Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!


Anbefalte innlegg

Hva skal til for å defineres som nordmann i dine øyne da?

Jeg finner denne Marie langt mer norsk enn en innvandrer som har bodd i Norge i 20 år uten å snakke et ord norsk.

 

Om jeg flytter til Canda F.eks, og bakgrunnen på at jeg skal få bli, er at jeg er så god i Engelsk. Så betyr ikke det at jeg er automatisk kanadier.

Om du hadde blitt tatt til Canada som barn, så hadde du nok fått opphold om det viste seg at du var en ressurs for samfunnet.

 

Så vidt jeg har fått med meg tar Canada i mot en del avhoppere fra USA, blant annet. De har dog en litt motsatt politikk enn Norge. Der sender de kriminelle hjem, mens de oppegående får bli.

 

Forskeren som ble kastet ut av Norge endte forøvrig opp i Canada - hvor hun fikk jobbe videre som forsker...

 

Når nordmenn blir straffet for å bryte norsk lov, er det da klart at innvandrere også skal bli straffet når de bryter norsk lov!

En nordmann blir ikke straffet for å ikke ha papirer på at han er norsk.

 

En nordmann blir straffet av norsk lov om han bryter den ved å kjøre for fort og blir tatt i kontroll. En innvandrer oppholder seg ulovlig i landet, da er det jo selvsagt at hun skal bli sendt ut og straffet av norsk lov. Hvorvidt hun faktisk har papirer i orden regner jeg med at utlendigsmyndighetene gjør jobben sin, og om de mener at hun er i landet ulovlig holder det for meg. Jeg regner jo med at de kan jobben sin. De sier at hun oppholder seg ulovlig i landet, og det holder for meg. Uavhengig om hun har gitt ut en bok, eller har fått en tullete kåring som årets nordmann som jeg heller ikke forstår et kvakk av. Nesten så jeg trodde Gisle Gislefoss var blitt arrestert når jeg så tittelen på tråden.

 

Det er godt mulig at du har kunnskaper om denne saken som gjør at du mener hun bør få bli i landet, jeg regner bare med at departementene gjør jobbene sine. Og for meg virker det som det er nettopp dette de har gjort. Om det har blitt begått en feil, og om denne saken kan sette søkelys på et hullete regelverk er det bare strålende. Så lenge de fanger personer som bryter norsk lov er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du ikke hennes hjemland ville ha stor nytte av hennes ressurser? Hun er ikke forfulgt, og trenger ikke beskyttelse. Kaukasus trenger hennes evner veldig mye mer enn det Norge gjør. Du kan ha ditt syn, men nå er det engang slik at loven bestemmer. En kan ikke ta hensyn til at hu har skrevet bok, eller har blitt kåret til årets nordmann - av en teit kåring.

Endret av Quakecry
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at du har kunnskaper om denne saken som gjør at du mener hun bør få bli i landet, jeg regner bare med at departementene gjør jobbene sine. Og for meg virker det som det er nettopp dette de har gjort. Om det har blitt begått en feil, og om denne saken kan sette søkelys på et hullete regelverk er det bare strålende. Så lenge de fanger personer som bryter norsk lov er jeg fornøyd.

 

Jeg har ingen kunnskaper om denne saken, men påtar meg rollen som djevelens advokat mot koret som vil ha henne ut.

 

Jeg mener at Utlendingsnemnda starter i feil ende av bunken når de skal kaste ut folk som er i landet på feil grunnlag.

 

Hvorfor ikke gjøre et eksempel av dem som driver med tigging og vinningskriminalitet? Man skal statuere et eksempel med en "mønsterinnvandrer", når det finnes så mye drit man kan rydde ut først.

Lenke til kommentar

Hva med å vurdere det slik at hun kan være en resurs for Norge. Hun får bli.

 

Om andre kommer til landet med mål om å bli en resurs for landet, så får de også bli. Norge mangler arbeidskraft, og bør ta i mot dem som ønsker å arbeide med åpne armer.

