Gå til innhold

Mobilen ble ødelagt på vei til service, hva gjør jeg nå?


Dammed

Anbefalte innlegg

Måtte bare forsikre meg ...

 

For nå har jeg snakket med en som har litt greie på sånt som dette og han sier at:

- Om du har benyttet deg av spesialemballasjje du har fått fra mottaker av varen, så er det hele mottakers ansvar. Du har gjort slik du er blitt bedt om, og når den emballasje du har fått sendt til formålet likevel ikke viser seg å være tilstrekkelig, så kan ikke du lenger ha noen skyld i dette.

- Samme kilde opplyser også at det er en del firmaer som ofte har behov for å sende skjøre gjenstander i posten, og det er vanslig at de bruker spesialemballasje til slike formål. Og denne emballasjen skal godkjennes av Posten før den kan tas i bruk. Om emballasjen skulle vise seg å være utilstrekkelig, er dette en sak mellom firmaet og Posten, der kunden ikke skal være skadelidende.

 

Der har du to gode argumenter som som kan avgjøre saken til din fordel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig godt argument, men er det skrevet i en lov et sted?

 

Ellers så er det rimelig håpløst.

 

edit: Skjermen reagerte ikke alltid når man trykket.

 

Jeg kjenner en som hadde samme problem med skjermen, men han var litt uheldig og hadde fått liten skade på 1mm på skjermen, hvor den ikke ble dekket av garanti,

 

Har du bedt om bilde på skade?

Lenke til kommentar

Men hvorfor er alle så fokusert på posten? Kunden fulgte selgers anvisning for avhjelp, moobi bruker posten, de sender konvolutt med en returordning uforsikret og uskikket for dyre gjenstander slik vi ser her - men likevel mener du kunden skal kontakte posten? hvorfor?

Han sier at mobilen ble pakket inn i fire lag med bobleplast, ettersom Moobi har bedt han pakke den godt inn i tillegg til deres emballasje. Med fire lag bobleplast bør mobiltelefonen tåle selv unormalt røff behandling i postgangen. Dermed må det være Posten sin skyld at skaden har skjedd, og ikke manglende emballasje.

 

Ettersom han kun fikk muntlig informasjon om at konvolutten ble forsikret, så blir det ord mot ord. Har man ikke passet på å få dette skriftlig, og mottaker hevder at de aldri har sagt det, så står man dessverre uten bevis. At dette er dårlig service fra Moobi sin side, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er alle så fokusert på posten? Kunden fulgte selgers anvisning for avhjelp, moobi bruker posten, de sender konvolutt med en returordning uforsikret og uskikket for dyre gjenstander slik vi ser her - men likevel mener du kunden skal kontakte posten? hvorfor?

Han sier at mobilen ble pakket inn i fire lag med bobleplast, ettersom Moobi har bedt han pakke den godt inn i tillegg til deres emballasje. Med fire lag bobleplast bør mobiltelefonen tåle selv unormalt røff behandling i postgangen. Dermed må det være Posten sin skyld at skaden har skjedd, og ikke manglende emballasje.

 

Ettersom han kun fikk muntlig informasjon om at konvolutten ble forsikret, så blir det ord mot ord. Har man ikke passet på å få dette skriftlig, og mottaker hevder at de aldri har sagt det, så står man dessverre uten bevis. At dette er dårlig service fra Moobi sin side, er en annen sak.

 

Men posten er ikke selger, og selger gav instruksjonen, sendte emballasjen, sa det var den som skulle brukes. Hvorfor henger alle seg opp i posten da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes du har fått mange gode argumenter her, og spesielt angående det at Moobi ikke kan fraskrive seg ansvaret når du har brukt deres prosedyrer for innsendelse av mobilen når du har krav på å kostnadsfritt få sendt en vare tur/retur når det går på retting av reklamasjonsfeil.

