Gå til innhold

– Aktiv lukker-3D helsefarlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyldningen om at elektronikk og batterier så nær hjernen er helsefarlig er den dummeste og mest inkonsekvente forklaringen jeg noen gang har hørt, spesielt når den kommer fra et selskap som LG. Konsekvensen av utsagnet er at mobiltelefonene deres også er helsefarlig, så da burde de slutte å produsere dem.Latterlig at de ikke kunne funnet på en bedre forklaring på at de ønsker å spare penger på 3D teknologien.

Lenke til kommentar

Har ikke den store tiltroen til at det er så farlig, men jeg har ikke all verdens tiltro til 3d-Tver heller, teknologien er for dårlig. Men vi får se. Disse lagene man har på TVen for å polarisere, hvordan påvirker de 2d-bildekvaliteten? Aktiv shutter gikk jo ihvertfall ikke ut over den.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Krysstale er nok en fornorsking av crosstalk. Overhøring er et ord som er en del brukt i den forbinnelse. Når man snakker om crosstalk eller overhøring så er det i forbinnelse med at signaler smitter over mellom kanaler eller signalbaner. I dette tilfelle så er det at signalinformasjon fra høyre "kanal" smitter over i venstre "kanal" og motsatt.

 

Jeg synes forøvrig at det stadig vekk brukes "ordbok oversettelser" på en del etablerte tekniske begreper i artikler. Det kunne kanskje vært greit å spørre litt rundt hvis man er usikker på en oversettelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...