Gå til innhold

Månedens utfordring 2011


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Føler egentlig at datoer/tidspunkt har fungert greit, noe spesiellt du tenkte på?

 

En ting jeg har tenkt litt på er om vi skulle gitt høyere poengsummer de 6(?) siste månedene f.eks. Dermed blir det kanskje mer motiverende for "nye" å hive seg med midt i, og mindre forutsigbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det kan bli et spennende år. Men redaksjonen klarte jo å skrape sammen noen premier. Er det ikke ganske sannsynlig at de klarer det i år også? Hvorfor ikke kutte ut "utfordring" begrepet og heller kalle det konkurranse, og så reklamere litt for det på forsiden i Akam eller noe og få litt større respons? Gjerne en Kick off: "Nå begynner årets fotokonkurranse følg med på forumet." Hadde vært interessant å sett hvor mange som hadde blitt med da. Kanskje klarer vi å få noen interessante premier hvis interessen er stor?

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

Kult hvis det hadde blitt premier. For min del trenger det ikke være rare greiene, kan godt være noe rusk fra innerst i kontorskuffa til Are :)

 

Jeg synes det har vært utrolig lærerikt å være med, og vil anbefale alle å være med i 2012. Gratulerer til Substitute, som jeg synes vant fullt fortjent, og til Anfall, som tok en minst like fortjent 2. plass.

 

Selv karra jeg til meg 3. plassen, noe som beviser at man kan komme et stykke opp på lista bare man sørger for å levere noe de fleste månedene :cool:

Lenke til kommentar

Da er trekningen avgjort.

Premiepotten var som følger:

1: Creative Vado (muligens bittelitt brukt)

2: Pinnacle Dazzle Video Creator

3: Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick

4: Avid Studio

5: SanDisk Extreme Cruzer Contour 8 GB minnepinne

 

Jeg gikk inn på Random.org og fikk tallene 1-5 i tilfeldig rekkefølge:

post-55736-0-10418500-1325688769_thumb.png

 

Resultatet ble som følger:

Substitue får tilsendt Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick og Sandisk Extreme Cruzer Contour 8GB minnepinne.

Anfall får tilsendt Creative Vado.

Evenseth får tilsendt Pinnacle Dazzle Video Creator.

Tomsi42 får Avid Studio.

 

Aetius har ansvaret for selve utsendelsen. Addresser og trekningsresultat er oversendt ham. Premiene for 1.-3. plass blir sendt ut i morgen eller så raskt han er tilbake fra CES-messa som Aetius drar til på fredag.

Tomsi42 sin premie blir sendt direkte fra Avid. Dessverre er hele norgeskontoret deres (les: Én mann) bortreist til den 27/1. Han må derfor belage seg på å vente litte grann.

 

Vil gratulere vinnerne og takke Tomsi42 for innsatsen ved å holde det hele i gang. Den har vært formidabel. Uten Tomsi dør Akam er jeg redd.

Om det blir noen premier også neste år kan jeg ikke love. Men håper Akam får samlet opp litt som kan deles ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler egentlig at datoer/tidspunkt har fungert greit, noe spesiellt du tenkte på?

Det har jo ikke akkurat vært innleveringsfrist den 21. kl.22:00 hver måned ...

 

En ting jeg har tenkt litt på er om vi skulle gitt høyere poengsummer de 6(?) siste månedene f.eks. Dermed blir det kanskje mer motiverende for "nye" å hive seg med midt i, og mindre forutsigbart.

Det er mulig det kan virke; eller så betyr det bare at de som leder drar i fra.

 

Høres ut som det kan bli et spennende år. Men redaksjonen klarte jo å skrape sammen noen premier. Er det ikke ganske sannsynlig at de klarer det i år også? Hvorfor ikke kutte ut "utfordring" begrepet og heller kalle det konkurranse, og så reklamere litt for det på forsiden i Akam eller noe og få litt større respons? Gjerne en Kick off: "Nå begynner årets fotokonkurranse følg med på forumet." Hadde vært interessant å sett hvor mange som hadde blitt med da. Kanskje klarer vi å få noen interessante premier hvis interessen er stor?

Hvis vi kunne få garantert premier hver runde, så tror jeg deltagelsen vil være rimelig grei hver måned.

 

Men det krever noe planlegging for å få det til. Og ettersom Are (Aetius) reiser på messe nå, så tror jeg ikke vi klarer å få det på plass raskt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal ha faste innleveringstider. Ett av poengene mine når jeg PM-et med Anfall var at når vi var flere som jobbet med det, så behøver ikke alle å være på tå hev hver eneste måned. Da er det også mulig at man kan si ifra til en annen når man vet at man ikke rekker.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen funksjon her på forumet slik at man kan stanse avstemninger til oppsatt klokkeslett?

 

Det vil kunne gjøre en ting enklære i allefall.

 

 

Ellers så håper jeg det kan bli satt i gang en mnds utfordring 2012 også. Hvis det trengs noe hjelp så kan jeg sikkrt bidra litt hvis det trengs, og kan som jeg gjorde i 2011 komme med tips om oppgaver til den som legger oppgaven ut.

Lenke til kommentar

Jeg savner også en funksjon som stopper en avstemning på et bestemt tidspunkt.

 

Jeg sitter og teller litt på knappene om vi skal ta vinterferie i januar og begynne på'n igjen i februar?

 

Da har vi tid til å finne ut om vi kan gjøre det om til en skikkelig konkurranse med premier fra Akam.

 

Hva tenker folket om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det har jo ikke akkurat vært innleveringsfrist den 21. kl.22:00 hver måned ...

Akkurat det er jeg for sløv til å huske. Har vel bare fokusert på de gangene jeg akkurat ikke har rukket å levere pga den fristen. :p Men satser på at det blir lettere å holde den frsiten om vi er flere om det.

 

 

Det er mulig det kan virke; eller så betyr det bare at de som leder drar i fra.

Ja, men det er eneste jeg kommer på som kan lokke med de som ikke er med helt fra starten. Har sett det har fungert andre steder, men da var det jo litt mer deltagelse (og det var en skikkelig kopnkurranse).

Alternativet blir jo premie hver måned, men(med fare for å høres ekstremt pessimistisk ut) tror jeg det er mer sansynlig at det blir en/flere premier på slutten av året slik som nå.

 

 

Jeg sitter og teller litt på knappene om vi skal ta vinterferie i januar og begynne på'n igjen i februar?

 

Da har vi tid til å finne ut om vi kan gjøre det om til en skikkelig konkurranse med premier fra Akam.

 

Hva tenker folket om det?

Jeg er egentlig mer for at det skal være hver måned hele året, føles som om det mangler noe om vi utelater januar :p Men om det er det som må til for å (forhåpentligvis) øke deltagelsen og få premier, så er det helt greit ;)

Lenke til kommentar

Jeg VET at premier hver måned hadde fått opp aktiviteten. Men jeg velger å være realistisk og tror ikke vi får det til. Da tror jeg ildsjelene her måtte ut og tigget sponsorer som f.eks. JP. Å satse på at Akam skal skaffe alle premiene tror jeg å bli litt for mye.

En annen ting er at vi har sett mye av at de samme vinner måned etter måned. Kan muligens være litt demotiverende å se denne personen hanke inn alle premiene gang på gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...