Gå til innhold

Hvorfor er Taliban regnet som onde?


Anbefalte innlegg

Skjønner jævlig godt at de forkaster vestlige "verdier".

 

Det Taliban kan forvente seg av demokrati er følgende:

 

En forgiftet matforsyning.

 

Feminisme og såkalt likestilling, hvilket i grunn er kun betegnelser på metoder for å ødelegge familien som enhet.

 

En presse som har fullstendig monopolmakt og er totalt i jødiske hender.

 

Overvåkning i en skala som i historisk sammenheng er uhørt.

 

Masseimmigrasjon som på sikt kommer til å ødelegge oss som folk.

 

And the list goes on..

 

Hva i allverden er dette for sprøyt du kommer med? Kom med kilder på tullpratet ditt, eller kommer de fra Al Qaeda og Taliban?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jævlig godt at de forkaster vestlige "verdier".

 

Det Taliban kan forvente seg av demokrati er følgende:

 

En forgiftet matforsyning.

 

Feminisme og såkalt likestilling, hvilket i grunn er kun betegnelser på metoder for å ødelegge familien som enhet.

 

En presse som har fullstendig monopolmakt og er totalt i jødiske hender.

 

Overvåkning i en skala som i historisk sammenheng er uhørt.

 

Masseimmigrasjon som på sikt kommer til å ødelegge oss som folk.

 

And the list goes on..

 

Du vet rett og slett ikke hva du snakker om, du.. De totalt latterlige påstandene dine er grunnløse og har ingenting med vestlige verdier å gjøre. Nå skal jeg komme med en liten utfordring til deg:

 

FORTELL MEG HVORDAN DETTE ER AKSEPTABELT:

 

Er det RIKTIG å drepe mennesker bare fordi at de ikke er som deg?

Skal man styre en hel nasjon med vold og terror, og berike seg selv på deres bekostning?

Skal dine muligheter her i verden basere seg på hvilket kjønn du var så heldig/uheldig bli født som?

 

Hæ?

 

 

"A report by Amnesty International says that attacks on civilians are widespread and systematic, and are used by Taleban rebels to instil fear."

"Parents in various regions are now reluctant to send their children to school, and the climate of fear is undermining the right to education of thousands of children, particularly girls,"

 

"Taliban (extremist Sunni Islamic fanatics of Pakistan and Afghanistan) have a long history of genocide against minorities and those they call heretics."

 

"Although the Taliban have not allowed Journalists or independent human rights agencies into the area, there have been many reports of mass executions and mass arrests of Afghan ethnics. They have especially targeted the Hazara communities"

 

"Since the Taliban have banned women from work, and their are 50 to 60 thousands widows in the city of Kabul alone, children have become the only bread earners for their families. Boys and girls as young as eight and nine years old, beg and/or sell their bodies in the street in order to provide food for their families. There are forced marriages of young girls ages eight to nine to the Taliban militia."

 

"Women were forced to wear the burqa in public, because, according to a Taliban spokesman, "the face of a woman is a source of corruption" for men not related to them. They were not allowed to work, they were not allowed to be educated after the age of eight, and until then were permitted only to study the Qur'an. Women seeking an education were forced to attend underground schools such as the Golden Needle Sewing School, where they and their teachers risked execution if caught."

Endret av Dux ducis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har vi gjort det noe bedre i områdene som før var styrt av taliban? Om vi tar en titt på harde fakta:

 

- Kvinners situasjon er verre nå enn den var før ISAF/USA invaderte Afghanistan. Human Rights Watch sin rapport

 

- En av verdens verste land å vokse opp i. For ikke å snakke om en av verdens farligste land! 10 farligste plasser i verdenFN-rapport

 

- Tusenvis av uskyldige mennesker blir drept av ISAF/USA og Taliban. Wikipedia

 

- Taliban er, med god grunn, nå enda sterkere enn før! Reuters

 

 

Mens flertallet i Norge er imot krigen, fortsetter vi å bruke mer enn 13 mrd. på å bombe uskyldige afghanere i stedet for å pusse opp falleferdige skoler eller gi de gamle et rom på gamlehjemmet. For et demokrati, dere.

