Gå til innhold

Månedens utfordring 2011


Anbefalte innlegg

Og en annen sak: Det var litt snakk i februar om at det hadde vært hyggelig å få lov til å diskutere bidragene mens avstemningen pågår, men det ble utsatt siden det ikke hadde vært sakt før innleveringene begynte. Skal vi endre det nå? Eller se det an en stund til?

Det skal vi, men det kommer som en tekst i posten der jeg stenger innleveringen. Er litt nervøs for at hvis jeg sier noe før det, så kommer det en eller annen og begynner å prate før tiden ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det går likar no

Lurer på hvilken sang jeg kommer til ha i hodet resten av dagen :wallbash:

 

Synes dere er flinke til å komme opp med gode oppgaver, selv om jeg ikke fikk noen umiddelbare idèer i det jeg leste de. :p Men skal nok få til et eller annet denne gangen også. *gruble*

Lenke til kommentar

Månedens utfordring - Mars 2011

 

Dette er en utfordring der du skal løse tre fotografiske oppgaver.

 

Oppgavene er:

 

Oppgave 1: Det finnes ikke dårlig vær, kun dårlige klær

 

Dette er en påstand vi får slengt i trynet hvert år; men er det så enkelt? Eller er slik at når det er dårlig vær, så er det dårlig vær.

 

 

Mer redd for kameraet i dårlig vær... Men kan bli vanskelig denne om Trønderværet bestemmer seg for å være stabilt og fint i mars ;) Neppe...

Lenke til kommentar

Må bare spørre. Kan jeg legge ved beskrivende tekst ved bildene?

Selvfølgelig kan du det ;)

Jeg har jo allerede levert inn bidrag. Med litt beskrivende tekst. Planen min var sånn at jeg skulle prøve å ta bilder etterhvert som ideene dukker opp. Og så bytte dem ut om jeg får noe bedre.

 

Det er fint å få det avklart. At det er greit med slik tekst til som jeg har. Jeg kan enda si mer om det. Motivet er en slik varmepose som man kan ha å krype inni om man ikke har noe annet alternativ. Planen min er å ha den festet permanent på skuteren, sånn at den alltid er med. Det er et ganske godt råd. Det var min eldre bror som sa det til meg. Kjøp en sånn.

 

...

...

så kan jo tomsi avgjøre om slik tekst som jeg har nå er lov eller ikke. Om det ikke er lov så må jeg jo ta et nytt bilde.

 

 

Edit to: Om noen lurer på hva den linkingen til de savnede i Finnmark har med utfordringen å gjøre. Så er det sånn. NRK: – Dårlig kledd

Lind forteller at flere skal være dårlig kledd.

 

– Noen har ikke scooterdresser på seg, og det er så kraftig vind at det er vanskelig å holde seg på føttene - så det kan være svært kaldt der oppe nå, sier han.

 

Terje Wikstrøm, stabssjef i Vestfinnmark politidistrikt, bekrefter at flere ikke er godt kledd.

 

 

I respekt av de omkomne så satt jeg alt om dette i spiler. her er siste nyhetenom de savnede ungdommene.

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

så kan jo tomsi avgjøre om slik tekst som jeg har nå er lov eller ikke. Om det ikke er lov så må jeg jo ta et nytt bilde.

Jeg synes at det er en god ide - og utfordringen er jo fortsatt under utvikling, så det er fint at det kommer inn forslag til endringer.

 

Tanken bak disse utfordringene er jo å få oss ut å ta bilder, og ved å lage litt "interessante" oppgaver, så kan det være bra å få frem litt prat og tanker rundt bildene.

 

Jeg håper det går bra til slutt med ungdommene - en slik rednings-pose høres ut som fornuftig utsyr.

Lenke til kommentar

Ser ut som mars ryker for min del. Altfor mye eksamenslesing med påfølgende eksamener gjør at jeg ikke heeeelt klarer å gjøre så mye kreativt...

Prøv å sette av et par timer en av dagene. F.eks. førstkommende lørdag (og bli med på treff). Du trenger litt pause innimellom lesingen.

Lenke til kommentar

Tomsi - skriver du også teksten om at man ikke nødvendigvis stemmer på seg selv inn i månedutfordringstråden også? Legg gjerne ordet "eksplisitt" inn i setningen også. :)

Det burde være mulig. edit: dog uten "eksplisitt".

 

Det er forøvrig snart på tide å få panikk - kun litt over en time igjen.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...