Gå til innhold

Månedens utfordring 2011


Anbefalte innlegg

Hvis antallet som stemmer er mye større enn antall deltagere, så gjør det ikke så mye om man stemmer på seg selv. Men som her, hvor det ikke er så mange som stemmer (i forhold til det store antallet bidrag), så vil det være en fordel om man ikke stemmer på seg selv.

 

Ser for meg fire scenarier:

1) Fullt lov og akseptert å stemme på seg selv.

2) Lov å stemme på seg selv, men man oppfordres eksplisitt til å stemme på det bildet man synes er best, selv om det ikke nødvendigvis er ens eget bilde.

3) Ikke lov å stemme på seg selv, men uten kontroll - det er på speiderløfte.

4) Ikke lov å stemme på seg selv, og det kontrolleres enkelt ved at avstemningen er satt til "offentlig" - man kan se hvem som har stemt på de forskjellige alternativene.

 

 

Personlig foretrekker jeg alternativ 2, 3 eller 4.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som her, hvor det ikke er så mange som stemmer (i forhold til det store antallet bidrag), så vil det være en fordel om man ikke stemmer på seg selv.

 

Det er litt det jeg også tenker. I et større utvalg ville det vært det samma, men vi er ikke mange som stemmer her og da kan det fort bli litt skjev fordeling. Jeg er ikke ute etter å sette noen regler, men mer høre tankene til andre rundt dette.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å sette noen regler, men mer høre tankene til andre rundt dette.

Men nå er jo temaet oppe, så det er vel ikke annet å forvente enn at vi kommer til en eller annen slags enighet rundt dette? For meg er alle alternativene til Trondster ok, men tror kanskje jeg holder en knapp på nr 2.

Lenke til kommentar

Månedens utfordring - Mars 2011

 

Dette er en utfordring der du skal løse tre fotografiske oppgaver.

 

Oppgavene er:

 

Oppgave 1: Det finnes ikke dårlig vær, kun dårlige klær

 

Dette er en påstand vi får slengt i trynet hvert år; men er det så enkelt? Eller er slik at når det er dårlig vær, så er det dårlig vær.

 

Oppgave 2: Rundt neste sving

 

Hva finnes der borte; hva venter oss egentlig rundt den neste svingen? Nok en sving? Noe kjent og kjært? Eller en ny opplevelse? Dagens høydepunkt?

 

Oppgave 3: Det går likar no

 

Det er ikke sikkert det XL-1 og rett i koppen som gjør at det føles bedre. Nå er mars her og det begynner å smake vår i enkelte deletr av landet. Eller er det andre ting som gjør hverdagen lettere?

 

Generell info.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet tirsdag 1. mars - mandag 21. mars kl. 22:00

 

Innleveringstråd vil bli oppretter senere i dag. Innleveringsfrist er mandag 21.03.11 klokken 22:00. Det vil da bli opprettet en avstemning som vil være åpen frem til mandag 28.03.11 klokken 22:00

 

edit: Innleveringstråden finner dere her.

Endret av tomsi42
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du får rette takken til Gorgat som er ansvarlig for #1 og #2.

Okei! Bra jobba Gorgat! :thumbup:

 

 

Og en annen sak: Det var litt snakk i februar om at det hadde vært hyggelig å få lov til å diskutere bidragene mens avstemningen pågår, men det ble utsatt siden det ikke hadde vært sakt før innleveringene begynte. Skal vi endre det nå? Eller se det an en stund til?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...