Gå til innhold

Årets nordmann arrestert!


Anbefalte innlegg

denne saken er pinlig for hele norge.

mennesket har forsynt seg av staten uten å ha noen rett på det, hun har fått gratis utdanning og alt men aldri betalt ei krone i skatt. og hvorfor noen som har sneket seg unna dette og så forteller om det skal være en stor helt forstår jeg heller ikke.

 

la henne gå på hue og rævva ut av landet, og send regninga for mastern hun har snytt til seg etter henne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge regnes det som mer humant å avlive hunden sin enn å sette den ut på gaten uten mat og drikke.

 

Likevel konkluderer vi med at terrorister ikke kan sendes hjem for eventuelt å bli avlivet, mens uskyldige sendes tilbake for et liv på gaten.

 

Jeg antar forøvrig at årets nordmann ikke ender opp på gaten om hun sendes tilbake. Om hun kommer tilbake, så selger hun sikkert stoff, slik at hun er garantert litt opphold og oppspart pensjon i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan de som er i mot utsendelsen forventer at asylpolitikken i Norge skal fungere hvis vi følger deres eksempel. Skal asylsøknaden vurderes på bakgrunn av hvorvidt personen har behov for det eller om vi greier å vurdere hvorvidt personen bidrar positivt til det norske samfunnet? Hvis Maria Amalie skal bli må vi nesten ha likhet for loven. Da må selvfølgelig samtlige som søker oppholdstillatelse i Norge vurderes ut i fra hvorvidt de bidrar til det norske samfunn. Dette må sannsynligvis gjøres flere ganger i løpet av personens liv.

 

Er dere klar over hvor enorme mengder arbeid, feilvurderinger og korrupsjon dette vil medføre? Skal vi ha saksbehandlere som tråler søkerens personlige liv for å vedta hvorvidt hun er 'verdig' til å være en del av det norske samfunn?

 

I mine øyne skal hun selvfølgelig sendes ut. Det eneste jeg synes er beklagelig er at hun har blitt så etablert her i Norge, men det kan man ikke klandre noen andre enn henne for. Hun burde blitt sendt ut det tidspunkt hun fikk avslag på søknaden sin.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

La meg først avklare par ting her som de fleste her ikke har fått med seg:

 

Hun har hjemmel i den norske loven til å kunne få oppholdstillatelse her i Norge. Hjemmel finner man etter forskriftsendringen som trådte i kraft 1. juni 2007 der det er mulig å gi oppholdstillatelse for personer som ikke har utsikter til retur. I de tilfellene der en papirløs er ureturnerbar, finnes det i dag hjemmel for å gi oppholdstillatelse (utlendingsloven § 38, jf utlendingsforskriften § 8-7).

 

I tillegg er hun identitetsløs, noe som aktivere enda flere både nasjonale og internasjonale regler i forhold til asylinstituttet. Vi kan ikke, rent juridisk, sende folk ut av landet når vi ikke vet hvor de kommer fra. Hvor skal hun sendes? Ingen vet. Dermed er det en risikosport å utvise henne til et sted der hun ikke kommer fra, og der hun kanskje risikere dødsstraff som Norge internasjonalt ikke støtter.

 

Konklusjon er at det er gjort en rekke feil under selve prosessen i UDI som har fattet en beslutning om utvisning når reglementet tilsier noe annet. At hun i tillegg har vist kompetanse til å kunne være en ressurs for landet, taler selvsagt i hennes favør. På toppen av det hele var hun et barn når hun kom til Norge, noe som også burde ha påvirkning på vedtaket siden barn ikke velger sin egen skjebne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mulig hun er mer ressursfull enn de fleste innvandrerne her i landet. Men, når du har vært her såpass lenge ulovlig - og enda har du ikke gjort noe som helst med det. Ja, da blir det slik. I andre land kan du bli skutt av å gå over en grense ulovlig, her blir hu belønna med "årets" nordmann. Når hu ikke engang er nordmann. Du blir ikke nordman av å være født her, like mye som en person blir født i en stall - blir ikke en hest av det. Spesielt ikke når du gjør det ulovlig. Kjipt nok for dama, men - du har rodd båten inn i det selv, og min sympati har du ikke. Hun har jo fått avslag, brent papirer, og er faktisk kriminell. Hvilket signal sender vi ut om hun får bli? At alle som oppholder seg et par år her ulovlig, vil få statsborgerskap? Ikke bare har hun vært ulovlig i Norge i 8 år, men hun har også stjålet "årets nordmann" fra en nordmann. Igjen, hvordan kan en være nordmann - uten og engang være norsk i det hele tatt? Loven burde være lik for alle.

 

Hadde jeg prøvd å lure meg til opphold i USA, Canada, Australia med begrunnelsen at jeg snakker så bra engelsk, hadde innvandringsmyndighetene i de landene ledd høyt og satt meg på første fly hjem..

Endret av Quakecry
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hun ble tatt til Norge som barn, og hadde antagelig ingen å returnere til da hun ble 18 og voksen.

 

Om hun meldte seg for myndighetene hadde hun tydeligvis uansett blitt kastet ut, så hvorfor skulle hun det?

 

Hva skal til for å defineres som nordmann i dine øyne da?

Jeg finner denne Marie langt mer norsk enn en innvandrer som har bodd i Norge i 20 år uten å snakke et ord norsk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal til for å defineres som nordmann i dine øyne da?

Jeg finner denne Marie langt mer norsk enn en innvandrer som har bodd i Norge i 20 år uten å snakke et ord norsk.

