Gå til innhold

MIT en drøm eller et mål?


Pius

Anbefalte innlegg

Har du vurdert et utvenklingsår i USA? Isåfall burde du. Der har du mulighet til å få mer informasjon fra lærere og elever enn det du får her. Så slipper du at kloffsk og camlon skal drive å spre søppel om ting du ikke engang spør om.

 

Vet ikke om det vil se godt ut på et eventuelt opptak til universitet i USA at du har vært der på utveksling, men jeg vil annta at det ikke skader. Kanskje vil du også finne ut av at det ikke er så aller værst i Norge likevel, istedet for å finne ut av det ETTER du har startet på et flerårig løp der. Du er tross alt ung enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha tenkt en stund så er det vel ikke så dumt å sette MIT som mål.

 

Kankje jeg kommer inn eller kankje ikke, MEN jeg kommer da til å ha et høyt snitt når jeg kommer ut av VGS, for da har jeg noe jeg vil oppnå, noe som gir meg en høyere arbeidsmoral. Noe som betyr at jeg har muligheten til å søke på det jeg vil, hvis jeg kommer til å ombestemme meg iløpet av de to neste årene.

 

Ting forandrer seg, så det beste jeg kan gjøre er å sette et mål, og jobbe for å oppnå det.

Absolutt, kjør på og få karakterene du trenger. Gjør litt veldedighetsarbeid på siden. Om du ikke trenger det når du skal gå på universitet, så kan det være praktisk å ha senere i livet.

 

Signaturen din gir, som deg, ikke mening.

Signaturen min er relevant fordi? Og hvis du har forsått det så handler det om ansvar for dine egne handlinger. Når f.eks. du ikke får jobb, fordi du ikke har gjort noe som helst utenom studiene dine i film. Så er ikke det samfunnets feil at du sliter. Det er din feil fordi du gjorde så mange dårlige valg! Altfor mange skylder på alle mulige andre for sine egne feil.

 

Og jeg må nok si det er du som er på bærtur hvis du tror at veldedighetsarbeid ikke er positivt.

Lenke til kommentar

Det ble mye off-topic her, diskusjon om skrivemåter og krangling. Slettet en bunke innlegg.

Da håper vi at diskusjonen videre kan holde seg innenfor retningslinjene: Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

 

Mvh Moderator

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...