 

Det jeg gjorde i mitt tilfelle, selv om det var noe annerledes og blir for omfattende til å trekke inn her var at jeg tok kontakt med teleoperatør, det er de som velger å benytte seg av Moobi, og selv om de har oveført alle rutiner ang. telefon salg til Moobi så er det jo de du er kunde hos i utangspunktet.

 

Moobi behøver ikke å være redd for å miste kunder, de får salg så fort Netcom/Tele2/Chess selger en telefon, og etter min erfaring så kan de være ganske håpløse å ha med å gjøre i tvistesaker da de uansett ikke behøver å skaffe sine egne kunder.

 

Ta kontakt med teleselskapet ditt, der du antageligvis på deres nettsider kjøpte telefonen og gi dem hele historien, gjerne skriftlig og krev en tilbakemelding fra de om det er sånn de mener at deres kunder skal blir behandlet av deres underleverandører.

 

Gjorde underverker i mitt tilfelle, og Netcom rettet hard kritikk mot Moobi og valgte til slutt å dekke mer kostandene det var for meg å kjøpe telefon hos telebutikken istedenfor å vente på at Moobi skulle få ferdigbehandlet en omleveringssak.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvis mobilen var skadet igjennom 4 lag med bobleplast OG konvolutten moobi bruker for innsending av reparasjons saker, så burde dette være synlig LENGE før moobi åpnet denne og noe de burde reagert og gjort noe med før de åpnet og tok ut mobilen.

 

Jeg synes det er dårlig av Moobi og jeg får følelsen av at det kan være dem som har ødelagt mobilen etter mottak og prøver å skylde på kunden. Jeg ville ikke gitt meg! Send mail til moobi på ny, forklar hele saken og understrek punkter som at;

DU fikk beskjed om at sendingen var forsikret,

DE leverte deg en konvolutt som tydeligvis ikke er egnet til formålet, HVIS det var posten som hadde ødelagt mobilen, ville dette vært synlig før de åpnet konvolutten og de burde spart på innpakkingen som bevis.

 

Ellers har pklethan noen gode poenger som burde vurderes (hvis det gjelder deg)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan bare bekrefte at det høres særdeles merkelig ut at skjermen skal knuses i Posten om du har hatt noen runder med bobleplast rundt. Vi i Unlock.no har sendt og mottatt temmelig mange tusen telefoner i konvolutter, og ikke en eneste som har vært pakket med så lite som ett lag med bobleplast har blitt skadet. Samtlige skader (ca 10) har skjedd der telefon har blitt sendt løst oppi konvolutter.

 

Uten å ha inngående kjennskap til Posten har jeg en mistanke om at brevpost ikke blir behandlet i nærheten av så røft som pakker.

 

Vår erfaring er at utpakkingen utgjør en langt større risiko for en godt innpakket mobil, enn sendingen med Posten. Må innrømme at det flere ganger har holdt på å gå galt når mobiler skal pakkes ut :blush:

Er telefonen pakket ekstremt godt inn, med f.eks veldig glatt papirlag innerst, etterfulgt av mange runder bobleplast, og en haug av tape, ja da er det faktisk lett for at telefonen kan skli ut når en omsider klarer å få revet bort plasten (kan ikke bruke kniv pga fare for ripe...).

Lenke til kommentar

telefeonen var pakket inn i bobleplast og lappen ble satt inn i brevet ved siden av, og jeg teipet alle sidene for at nettopp mobilen ikke skal skli ut.

 

Hva som har skjedd under frakten vet jeg ikke. Kan jo bare spekulere om hva som har skjedd.

 

Jeg gadd ikke å gå videre med saken, siden jeg har ikke noe jeg kan bruke mot dem. Dem har satt ansvaret over til meg, og jeg hadde jo selvsagt valget om å sende mobilen til dem i en smartpost ekse istedet.

 

Jeg kjøpte ny skjerm for 300kr fra ebay og har byttet det selv nå, nå fungerer den som ny.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...