 

Om jeg flytter til Canda F.eks, og bakgrunnen på at jeg skal få bli, er at jeg er så god i Engelsk. Så betyr ikke det at jeg er automatisk kanadier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Japp. Problemet er at norge er et drittland når det kommer til hvem som skal få bli, og ikke få bli. kjeltringer, ubærekraftige analfabeter, kriminelle og religiøse fanatikere får opphold og penger. Mens resurssterke personer får bli. Problemet er at regjeringa rett og slett ikke tørr å gjøre noe med de andre, i frykt for opprør, bli stemplet som rasistisk også videre. Men, loven burde være lik for alle. Og selvom Amalie er god i norsk, og kom hit som barn - så burde det alikavell ikke la henne få bli her. Kjipt, men sånn er det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal til for å defineres som nordmann i dine øyne da?

Jeg finner denne Marie langt mer norsk enn en innvandrer som har bodd i Norge i 20 år uten å snakke et ord norsk.

 

Om jeg flytter til Canda F.eks, og bakgrunnen på at jeg skal få bli, er at jeg er så god i Engelsk. Så betyr ikke det at jeg er automatisk kanadier.

Om du hadde blitt tatt til Canada som barn, så hadde du nok fått opphold om det viste seg at du var en ressurs for samfunnet.

 

Så vidt jeg har fått med meg tar Canada i mot en del avhoppere fra USA, blant annet. De har dog en litt motsatt politikk enn Norge. Der sender de kriminelle hjem, mens de oppegående får bli.

 

Forskeren som ble kastet ut av Norge endte forøvrig opp i Canada - hvor hun fikk jobbe videre som forsker...

 

Når nordmenn blir straffet for å bryte norsk lov, er det da klart at innvandrere også skal bli straffet når de bryter norsk lov!

En nordmann blir ikke straffet for å ikke ha papirer på at han er norsk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La meg først avklare par ting her som de fleste her ikke har fått med seg:

 

Hun har hjemmel i den norske loven til å kunne få oppholdstillatelse her i Norge. Hjemmel finner man etter forskriftsendringen som trådte i kraft 1. juni 2007 der det er mulig å gi oppholdstillatelse for personer som ikke har utsikter til retur. I de tilfellene der en papirløs er ureturnerbar, finnes det i dag hjemmel for å gi oppholdstillatelse (utlendingsloven § 38, jf utlendingsforskriften § 8-7).

 

I tillegg er hun identitetsløs, noe som aktivere enda flere både nasjonale og internasjonale regler i forhold til asylinstituttet. Vi kan ikke, rent juridisk, sende folk ut av landet når vi ikke vet hvor de kommer fra. Hvor skal hun sendes? Ingen vet. Dermed er det en risikosport å utvise henne til et sted der hun ikke kommer fra, og der hun kanskje risikere dødsstraff som Norge internasjonalt ikke støtter.

 

Konklusjon er at det er gjort en rekke feil under selve prosessen i UDI som har fattet en beslutning om utvisning når reglementet tilsier noe annet. At hun i tillegg har vist kompetanse til å kunne være en ressurs for landet, taler selvsagt i hennes favør. På toppen av det hele var hun et barn når hun kom til Norge, noe som også burde ha påvirkning på vedtaket siden barn ikke velger sin egen skjebne.

 

Nå må du kutte ut dette tøvet.

 

Feilene her har hun gjort som ikke har rettet seg etter vedtak.

 

Dødsstraff i Russland for noen som bare returnerer etter grunnløs asylsøknad? Helt vannvittig påstand.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når nordmenn blir straffet for å bryte norsk lov, er det da klart at innvandrere også skal bli straffet når de bryter norsk lov!

Dog, i all slags lovgivning finnes det som regel unntaksbestemmelser, og det kan man godt koste på seg i dette tilfellet hvis man vil.

 

Forøvrig var jo noe av signaturen din litt til ettertanke;

 

"Before you critizise someone, try walking a mile in their shoes"

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Konsekvensene av dette er selvsagt at våre feministiske/ryggløse politikere løsner på reglementet for asylsvindlere og med det påfølgende resultat at det selvsagt blir mere kaos som igjen for statsapparatet legitimerer økt overvåkning.

 

Send henne ut, lag et eksempel ut av henne sier nå jeg, men selvsagt kommer hun til å bli, med det resultat at våre altfor myke regler blir enda mykere til fordel for internasjonal jødedom.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig med deg. Men, som sagt så har vi ett drittland når det kommer til ting som dette. Enda det er ganske kjipt for amalie. Så, burde hun ikke få lov å få bli, hun har fått avslag flere ganger. Hun gikk tilogmed på skole, uten at det ble gjort noe sjekk på om hu var norsk. Så vi skattebetalere og andre, har måtte betale for at hun skal ulovlig studere også videre. Årets nordmann? Hun er like mye årets nordmann, som jeg er årets japaner. En trenger jo å ha lovlig opphold for å studere ved NTNU, og NTNU har brutt denne bestemmelsen.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Hva med å vurdere det slik at hun kan være en resurs for Norge. Hun får bli.

 

Om andre kommer til landet med mål om å bli en resurs for landet, så får de også bli. Norge mangler arbeidskraft, og bør ta i mot dem som ønsker å arbeide med åpne armer.

 

Problemet er dem som kommer fra Afrika som har brukt store deler av livet til å lære hva dem har krav på som asylsøker i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...