Gå til innhold

Månedens utfordring 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er også vær astrologisk sett, men valgte å droppe dette fra bildet..

Savner litt å kunne sjitprate litt rundt bildene - kunne ikke det være lov i tråden når bildene er "låst" og avstemningen i gang? Blir liksom litt "sent" når avstemningen er over..

 

 

..Og bra deltagelse, forresten! :thumbup:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Kjempekult at det er så mange med allerede andre runde! Jammen glad jeg rakk å sanke noen poeng i januar :D

 

 

Savner litt å kunne sjitprate litt rundt bildene - kunne ikke det være lov i tråden når bildene er "låst" og avstemningen i gang? Blir liksom litt "sent" når avstemningen er over..

Synes i grunnen det kan være en god idé, hjelper for å holde tråden høyt oppe en stund også?

Lenke til kommentar

Kjempekult at det er så mange med allerede andre runde! Jammen glad jeg rakk å sanke noen poeng i januar :D

 

 

Savner litt å kunne sjitprate litt rundt bildene - kunne ikke det være lov i tråden når bildene er "låst" og avstemningen i gang? Blir liksom litt "sent" når avstemningen er over..

Synes i grunnen det kan være en god idé, hjelper for å holde tråden høyt oppe en stund også?

Er vell litt enig med dere, at det er mer gøy aa snakke om bildene naa, enn om en uke. Regner med at vi er saa voksne, at vi klarer aa stemme ihht hvilke bilder vi mener er best, og ikke i forhold til fotograf eller skryt av egne bilder.

Lenke til kommentar

Husk regelen om at bildene skal tas i en gitt tidsperiode.

 

Ser ut til at fler av bildene dessverre ikke er det.

Sånne generelle meldinger er ikke særlig hjelpsomme. Det var en om filstørrelse tidligere som viste seg å være en missforståelese. Hvilke er det du har observert som kan være tatt før tiden? Hvordan skal vi melde fra om det? Og hvordan løse det?

 

Det er fort gjort å lese reglene og så har man jo lest reglene, det er neppe vondt ment når man senere bryter dem, men reglene bør jo håndheves. Jeg synes ikke selv det vil være å bli uthengt om noen poster her at mine bilder bryter, bare litt pinlig og ikke minst ergelig. Men heller det enn at det blir en generell sannhet at "alle vet at det jukses i månedsutfordringene". La oss sloss litt for at de rimelig enkle reglene følges eller justeres.

Lenke til kommentar

For å ha en enkel oversikt - i konkurransetrådene skulle konkurranseholderen sjekke timestamp i exif eller spørre om når hvert enkelt bilde ble tatt.

Når dette er mer "selvbetjeningsinnsendelse", hva med å kreve at man skriver tidspunktdato for når bildet ble tatt under hvert enkelt bilde? Så blir det enkelt og oversiktlig.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ha en enkel oversikt - i konkurransetrådene skulle konkurranseholderen sjekke timestamp i exif eller spørre om når hvert enkelt bilde ble tatt.

Når dette er mer "selvbetjeningsinnsendelse", hva med å kreve at man skriver tidspunktdato for når bildet ble tatt under hvert enkelt bilde? Så blir det enkelt og oversiktlig.

Det er en enkel løsning som vi kan gå for. I tillegg er det greit å sende PM til månedens arrangør når det er tvilstilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å legge til en regel om at "Bilder som bryter med reglene får ikke poeng." Det er vel ikke så seriøst uansett, er det vel?

Det er så enkelt, ja. Det skal jeg gjøre når avstemningen er over, slik at regelen gjelder fra den 01.03.11.

 

Syns også at den som har tatt seg bryet med å sjekke exif på hvert bilde, og klager på at de bryter reglene også kan fortelle om hvilke bilder det gjelder.

k-h-s hadde sendt meg PM i tillegg, og jeg sjekket exif for det aktuelle bildet. Dato og tid stemmer bra. Jeg vil ikke kommentere hvilket bilde og hva som ble reagert på - da jeg tror bildet er ekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

k-h-s hadde sendt meg PM i tillegg, og jeg sjekket exif for det aktuelle bildet. Dato og tid stemmer bra. Jeg vil ikke kommentere hvilket bilde og hva som ble reagert på - da jeg tror bildet er ekte.

Jeg er redd for at det kanskje er mitt bilde som har skapt uroen her. Jeg skriver dette direkte på forumet da det er jo ikke akkurat hemmelig hvem som har tatt hvilke bilder, og ønsker selvsagt ikke at noen skal "mistro" meg.

 

Og jeg kan ikke annet enn love at bildet mitt er tatt i utlandet i gyldig tidsperiode, og jeg mener jo at jeg har fulgt oppgaven. Palmene antyder også at det ikke er tatt på våre breddegradene, vi har vel ikke veldig mye av det verken på sommeren eller vinteren i Norge.

 

Så OM det er sånn at det er mitt bilde som har skapt uro, så beklager jeg det, men jeg vet liksom ikke hva jeg skulle gjort ellers, det er jo ikke meningen at man skal kommentere bildene man legger ut i utfordringen!

 

Og OM det ikke er mitt bilde det vises til, så beklager jeg om jeg med dette innlegget skaper videre uro.

 

Så kort sagt beklager jeg uansett, men jeg må innrømme at jeg forstår liksom ikke egentlig at jeg har gjort noe galt. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er redd for at det kanskje er mitt bilde som har skapt uroen her. Jeg skriver dette direkte på forumet da det er jo ikke akkurat hemmelig hvem som har tatt hvilke bilder, og ønsker selvsagt ikke at noen skal "mistro" meg.

Nå er det faktisk ikke ditt bilde som skapte mistanken - men jeg kan skjønne at du antok det.

 

Du har ingenting å beklage, og ingen andre her heller, såvidt jeg kan se.

 

På generellt grunnlag, så er det lett å glemme at vi er variert gruppe her på Akam - ikke alle bor i Norge, og noen er ute å reiser en del. Det betyr at det dukker opp bilder som kanskje ikke alltid passer med årstiden slik "vi" forventer det. Når jeg tenker etter, så er Norge et langstrakt land hvor vær og klima varierer en del, så det er ikke nødvendig å reise utenlands en gang. Det er bare å se på denne tråden (der jeg tråkket i baret, forøvrig) - samme land, veldig forskjell på klima.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er deres holdning til avstemmingen? Jeg tenker at jeg ikke vil stemme på meg selv, men burde man tenke sånn? Skal man ikke stemme på det bildet man syns er best, og hvis man syns sitt eget er best så... Ja... Dette er forresten en generell tanke som ikke er knyttet opp mot noen bestemt avstemming.

Lenke til kommentar

Hvordan er deres holdning til avstemmingen? Jeg tenker at jeg ikke vil stemme på meg selv, men burde man tenke sånn? Skal man ikke stemme på det bildet man syns er best, og hvis man syns sitt eget er best så... Ja... Dette er forresten en generell tanke som ikke er knyttet opp mot noen bestemt avstemming.

Tar man i betraktning, at vinneren her ikke vinner annet enn litt heder og ære. Med andre ord, man skal se paa dette som litt uhøytidelig.

 

Og som Kaian skriver, man skal stemme paa det bilde som man finner best. Er det sitt eget, so what?.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...