Gå til innhold

Slik skal de ta iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess! Hadde ikke fått med meg at den kom med stylus. Stor fare for at det blir kjøp. Elsket å tegne på telefonen jeg hadde før. Nå har jeg byttet til en telefon uten stylus, noe som har gjort meg oppmerksom på hva jeg bruker disse dingsene med store skjermer mest til. Må være en drøm på syv tommer! :)

 

«... if you see no stylus, they blew it.» –MINIZTER

Lenke til kommentar
eksempelvis ble telegrafen, når først demonstrert, i sin tid ansett som uønsket av en britisk admiral fordi de hadde semafor og signalflagg.

 

Veeel, er igrunn litt enig med admiralen. Er upraktisk med all kabelen mellom båtene.

 

Er virkelig 10 tommer nesten dobbelt så stort som 7 tommer?

 

Etter mitt hode er det ikke 50% større engang...

Hvor mange 7" skjermer går det på en 14" skjerm ;)

 

Ææææsj. Gni det inn da :p

 

Stygg tankefeil det der.... :blush:

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det jeg venter på, er en tablet som jeg kan lese .pdf, .djvu ++ formater, og at leseopplevelsen er veldig god! Finnes dette enda??

iPad leser PDF ut av boksen og det finnes massevis av apps som leser djvu, bl.a. Stanza og Easy DJVU reader.

Høres jo bra ut, men hvordan er det å lese i lengre tid på den skjermen? De som er beregnet på bøker har vel en annen type skjerm?

Lenke til kommentar

Stylus er sikkert bare lagt ved for å kunne bruke den som vanlig penn og papir, og med hansker på en kald vinterdag. HTC lager responsive kapasitive skjermer, så stylus er bare en bonus.

Om stylus kun er et supplement til et ellers velfungerende design er det selvsagt ikke noe å si på det. Alt jeg har av opplevelser med stylus-dingser gjør meg imidlertid skeptisk: dårlig gjennomtenkte løsninger i programvare eller fysisk utforming (her formodentlig UI) gjør pinnen nødvendig for «økt user comfort», en eufemisme for «denne skiten virker ikke».

 

Chivas: Jeg leser noen bøker i uken på iPad, fungerer fint for min del. Noen foretrekker lesebrettenes eInk-skjermer som fint kan brukes utendørs, har lengre batteritid etc. – med mitt bruksområde er det langt viktigere at jeg slipper å ha flomlys i rommet for å lese på senga. Så får jeg heller ta med meg en pocketbok eller fem de gangene jeg skal lese på en strand.

Lenke til kommentar

«... if you see a stylus, they blew it.» –Steve Jobs

 

Hvis det IKKE har en stylus, er det et leketøy.

 

Men her er nå formuleringen at en produktkategori ble skapt grunnet Apple, ikke at et nettbrett ble oppfunnet av Apple :)

 

Hvis du skriver det om til at en produktkategori ble opphypet på grunn av Apple, har du rett.

Lenke til kommentar

 

Chivas: Jeg leser noen bøker i uken på iPad, fungerer fint for min del. Noen foretrekker lesebrettenes eInk-skjermer som fint kan brukes utendørs, har lengre batteritid etc. – med mitt bruksområde er det langt viktigere at jeg slipper å ha flomlys i rommet for å lese på senga. Så får jeg heller ta med meg en pocketbok eller fem de gangene jeg skal lese på en strand.

 

Du vet det finnes en produktkategori som heter leselys? Den lar deg få en ganske konsentrert lyskjegle innenfor et lite område, slik at man slipper å bruke flomlys :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig savner jeg baklys i kategorien e-ink. Når fruen og babyen sover, er desverre leselys bannlys...t.

 

Når det er sagt, er det større sannsynlighet for at min neste enhet er en Kindle, enn en Ipad... "23% of iPad owners plan on buying a Kindle in the next 12 months" - tenkte jeg kunne hoppe over et ledd. Utdragene jeg har sett fra JP Morgan undersøkelse sier desverre ingenting om hvor mange av de 23% som er overlappende med de 40% prosent av Ipad-eiere som allerede har en Kindle. Konklusjonen må uansett være at disse produktene har forskjellige bruksområder/styrker og svakheter.

Lenke til kommentar

Venter selv til 10" kommer. Hva stylus angår så hadde min første touch telefon dette og jeg synes det var ekstremt praktisk. Jeg kunne skrive notater ned på et par sekunder uten problemer, eller tegne når jeg satt på bussen ved hjelp av et paint program. Å gjøre det samme med fingeren istede for en stylus føles rett og slett bare helt feil. De fleste av oss har brukt penn i flere ti år. En stylus er bare en mindre penn og i min mening så er det mye deiligere å bruke det til å tegne/skrive med enn en finger.