Lenke til kommentar

Eg er faktisk delivs enig i det som PK2010 skrive. For han ser på ting med ein meir opent syn og ikkkje 100% fra kva du høyra på nyhetene, noko det høyrest ut som dei fleste andre her gjere.

 

For å svara (etter mitt synspunkt) på tråden så er den einaste grunnen til at "me rekne taliban som onde" er at det er det dei blir pressentert som i nyhetene. Me veit INGENTING om dei som ikkje har blitt pressentert i nyhetene, og storparten av det får me i fra kjilder i USA. Og i USA så er det 2 personar som eige ALLE dei store media bedriftene som me får nyheter fra, og dei har sine agendaer. (eg har ikkje direkte kjelder til detta, men kan skafa "second hand" kjelder fra ein Amerikaner som har "forska" på detta)

 

"word of advice" ikje tru 100% på alt du høyre på nyhetene. For skjølv om det heiter "free press" så får me langt i fra all info rundt evnet som blir rapportert. For å ta opp det omstritte evnet 9\11 2001 så finnest det MYKJE info der som ikkje er blit pressentert i massemedia som er VELDIGT relevent. Blant anna at fleire av "terroristane" som tok flya og kresja dei er blit funne i live. Det er og funne beviset på at det var brukt eksplosiver i alle 3 byggningane som vanelegvis er brukt ved riving av skyskraperar. DVS at det var planlakt. Og mykje meir, om ønskeleg så kan ev henvisa til ein dokumentar om detta.

 

"Think a lil otuside the box for a change" "see the bigger picture"

 

Anna interesang info er at mykje av dei rike og mektige folka i USA er sionist jødar som har kontaktar i Irak.

Lenke til kommentar

Eg er faktisk delivs enig i det som PK2010 skrive. For han ser på ting med ein meir opent syn og ikkkje 100% fra kva du høyra på nyhetene, noko det høyrest ut som dei fleste andre her gjere.

 

For å svara (etter mitt synspunkt) på tråden så er den einaste grunnen til at "me rekne taliban som onde" er at det er det dei blir pressentert som i nyhetene. Me veit INGENTING om dei som ikkje har blitt pressentert i nyhetene, og storparten av det får me i fra kjilder i USA. Og i USA så er det 2 personar som eige ALLE dei store media bedriftene som me får nyheter fra, og dei har sine agendaer. (eg har ikkje direkte kjelder til detta, men kan skafa "second hand" kjelder fra ein Amerikaner som har "forska" på detta)

 

"word of advice" ikje tru 100% på alt du høyre på nyhetene. For skjølv om det heiter "free press" så får me langt i fra all info rundt evnet som blir rapportert. For å ta opp det omstritte evnet 9\11 2001 så finnest det MYKJE info der som ikkje er blit pressentert i massemedia som er VELDIGT relevent. Blant anna at fleire av "terroristane" som tok flya og kresja dei er blit funne i live. Det er og funne beviset på at det var brukt eksplosiver i alle 3 byggningane som vanelegvis er brukt ved riving av skyskraperar. DVS at det var planlakt. Og mykje meir, om ønskeleg så kan ev henvisa til ein dokumentar om detta.

 

"Think a lil otuside the box for a change" "see the bigger picture"

 

Anna interesang info er at mykje av dei rike og mektige folka i USA er sionist jødar som har kontaktar i Irak.

 

Så er det det med å klippe seg og skjære av seg hodet da. Å ikke stole på noe i nyhetene og mene at alt styres av onde jøder er noe ganske annet enn å ha ett åpent sinn. Det er vell omtrent så lite åpent du får det, bare i andre enden av skalaen.

