Gå til innhold

Gratis matteprogram


Anbefalte innlegg

Lastet ned Mathematics og prøvde et par ting. Fikk litt bakoversveis da jeg skrev inn sin(2*pi) og programmet gav meg decimal output = 0,1094426069063 :)

 

Det gjør vitterlig kalkulatorer også, med mindre du eksplisitt setter de til radianer som gradmål.

Overraskende nok virker det i dette programmet også.

post-61812-0-03543500-1295179642_thumb.png

 

 

EDIT: Ah, okay :)

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg arbeider for det aller meste med radianer, så det tok et sekund før jeg forsto hva det var som var problemet. Smilefjeset i posten min ble lagt ved for å vise at problemet ikke var så veldig stort og at en løsning allerede var funnet.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Eeeeller bare laste ned en full funksjonabel kalkulator fra Casio med GUI og det hele :-)

Hvis det er classpaden du mener så er det bortkastet siden det er shareware og må betales for. Dermed er det programmet sparket ut av tråden :devil:

 

Ellers så kommer jeg med ett bidrag og ett spørsmål til folket:

 

Et program som jeg foretrekker til mattematiske problemstillinger er Geogebra. Det kan kjøre direkte i nettleseren og er godt egnet til statistikk og geometri.

For de som vil ha de siste betaversjonene, så finnes jar-filene (det er et java-program) versjon 3.9 og versjon 3.2.

Regner med at dette programmet kommer ca midt imellom de programme som er nevnt i tråden iom. at man ikke kan programmere det vis á vis Mathcad. Men det som man kan gjøre med dette programmet som jeg antar andre programmer nevnt her (sansynligvis) ikke kan - Lagre filene som Java-appleter og inlemme det i en web-side.

 

 

Spørsmål:

Kjenner noen til et program som kan presentere flere kurver (plot) og der hver kurve kan høre til et annet koordinatsystem, dvs forskjellig skalering for Y-aksen?

 

Har et bilde av et eksempel. Her er det 3 kurver/plot. De har samme skala på X-aksen, men forskjellig skala/måleenhet på Y-aksen.

post-87910-0-30077100-1295627203_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...