 

 

Med 750 000 utenfor arbeidmarkedet og øst europeere i hver kjeller som er så mangler vi ikke noen arbeidskraft. Det er ren propaganda.

 

Skal vi ta i mot folk fra Russland får vi ikke gjort annet. det er ille nok som det har blitt i dette landet. Skandaløs politikk og snillistisk lovverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at du har kunnskaper om denne saken som gjør at du mener hun bør få bli i landet, jeg regner bare med at departementene gjør jobbene sine. Og for meg virker det som det er nettopp dette de har gjort. Om det har blitt begått en feil, og om denne saken kan sette søkelys på et hullete regelverk er det bare strålende. Så lenge de fanger personer som bryter norsk lov er jeg fornøyd.

 

Jeg har ingen kunnskaper om denne saken, men påtar meg rollen som djevelens advokat mot koret som vil ha henne ut.

 

Jeg mener at Utlendingsnemnda starter i feil ende av bunken når de skal kaste ut folk som er i landet på feil grunnlag.

 

Hvorfor ikke gjøre et eksempel av dem som driver med tigging og vinningskriminalitet? Man skal statuere et eksempel med en "mønsterinnvandrer", når det finnes så mye drit man kan rydde ut først.

 

Jeg er helt enig i at det er en god snøhaug med andre ulovlige innvandrere som heller burde bli tuppet ut av landet før ei som faktisk har bidratt, og som i tillegg har lært seg språket.

Godt mulig at utlendingsnemda statuerer et eksempel med at du blir sendt ut av landet om du er her ulovlig, uansett hvor gode akademiske evner du har, eller hvor mye du har bidratt. At dette er for å skremme. Hvilket eksempel det er best å statuere er jeg usikker på, men det er en flokk ulovligheter som burde vært ute av landet for lang tid siden.

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar
Nå må du kutte ut dette tøvet.

 

Og du skal være forsiktig å kalle andre sine innlegg for tøv når du ikke har bakgrunn til det eller når du tydeligvis ikke er kjent med regelverket. I stede for at du spør vedkommende om å utype det han/hun mener, tyr du til billig retorikk. Jeg vil helst ha meg frabedt at mine innlegg blir definert som tøv uten begrunnelse.

 

 

Feilene her har hun gjort som ikke har rettet seg etter vedtak.

 

Har jeg sagt noe annet?? Stråmann de lux. Hvor kan du lese at jeg har forsvart hennes ulovlige opphold?? Det jeg henviste til var at vedtaket i utgangspunktet ikke var i samsvar med reglementet, dermed rettet jeg kritikk mot UDI. I tillegg presiserte jeg at det finnes hjemmel for å gi henne opphold til tross for at hun har opphold seg ulovlig i landet, den hjemmel finner man som sagt i utlendingsloven § 38, jf utlendingsforskriften § 8-7.

 

 

Dødsstraff i Russland for noen som bare returnerer etter grunnløs asylsøknad? Helt vannvittig påstand.

 

Og hvordan i guds tresko kan du sitte her å påstå at hun er fra Russland når du selv henviste til artikkel som definerer henne som identitetsløs?? Snak om å skyte seg selv i foten. For alt vi vet kan hun være fra Tsjetsjenia, og kan risikere både likvidering og dødsstraff hvis noen i hennes familie er på russisk lista. Jeg trenger vel ikke nevne alle journalister som er blitt tatt av dage i de siste årene i Russland. Hva galt har de gjort som fortjente å bli tatt av dage?

 

Neste gang du ønsker å kritisere mine innlegg er det en fordel at du finner rasjonelle argumenter å kritisere de med.

Endret av statsviter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre et eksempel av dem som driver med tigging og vinningskriminalitet? Man skal statuere et eksempel med en "mønsterinnvandrer", når det finnes så mye drit man kan rydde ut først.