 

Akuratt 9/11 har blitt diskutert temmelig mye i en annen tråd her og jeg tror ikke en gang nyhetsspeilet har påstått at det er funnet beviser for sprengstoff eller at terroristene i flyet ble funnet levende.

Lenke til kommentar

hmmm på kanten av kritikk mot meg og ikkje informasjonen her... skrap nå ivertfall litt av kantane på boksen din. Eg presenterte enkelt og grett informasjon her. at du tolka detta som at eg trur 100% på kontroversiell info og 0% på nyhetene seie meir om deg enn om informasjoinen. Det einaste eg sa om mitt synspunkt var at eg var delvis enig i kva pk2010 sa. Les informasjonen i staden for å lesa dine egne sysnpunkter.

 

Nyhets speliet er ei norsk sida, skjølv om dei kanskje har litt kontroversiell info så betyr ikkje det at dei har alt. Si detta er noko som har skjedd i USA så er det mest naturlig at du finne mest info fra USA. Det er torssalt dei detta gjekk ut øve, og informasjonen eg vise til er fra dei som hjalp til med redningsarbeid etterpå som blei sjuke og ikkje fekk støtte fra staten til å bli frikse osb. Folk som rett og slett vil ha sannninga fram, som stille spørsmål. Men eg får vel finna tak i den tråden og presentera meir om detta der då si det er ein egen tråd om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildet vi har av Taliban er ikke basert utelukkende på amerikanske nyheter men et bilde sammensatt av svært mange forskjellige aktører, fra nyhetsbyråer til menneskerettighetsgrupper og andre frivillige som hjelpearbeidere. Den "du kan ikke stole på nyhetene fordi de er eid av jøder" er jo selvfølgelig....interessant, vi andre prøver å forholde oss til virkeligheten, og selv om nyhetene ikke nødvendigvis er helt korrekte, så betyr det ikke at inntrykket vi har av Taliban er noe mindre riktig. Det er haugevis av folk som har "forska" på ting uten at det de faktisk finner har noe rot i virkeligheten.

 

9/11-diskusjonen er forøvrig noe vi ikke skal ta i denne tråden og de påstandene er høyst kontroversielle og dårlig underbygget uansett hvilke kilder du beveger deg på som skal støtte opp om dem.

Lenke til kommentar

Bildet vi har av Taliban er det vi har blitt gitt av den jødiske pressen.

 

9/11 er relatert til hvordan Taliban angivelig er fienden, derfor kommer man ikke unna det i en tråd som handler om hvorvidt de er onde eller ei, om de ikke gjorde 9/11 så er de jo ikke så onde som jødisk presse skal ha oss til å tro. De latterligste kildene er NIST og 9/11 Comission Report.

 

*fjernet et tullete bilde*

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

hmmm på kanten av kritikk mot meg og ikkje informasjonen her... skrap nå ivertfall litt av kantane på boksen din. Eg presenterte enkelt og grett informasjon her. at du tolka detta som at eg trur 100% på kontroversiell info og 0% på nyhetene seie meir om deg enn om informasjoinen. Det einaste eg sa om mitt synspunkt var at eg var delvis enig i kva pk2010 sa. Les informasjonen i staden for å lesa dine egne sysnpunkter.

 

Nyhets speliet er ei norsk sida, skjølv om dei kanskje har litt kontroversiell info så betyr ikkje det at dei har alt. Si detta er noko som har skjedd i USA så er det mest naturlig at du finne mest info fra USA. Det er torssalt dei detta gjekk ut øve, og informasjonen eg vise til er fra dei som hjalp til med redningsarbeid etterpå som blei sjuke og ikkje fekk støtte fra staten til å bli frikse osb. Folk som rett og slett vil ha sannninga fram, som stille spørsmål. Men eg får vel finna tak i den tråden og presentera meir om detta der då si det er ein egen tråd om det.