Lenke til kommentar

Det skal sies at når jeg snakker om baklys, mener jeg egentlig veldig svakt baklys, for bruk i helt mørke omgivelser. Tidligere leste jeg endel på en Nokia N810 tablet, og den aller svakeste innstillingen på baklyset der var fortsatt ganske lys om natten. På min N900 telefon, er den svakeste innstillingen på baklyset så lys at det er ubehagelig å lese i et mørkt rom.

 

Når jeg fikk en N900 telefon sluttet jeg å passe på å bære rundt på min N810, så nå er den alltid fri for batteri og da blir det ikke noen lesing på senga i det hele tatt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Chivas: Jeg leser noen bøker i uken på iPad, fungerer fint for min del. Noen foretrekker lesebrettenes eInk-skjermer som fint kan brukes utendørs, har lengre batteritid etc. – med mitt bruksområde er det langt viktigere at jeg slipper å ha flomlys i rommet for å lese på senga. Så får jeg heller ta med meg en pocketbok eller fem de gangene jeg skal lese på en strand.

 

Du vet det finnes en produktkategori som heter leselys? Den lar deg få en ganske konsentrert lyskjegle innenfor et lite område, slik at man slipper å bruke flomlys :)

 

AtW

Det har jeg, og det funker som bare det! :-) Ingen klager fra samboer som ligger ved siden av og forsøker å sove, er omtrent lik mengde lys som om jeg ligger og leser på mobilen, med den forskjellen at leselyset til kindle'en min er rettet BORT fra henne, mens mobilens lys skjærer henne mer i øynene.

Lenke til kommentar

Hadde først HTC Desire, så Samsung Galaxy S. Kjøpte HTC Desire HD og ble MEGET skuffet over skjermen. Langt unna Super AMOLED der...

Hadde nå vendt meg litt til skjermen, men etter å ha fått Samsung Galaxy Tab ser jeg hvor "dårlig" (alt er relativt..) skjermen er gpå Desire HD. Så om HTC skal lykkes her må de i alle fall opp i en bedre skjermteknologi! (De som ikke har hatt Super AMOLED vil sikkert ikke se hvor "dårlig" DHD er da... Man ser ikke så stor forskjell når man går oppover i billdekvalitet, men det gjør man når man går nedover!)

Lenke til kommentar

HTC og Samsung har ikke ennå forstått at plastleker er ikke veien å gå om de skal ta innersvingen på iPad. Det ene plastsøppelbrettet etter det andre spys ut i raskt tempo, og felles for dem alle er at de kjører på en mobilOS kalt Android. Et OS som heller ikke har noe i et nettbrett å gjøre da det er utviklet for mobiltelefoner..

 

Videre så har de heller ikke greit å fatte at det er nerdene som roper og skriker om at de må ha den og den og den funksjonen, mens det er den største forbrukergruppen som ikke sier noe som helst. Den siste gruppen er de som synes at uansett hva de velger, så har antallet funksjoner blitt så mange at de kunne nesten valgt hva som helst. De vet i utgangspunktet ikke forskjellen på android OS og iOS. Derfor skjer det ofte følgende når de skal gjøre opp sin vurdering; Hva skal jeg kjøpe? Denne plastleken som ser utrolig billig ut, eller denne saken som er laget i aluminium og glass.

 

Valget er enkelt. Folk er ikke dumme...

Lenke til kommentar

HTC og Samsung har ikke ennå forstått at plastleker er ikke veien å gå om de skal ta innersvingen på iPad. Det ene plastsøppelbrettet etter det andre spys ut i raskt tempo, og felles for dem alle er at de kjører på en mobilOS kalt Android. Et OS som heller ikke har noe i et nettbrett å gjøre da det er utviklet for mobiltelefoner..

 

Android er ikke noe dårligere som tablet OS enn det IOS er. Skjønner ikke at folk hiver på seg det tåpelige utsagnet fra reserven til Apple. De små endringene som er gjort for IOS for Ipad er på "app nivå". Med mindre Apple gjør noe drastisk for Ipad2 så vil de havne fullstendig i bakleksa når Playbook og Honeycomb blir tilgjengelig. Det kommer til å være skikkelige tablet OS.

 

Nettopp. iPad forstyrrer langt mindre enn de leselys jeg har kommet over.

 

Ipad er jo ett eneste stort leselys.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...