Gå til innhold

Hvor mye kan jeg forvente å få for mitt videokamera?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et panasonic nv-gs320 som jeg vurderer å selge da jeg sjelden bruker det og heller vil kjøpe et speilreflekskamera. Med i prisen følger det med en Samsonite bæreveske og 512mb minnekort. Nødvendige kabler, fjernkontroll og batteri er selvsagt og inkludert. Kameraet er i meget god stand og nesten ikke brukt.

 

Noen som har peiling på hva jeg kan avertere dette kameraet for?

 

 

Takker for svar:)

 

PS: Hvis noen skal selge/vet av et brukt speilreflekskamera i nybegynnerklassen så post gjerne et inlegg her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk en fyr på Finn som prøver å selge et slikt kamera. Han oppgir at kameraet ble kjøpt nytt for 5000 kr. Og han prøver å selge den for 2500. Det synes jeg er helt bak mål. Kameraet ble lansert i 2007 og filmer i SD (ikke HD). I dag vil jeg tippe du kan få solgt den for ca. 1000 kr.

 

Grunnen til at du får så lav pris er at forbrukere nå om dagen ønsker minnekortbaserte kameraer og som filmer i HD. Når ditt kamera ikke oppfyller noen av disse ønskene blir prisen dermed lav.

 

På Finn er det plenty med brukte kameraer. Bare se opp for folk som prøver å overprise kameraene sine. Spesielt D90 blir overpriset nå om dagen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=&CATEGORY%2FSUBCATEGORY=3923&SEGMENT=1&SEGMENT=2&SEGMENT=3&rows=30&sort=1

Lenke til kommentar

Takk for inspillene. Jeg trodde kanskje det var verdt litt mere enn 1000kr, men det er jo noe i det som dere skriver. Er vel ikke så mye vits å selge det for så lite, men samtidig ikke noe vits i å ha det liggende når jeg ikke bruker det.

 

Hva mener dere jeg burde betale for et brukt speilreflekskamera? feks Canon eos 500d.

Jeg hadde muligheten til å kjøpe et brukt for 3500 med noe ekstrautstyr, men det ble solgt før jeg klarte å bestemme meg:(

Lenke til kommentar

Takk for inspillene. Jeg trodde kanskje det var verdt litt mere enn 1000kr, men det er jo noe i det som dere skriver. Er vel ikke så mye vits å selge det for så lite, men samtidig ikke noe vits i å ha det liggende når jeg ikke bruker det.

 

Hva mener dere jeg burde betale for et brukt speilreflekskamera? feks Canon eos 500d.

Jeg hadde muligheten til å kjøpe et brukt for 3500 med noe ekstrautstyr, men det ble solgt før jeg klarte å bestemme meg:(

 

For 3500.- får du et nytt 500D på tilbud "begrenset på tid".

Lenke til kommentar

Til vanlig filming av hverdagen uten stativ osv er veken 500D eller 550D godt egnet. Da de mangler brukbar autofokus og har dårlig lyd. Skal du primært filme er det mye bedre å skaffe seg et videokamera. Til vanlig bilder er derimot 500D utmerket og til 3500kr med kit linsa med stabilisering (IS) vil jeg si det er et kupp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...