Nå skriver du voldsomt mye uten å egentlig si noen ting, det blir fort kjedelig. Du sier at en annen bruker har ett åpent sinn når faktum er at han kun baserer seg på at onde jøder kontrollerer verden og mediene bare er jødepropaganda, hvordan du får dette til å bli kritikk av deg får nesten du stå for. Så som du selv prøver å si,les "informasjonen". Ikke ta kritikk av andre som kritikk av deg ;)

 

Og hvis du har noe mer å si om påstandene dine er en kilde ganske greit

Lenke til kommentar

Men har vi gjort det noe bedre i områdene som før var styrt av taliban? Om vi tar en titt på harde fakta:

 

- Kvinners situasjon er verre nå enn den var før ISAF/USA invaderte Afghanistan. Human Rights Watch sin rapport

 

- En av verdens verste land å vokse opp i. For ikke å snakke om en av verdens farligste land! 10 farligste plasser i verdenFN-rapport

 

- Tusenvis av uskyldige mennesker blir drept av ISAF/USA og Taliban. Wikipedia

 

- Taliban er, med god grunn, nå enda sterkere enn før! Reuters

 

 

Mens flertallet i Norge er imot krigen, fortsetter vi å bruke mer enn 13 mrd. på å bombe uskyldige afghanere i stedet for å pusse opp falleferdige skoler eller gi de gamle et rom på gamlehjemmet. For et demokrati, dere.

 

Hvis vi risikerer å møte økt motgang i en kort periode, så betyr det at vi skal legge oss flate og ikke forsøke å forbedre situasjonen? I følge deg så burde vi kanskje ikke ha sloss mot nazistene heller, for det hadde vært så mye enklere for oss om vi bare la oss langflate? Hadde jeg levd under krigen (og hatt lik IQ som en jevn diskusjon.no-debattant) så hadde det sikkert vært en fristende tanke. Jeg er jo ikke jøde, og tyskerne ville sikkert ikke skadet meg (jfr. signaturen min).

 

SELVFØLGELIG bli det litt verre når man forsøker å kaste ut et terrorregime, men det må til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjekt å sjå at folk sette ord i munnen på andre her i form av sin eigen tolkning på det som er skreve.

 

@herz: For det fyrsta så snakka han om "onde jødar" etter at eg skreiv det innlegget. For det andra så meine eg framleis "les informasjonen" for det er alt for mykje egne tolkningar av det som står skreve her.

Eksempelvis skrive eg at det er 2 personar som eige alle dei store media selskapo i USA. Og at det er ein del rike sionist jødar i USA. Men er er iikkje det samma som at det er sionist jødar som eige dei store media selskapo i USA.

 

Korleis klare du å dra ut at det pk2010 skrive on jødar til å bli at eg synest det er kritik mot meg? for å gjera det samma som du gjere: "du skrive mykje uten å faktisk sei noko"

Du må veta at ingen kan veta kva du tenke på når du skrive det du skrive så du må skriva det og.

Men det blei litt "off topic" nå.

 

Er enige i at 9\11 commision report er mykje tull. Men 9\11 har ingne direkte samenheng med evnet her, det var berre eit eksempel som blei dratt for mykje ut i ittekant som ikkje hadde noko hensikt å bevise 9\11 i noko grad.

 

note: kan nokon linka til den tråden der 9\11 er diskutert? fant den ikkje.

Lenke til kommentar

Kjekt å sjå at folk sette ord i munnen på andre her i form av sin eigen tolkning på det som er skreve.

 

@herz: For det fyrsta så snakka han om "onde jødar" etter at eg skreiv det innlegget. For det andra så meine eg framleis "les informasjonen" for det er alt for mykje egne tolkningar av det som står skreve her.

Eksempelvis skrive eg at det er 2 personar som eige alle dei store media selskapo i USA. Og at det er ein del rike sionist jødar i USA. Men er er iikkje det samma som at det er sionist jødar som eige dei store media selskapo i USA.

