Gå til innhold

Hjelp til valg av riktig HTC


Benbels

Anbefalte innlegg

Desire HD lagger faktisk litt hvis du går på Homescreenen og blar sakte til en av de andre sidene. Da ser du at det ikke er smooth. Dette er blitt tatt opp på XDA, og det gjelder tydligvis veldig mange DHDer, inkludert min. Men jeg henger meg ikke opp i slike smådetaljer. Grunnen til at det generelt lagger i Android er at Google ikke har implementert GPU-akselerasjon, noe iPhone har hatt siden dag én, og derfor er iPhone smooth som et nybarbert bryst. GPU-akselerasjon skulle bli implementert i Gingerbread, men det er fortsatt usikkert om dette er blitt gjennomført. Google har hvertfall sagt at dette kommer før Honeycomb, så dette løser seg uansett. Når dette skjer så skal dere se at ting går unna.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med min Desire HD, og det er ikke lenge til Gingerbread lanseres til denne telefonen. Da blir ting enda raskere og hakket mer gjennomført. Angående unøyaktig touch, så har jeg merket litt unøyaktighet når jeg skriver, men det er ikke slik at hvis du skal trykke på K at du heller treffer G. Du vil ikke merke stort til det med mindre du virkelig sitter deg inn for å ødelegge opplevelsen og telefonen selv.

 

Når det kommer til batteriet så kunne det vært bedre, men de mest observante av oss har fått med seg at telefonen har en 4,3" skjerm som krever et halvt atomkraftverk, så det er ikke snakk om å presse ut en uke. Etter "innkjøringen" av batteriet (typisk én uke) så vil du oppleve et batteri som holder i litt mer enn én dag (noe som er typisk for smarttelefoner i dag) avhengig av bruk. Mitt batteri varer i typisk to dager med moderat bruk, som vil si et par samtaler, en del SMS, et par sessions med Angry Birds, og generell "fikling".

 

Uansett til den prisen som er forlanget for en Desire HD, så kommer du uansett til å bli fornøyd. 768MB RAM, 1 Ghz 2.gen Snapdragon CPU og en Adreno 205 GPU er ikke feil.

 

Bare for å vise deg hvilket udyr DHD kan bli hvis du rooter og bruker litt tid på den, så kan du ta en titt på disse tallene (Omtrent alle telefonene på denne listen bruker custom ROMs, kernel, og er overklokket) :

 

Quadrant Benchmark Test:

 

1 - HTC Desire Z = 3306 poeng

2 - HTC Desire HD = 3137 poeng

3 - HTC HD2 = 3051 poeng (Denne kjører orginalt WM6.5!)

 

11 - Samsung Galaxy S = 2577

22 - Sony Ericsson X10 = 2117

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire HD lagger faktisk litt hvis du går på Homescreenen og blar sakte til en av de andre sidene. Da ser du at det ikke er smooth. Dette er blitt tatt opp på XDA, og det gjelder tydligvis veldig mange DHDer, inkludert min. Men jeg henger meg ikke opp i slike smådetaljer. Grunnen til at det generelt lagger i Android er at Google ikke har implementert GPU-akselerasjon, noe iPhone har hatt siden dag én, og derfor er iPhone smooth som et nybarbert bryst. GPU-akselerasjon skulle bli implementert i Gingerbread, men det er fortsatt usikkert om dette er blitt gjennomført. Google har hvertfall sagt at dette kommer før Honeycomb, så dette løser seg uansett. Når dette skjer så skal dere se at ting går unna.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med min Desire HD, og det er ikke lenge til Gingerbread lanseres til denne telefonen. Da blir ting enda raskere og hakket mer gjennomført. Angående unøyaktig touch, så har jeg merket litt unøyaktighet når jeg skriver, men det er ikke slik at hvis du skal trykke på K at du heller treffer G. Du vil ikke merke stort til det med mindre du virkelig sitter deg inn for å ødelegge opplevelsen og telefonen selv.

 

Når det kommer til batteriet så kunne det vært bedre, men de mest observante av oss har fått med seg at telefonen har en 4,3" skjerm som krever et halvt atomkraftverk, så det er ikke snakk om å presse ut en uke. Etter "innkjøringen" av batteriet (typisk én uke) så vil du oppleve et batteri som holder i litt mer enn én dag (noe som er typisk for smarttelefoner i dag) avhengig av bruk. Mitt batteri varer i typisk to dager med moderat bruk, som vil si et par samtaler, en del SMS, et par sessions med Angry Birds, og generell "fikling".

 

Uansett til den prisen som er forlanget for en Desire HD, så kommer du uansett til å bli fornøyd. 768MB RAM, 1 Ghz 2.gen Snapdragon CPU og en Adreno 205 GPU er ikke feil.

 

Bare for å vise deg hvilket udyr DHD kan bli hvis du rooter og bruker litt tid på den, så kan du ta en titt på disse tallene (Omtrent alle telefonene på denne listen bruker custom ROMs, kernel, og er overklokket) :

 

Quadrant Benchmark Test:

 

1 - HTC Desire Z = 3306 poeng

2 - HTC Desire HD = 3137 poeng

3 - HTC HD2 = 3051 poeng (Denne kjører orginalt WM6.5!)

 

11 - Samsung Galaxy S = 2577

22 - Sony Ericsson X10 = 2117

Takk for kjempe utfyllende svar. Det ser ut som om det endelige valget endte på HTC Desire HD :D

Lenke til kommentar

Hvis du skulle ha valgt en av mobilene, hvilken ville du valgt og hvorfor?

 

Jeg ville gått for Desire HD. Jeg har ingen problemer med å lade telefonen hver natt. Det er svært sjeldent jeg har behov for levetid noe særlig utover dette. Nettleseren på DHD er helt fantastisk pga den store skjermen og nyeste programvare. I tillegg er jeg fan av diverse gadgetting og da gjør en stor skjerm veldig mye :) I forhold til at den blir for stor så har jeg ingen problemer med å bruke telefonen i 2 hender.

 

Jeg hadde opprinnelig planer om å kjøpe en Desire HD inntil jeg innså hvor viktig mobilkamera var for meg. Dessverre er ikke dette et område som tas på alvor så det eneste valget jeg hadde var Nokia N8. Den har fungert utmerket som kameratelefon men jeg savner all triksingen og tweakingen i android. Større skjerm hadde heller ikke vært å forakte :)

 

HTC Desire er dog en veldig god og stabil telefon. Jeg har brukt den masse da mange jeg kjenner har den og jeg forstår veldig godt hvorfor folk liker den. Med litt flaks får man den relativt billig om dagen også.

 

Min drømmetelefon ville vel vært Desire HD med N8's kamera og Super Amoledskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...