Det blir uansett feil å blande inn tjuvradder og tiggere fra øst-europa (eu/schengen lover) og Krekar osv.

 

Man må tross alt, i debatten, sammenligne/bedømme utifra hvordan saker med nogenlunde lik bakgrunn skal behandles hvis man skal komme noen vei

Lenke til kommentar

Sikkert kommet litt sent inn i tråden men må si at jeg blir irritert og skuffet av den Norske regjering. Istede for å kaste henne ut av landet må de finne en bedre løsning.

Og den prisen hun fikk... Den fortjener hun.

Ettter det jeg har fått med meg ( Rett meg gjerne om jeg tar feil) så er hun oppvokst i norge og har levd mesteparten av livet sitt i norge, da vil jeg kalle hen en Nordmann,¨

 

 

Og ja en ting til, Norsk fødte innbygere må slutte å karrakterisere nordmenn som ikke er født i norge som helt fullblods innvandrere.

 

Få øynene opp og se at hun trenger hjelp og at Norge er det eneste landet i verden hun kan være i akkurat nå!

Lenke til kommentar

Sikkert kommet litt sent inn i tråden men må si at jeg blir irritert og skuffet av den Norske regjering. Istede for å kaste henne ut av landet må de finne en bedre løsning.

Og den prisen hun fikk... Den fortjener hun.

Ettter det jeg har fått med meg ( Rett meg gjerne om jeg tar feil) så er hun oppvokst i norge og har levd mesteparten av livet sitt i norge, da vil jeg kalle hen en Nordmann,¨

 

 

Og ja en ting til, Norsk fødte innbygere må slutte å karrakterisere nordmenn som ikke er født i norge som helt fullblods innvandrere.

 

Få øynene opp og se at hun trenger hjelp og at Norge er det eneste landet i verden hun kan være i akkurat nå!

Vent litt, hva ? Nordmenn som ikke er født i Norge? bwahahaha

 

Nordmann er du av rase, intet annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere vil kaste ut alle som ikke kommer fra vestlige land, men ikke henne? Hva er det jeg ikke forstår?

Fordi hun er søt og ser norsk ut. Hadde det vært Mombassa fra Somalia hadde ingen brydd seg. Utallige mennesker har blitt sendt hjem grunnet ulovlig opphold, selv om de har jobbet ufattelig hardt på luselønn. Forskjellen her er at hun ser ut som en nordmann og lever som en nordmann, da stiller det seg helt annerledes.

Lenke til kommentar

Sikkert kommet litt sent inn i tråden men må si at jeg blir irritert og skuffet av den Norske regjering. Istede for å kaste henne ut av landet må de finne en bedre løsning.

Og den prisen hun fikk... Den fortjener hun.

Ettter det jeg har fått med meg ( Rett meg gjerne om jeg tar feil) så er hun oppvokst i norge og har levd mesteparten av livet sitt i norge, da vil jeg kalle hen en Nordmann,¨

 

 

Og ja en ting til, Norsk fødte innbygere må slutte å karrakterisere nordmenn som ikke er født i norge som helt fullblods innvandrere.

 

Få øynene opp og se at hun trenger hjelp og at Norge er det eneste landet i verden hun kan være i akkurat nå!

Vent litt, hva ? Nordmenn som ikke er født i Norge? bwahahaha

 

Nordmann er du av rase, intet annet.

Mener du da at de som f.eks er født på ferie utenfor Norge og tatt tilbake til landet er innvandrere?

Lenke til kommentar

Hun hadde nok blitt kastet ut uansett om hun hadde hatt arbeidstillatelse i landet. Vi pleier å kaste ut folk utenfra som prøver å være lovlydig, men som overser punkter i papirmøllen vår.

 

http://www.adressa.no/tv/index.jsp?id=3731

 

Synd for de aktuelle at de ikke valgte å bli vinningskriminelle, da hadde dem nok fått bli.

 

den saken endte jo i retten og hun fikk komme tilbake i januar...feil kan skje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...