 

Korleis klare du å dra ut at det pk2010 skrive on jødar til å bli at eg synest det er kritik mot meg? for å gjera det samma som du gjere: "du skrive mykje uten å faktisk sei noko"

Du må veta at ingen kan veta kva du tenke på når du skrive det du skrive så du må skriva det og.

Men det blei litt "off topic" nå.

 

Er enige i at 9\11 commision report er mykje tull. Men 9\11 har ingne direkte samenheng med evnet her, det var berre eit eksempel som blei dratt for mykje ut i ittekant som ikkje hadde noko hensikt å bevise 9\11 i noko grad.

 

note: kan nokon linka til den tråden der 9\11 er diskutert? fant den ikkje.

 

Beklager, men det er nå veldig vanskelig å forstå hva du prøver å si. Innlegget ditt er alt for usammenhengende og selvmotsigende slik at det sammen med dialekten din gjør kommunikasjonen dårlig. Jeg skal prøve å ta tak i ett par av tingene du sier:

 

1:"For det andra så meine eg framleis "les informasjonen" for det er alt for mykje egne tolkningar av det som står skreve her."

Da må du nesten si hva du mener evt. komme med eksempler.

 

2:"Eksempelvis skrive eg at det er 2 personar som eige alle dei store media selskapo i USA. Og at det er ein del rike sionist jødar i USA. Men er er iikkje det samma som at det er sionist jødar som eige dei store media selskapo i USA."

Hva er det egentlig du snakker om her og hva har det å gjøre med noen av mine innlegg?

 

3:"Korleis klare du å dra ut at det pk2010 skrive on jødar til å bli at eg synest det er kritik mot meg?"

Hva er det du prøver å si? Setningen din gir ikke mening og har ingenting med mine innlegg å gjøre

Lenke til kommentar

Kjekt å sjå at folk sette ord i munnen på andre her i form av sin eigen tolkning på det som er skreve.

 

 

Var den til meg? Jeg forsøker bare å illustrere hva folk egentlig sier, for et utbredt problem i dette forumet er at folk fabrikkerer argumenter bare for å vinne frem i diskusjoner (alle har jo en agenda, og det er ikke snakk om å løfte skylappene for få noen nye perspektiver). Et ypperlig eksempel på dette er nettsiden Maddafakka brukte for å poengtere at Afghanistan er blitt etter farligere sted etter vestens inngripen. Den undersøkelsen som det ble linket til sier at Afghanistan er verdens 5. farligste land. Hvis man ignorerer det urovekkende faktum at Antarktis kommer på 6. plass (ærlig talt..?), så kan man se at Afghanistan er farlig pga: landminer, stammekriger og narkotikahandel. Er det ikke hovedsakelig russerne som la ned landminene for lenge siden? Stammekrig og narkohandel ville det kanskje vært uansett (landet består jo tross alt av flere stammer og har gunstige forhold for narkotika).

 

Jeg er helt nøytral, og har ingen interesse av å påtvinge de stakkars afghanerne vestens levesett og verdier, men jeg får vondt inni meg når jeg tenker på følgende:

 

- Dine muligheter i livet er sterkt avhengig av om du blir født som "riktig" kjønn.

- Hvis du er så uheldig å være født inn i f.eks Hazara-folket så kommer Taliban og dreper/misbruker deg og dine!

- Du er under Talibans nåde, og har egentlig ikke så mange formelle rettigheter.

