spillene som det virker som mange tror.

 

Selv om din 'gamingPC' til 10.000 ikke drar Crysis på Ultra high, betyr ikke det en dritt. Motoren som er brukt i Crysis er fantastisk. Den ser utrolig vakker ut på medium til og med, og om målet er å kjøre på høye innstillinger fordi du vil kjøpe på høye innstillinger, er holdningen helt på trynet. Hadde du vært fornøyd om de ganske enkelt fjerna muligheten for Ultra? Ville det løst noen ting? Nei.

Å hevde at en konsoll har god grafikk er teit.

 

En annen ting er å hevde at konsoll er bedre pga ekslusive titler. Det er feil vei. At konsoller får ekslusive titler betyr ikke at de er overlegne som en enhet. Jeg er helt enig i at det virker lettere å utvikle spill til et sett hardware, men se på alle de som klarer å utvikle til PC. Det argumentet holder ikke. Det som er enda mer uspiselig er måten disse store utgiverne (EA og Activision) tvinger utviklingen over på konsoll. Se på Bulletstorm, der blir vi på PC, tvunget til å ta i bruk Games For Windows Live som er alt annet enn brukervennlig. Dette medfører flere pirater, og piratene får skylda for dårlig salg på PC.

Tilbake til ekslusive titler. Jeg tviler ikke på at Red Dead Redemption er et godt spill, men å hevde det er godt fordi det er på PS3 er for dumt. Det er ingenting som tilsier at det ikke skal være bra på PC (da med tilsvarende høyere grafikkinnstillinger) dersom det ikke portes på en dårlig måte med elendig optimalisering (Saints row 2 og GTA IV kommer til minne).

 

Og så er det kontroller. Mus/tastatur er overlegen en kontroll. Kontrollen har sin fysiske begrensning og et tak som er lettere å nå enn med mus/tastatur. Kan jo se på quake (joda, spillet er gammelt så de gode er virkelig gode), å se for seg det med en kontroll ville nok medført et stort tap.

 

 

 

 

 

Problemet jeg har er at konsoll overtar en rolle dne ikke kan fylle. og det er ved flere sjangre og 'fordumming' av spillene det medfører. Se på CoD-serien. Huff. Men, noen av de beste spillene jeg kan huske (kan ha noe med alderen) er jo Spyro, Rayman og Crash Bandicoot til PS :) , synd det har gått i denne utviklingen.

Lenke til kommentar

PC vs konsoll eh? Fanboys blir aldri enige her.

 

Men faktum er at PC er ikke en ren spille maskin, PC er en multimedie maskin. Du kan gjøre alt på en PC som du kan gjøre på en konsoll å enda mye mer. En PC brukes til spilling, jobb, musikk, film, nett surfing, TV etc.. En konsoll brukes hovedsakelig til spilling å kan ikke brukes til jobb. Å når jeg sier jobb tenker jeg på alt mulig fra word/excel til spill modding til musikk/film produksjon.

 

Jeg personlig bruker en TV som PC skjerm å sitter behagelig i sofaen med tastatur og mus. Jeg har ikke TV kanaler siden TV er no jævla drit. Internett er framtiden, TV er fortiden. På PCen kan jeg se på den serien/filmen jeg vil, når jeg vil. Om du eier en konsoll å skal se på TV da MÅ du betale for TV kanaler. Jeg bruker PCen min til jævla mye mer enn spilling for å si det mildt.

 

Konsoll er derimot bedre enn PC på enkelte spille sjangrer. Bil spill, Hack 'n' slash RPG, fighting spill å sånt er konsoll overlegen på. Men det stemmer heller ikke fordi du kan enkelt skaffe deg en kontroller til PCen som gjør opplevelsen helt lik, dermed er PC bedre på dette nivår også. Desværre blir ikke altid de beste spillene innen disse sjangrene portet til PC.

 

I realiteten er PC overlegent på det meste. Det som er fint med konsoll er at det er lett tiljengeleig for folk flest å krever ingen kunnskap for å bruke. Du slår på å setter in spillet så er du 'good to go'. Men om du er litt mere tekniskk enn som så å har vokst opp med PC så er det egentlig ingenting en konsoll kan gjøre som en PC ikke kan gjøre bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...