Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!


Anbefalte innlegg

Loven gjelder for alle, samme om det er person vi liker eller ikke. Hun har oppholdt seg ulovlig her i landet og tar nå konsekvensene av dette.

 

På pairet ja, men i praksis har det aldri vært slik og blir aldri å bli det heller. For var det slik at systemet hadde fungert og at folk som ikke oppfyller de krav som blir satt hadde blitt "snudd i døra", så hadde jeg selvfølgelig ikke klaget på det!.

 

 

 

At hun ikke har fått oppholdstillatelse er en annen sak, og der er jeg helt enig i at hun har vist seg som en som fortjener å bli.

 

Der er vi enig, det er åpenbart at staten har et mindreverdighetskompleks når de velger å bruke "storskyttsen" på en slik sak som dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo snedig da, at en ressurssterk (hun _har_ fått seg en utdannelse og gitt ut en bok og reiser nå rundt og holder foredrag) og oppegående person skal piskes ut for enhver pris slik.

 

Dette er samtidig som norske arbeidsgivere bruker store ressurser på å hente arbeidskraft i utlandet. Denne dama kan uten tvil være en verdifull ressurs i Norge.

 

Pen å se på er hun jo også ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får vibber av at Stoltenberg er den (ikke eneste) skyldige personen her om det å sende ut folk som ikke har oppholdstillatelse.

Det blir styrt for det meste av internasjonale konvensjoner, som Norge har underskrevet, og som ikke noe parti bare kan forandre. Så blir meget tynt å skylde på Stoltenberg her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har da tydeligvis gjort seg økonomisk selvstendig, og bør ikke være noen belastning for staten.

Jeg har ikke noe imot dama, men på hvilken måte er hun økonomisk selvstendig?

 

(som ulovlig asylant etter endelig avslag 2004 har hun hverken personnummer, skattekort, ei heller lov til å arbeide)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hun har da tydeligvis gjort seg økonomisk selvstendig, og bør ikke være noen belastning for staten.

Jeg har ikke noe imot dama, men på hvilken måte er hun økonomisk selvstendig?

 

(som ulovlig asylant etter endelig avslag 2004 har hun hverken personnummer, skattekort, ei heller lov til å arbeide)

Jeg har ikke noen tall å gå til, derfor jeg kvalifiserer det med tydeligvis. Hun har kommet langt nok til å skrive en bok på norsk og få en pris for det, det virker som om hun har alle muligheter til å klare seg selv. Og har hun ikke personnummer, arbeidstilatelse osv. så har hun heller ikke trygd, men likevel har hun levd her hele sitt voksne liv.

Lenke til kommentar

Det blir styrt for det meste av internasjonale konvensjoner, som Norge har underskrevet, og som ikke noe parti bare kan forandre. Så blir meget tynt å skylde på Stoltenberg her...

 

Nå er ikke jeg professor i statsvitenskap og vanker ikke i denne delen av forumet, så innlegget mitt kan nok tas med ett par klyper salt.

Lenke til kommentar

Hun nekter å oppgi identitet. Noe hun garantert har siden russerne er meget byråkratiske.

 

Det som er tydelig er at hun har kommet ulovlig inn på en høyere norsk utdanningsinstitusjon, blitt holdt under jorda av en undergrunnsbevegelse , som også har brutt norsk lov, og sist nektet å reise ut av landet.

Er også underlig hvordan hun har kunnet gå 3 år videregående skole i Norge. Har hun i det hele tatt fullført ungdomsskolen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mon tro om hun betaler skatt?

 

Er det ikke vi skattebetalere som betaler for at norsk skole skal være gratis? Årets nordmann kom seg hvisnok igjennom studiene ved å jobbe svart som vaskehjelp.

 

Driter egentlig om denne skapningen blir værende eller ikke. Påvirker meg i svært liten grad.

 

Også bra patetisk å sammenligne med Krekar(snakk om sak som er påvirket av media). I tilfellet krekar så er vel sannsynligheten for at han stryker med ved tilbakesending ganske stor. Synes mer synd på Krekar og hans famile enn denne kjerringa her. Fyren blir jo til og med beskutt her i Norge O.o

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Hva med å sette seg inn i det grunnleggende ved saken?

Kan ikke se at avisene er overfyltt med info om den biten (mulig jeg leter for dårlig) så hvis du har en link?

 

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/maria-amelie-det-er-helt-absurd-3386954.html

 

 

I sin søknad om gjenopptakelse av sin asylsøknad oppga 25-åringen ingen adresse eller dokumentasjon av sin identitet, og politiet gikk derfor til aksjon på et sted de visste at hun oppholdt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Btw, hvis de ikke vet sikkert hvor hun (og foreldrene) opprinnelig geografisk kommer fra og altså ei heller ID, hvor skal de da fly henne? Kaukasus har vært nevnt, men er det ikke tvilsomt om myndighetene der vil slippe henne inn?

 

(medmindre ikke UNE eller Utenriks. dep. har jobbet med dette issuet i bakgrunnen da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...