Lenke til kommentar

Men har vi gjort det noe bedre i områdene som før var styrt av taliban? Om vi tar en titt på harde fakta:

 

- Kvinners situasjon er verre nå enn den var før ISAF/USA invaderte Afghanistan. Human Rights Watch sin rapport

 

- En av verdens verste land å vokse opp i. For ikke å snakke om en av verdens farligste land! 10 farligste plasser i verdenFN-rapport

 

- Tusenvis av uskyldige mennesker blir drept av ISAF/USA og Taliban. Wikipedia

 

- Taliban er, med god grunn, nå enda sterkere enn før! Reuters

 

 

Mens flertallet i Norge er imot krigen, fortsetter vi å bruke mer enn 13 mrd. på å bombe uskyldige afghanere i stedet for å pusse opp falleferdige skoler eller gi de gamle et rom på gamlehjemmet. For et demokrati, dere.

 

Hvis vi risikerer å møte økt motgang i en kort periode, så betyr det at vi skal legge oss flate og ikke forsøke å forbedre situasjonen? I følge deg så burde vi kanskje ikke ha sloss mot nazistene heller, for det hadde vært så mye enklere for oss om vi bare la oss langflate? Hadde jeg levd under krigen (og hatt lik IQ som en jevn diskusjon.no-debattant) så hadde det sikkert vært en fristende tanke. Jeg er jo ikke jøde, og tyskerne ville sikkert ikke skadet meg (jfr. signaturen min).

 

SELVFØLGELIG bli det litt verre når man forsøker å kaste ut et terrorregime, men det må til!

 

Nazistene invaderte oss. Vi invaderer Afghanistan. Vi er mye likere tyskerne(eller sovjet som har gjort akkurat det samme ISAF gjør nå, men nasser/sovjet er samme ulla) enn vi er Max Manus og kompisene hans.

 

Det handler ikke om vi møter motstand eller ikke, det handler om at ALT vi har gjort i Afghanistan har feilet. At samtlige strategier har gått i dass, og at vi i stedet for å årlig bruke milliarder av kroner på krigføring kunne vi brukt dem på å bygge opp landet. Bygge skoler, bygge sykehus men viktigst av alt; utdanne befolkningen. Enda går bare 1/4 av jentene på skole. Det er ikke så mye bedre enn under taliban.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tyskerne var ikke i Norge for å gi nordmenn et demokratisk styresett, for så å seile Blucher tilbake til Berlin og feire at de hadde gitt oss menneskerettigheter og demokrati.

FYI lizzom.

Nei, de var her for å dele sin ideologi med oss, slik vi er i Afghanistan for å dele vår ideologi med dem. Ikke alle i Norge ønsket seg å dele tyskerenes ideologi, og ikke alle i Afghanistan ønsker nødvendigvis å dele vår ideologi. Derfor møtte tyskerene motstand, og derfor møter yanken (inkl. oss) motstand.

 

Sovietunionen på sin side kom Norge til unnsetning, jaget tyskeren og befridde landet og ga oss menneskerettigheter og demokrati. Og reiste hjem og feiret når jobben var gjort.

Endret av freke
Lenke til kommentar

De var ikke her for å dele sin ideologi med oss. Dette er en latterlig påstand. De var her for å erobre Norge og hente ut ressurser til krigsmaskinen sin. Kystlinjen vår var av stor strategisk viktighet. Rekrutter til nazistenes militære rekker var naturligvis også en ressurs, men når man ser hvilken skala denne krigen befant seg på så ser man at det Norske bidraget med landssvikere var fullstendig ubetydelig.

 

En annen ting er at Tyskland var i Norge for å plyndre våre ressurser og trekke ut strategiske fordeler i en militær sammenheng, mens Norge er i Afghanistan uten noen forventninger til at vi skal verken tjene på det eller få strategiske fordeler i regionen.

 

Norges bidrag i Afghanistan er fundamentert på å opprette sikkerhet og stabilitet, utdannelse av en afghansk hær og politistyrke, og opprettelsen av en demokratisk valgt Afghansk regjering. Vi gir dem sikkerhet og selvstyre og vi betaler for det med Norske soldaters liv!

 

At du får deg selv til å sammenligne ISAF med Nazister burde være grunnlag for å få deg tvangsinnlagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...