Gå til innhold

Canon Eos 550d vs Sony alpha


Anbefalte innlegg

Men fortsatt ikke umulig eller vanskelig. UV-filter til 200 kr er en enkel og billig investering. Har man råd til å koste på seg en linse så burde man ha råd til å koste på seg et UV-filter til 200 kroner.

 

Ikke i havet at du får meg til å sette på et billig uv-filter :)

 

Og de såkalte uv-filtrene som butikkene her på berget selger gir du ca 60.- for på eBay og de gir mye kromatiske feil,distraksjoner samt flare.

 

Vel,jeg har beskyttelse-filter som passer til mine objektiver men de koster oppimot 1000.- pr.stk. fra maxsaver,som jeg bruker til denne type kjøp.

Selv om jeg har filter som er av beste klasse får jeg ofte gode bilder som går rett i søpla grunnet flare,beskyttelsefilter bruker jeg bare når situasjonen tilsier bruk av dette,i andre situasjoner hvor det er fare for skader av framre linse-element gjør solblenderen en fremragende jobb som bodyguard.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men fortsatt ikke umulig eller vanskelig. UV-filter til 200 kr er en enkel og billig investering. Har man råd til å koste på seg en linse så burde man ha råd til å koste på seg et UV-filter til 200 kroner.

Og få dårligere kontrast, masser av flare og annet mig? Ta bilder i motlys med og uten filteret og si deretter hva du synes. Bruk solblender, og filter kun når det er behov for det. Og aldri bruk billig og dårlig filter.

Lenke til kommentar

I dag snakket jeg med en som skulle på Lefdal og kjøpe seg et Canon 550D, dette etter å ha prøvd en kamerats kamera, betjeningen på Lefdal hadde direkte frarådet han å kjøpe dette og gått på at han måtte kjøpe Sony, da det var det beste på markede .

Det endte med at han gikk ut av butikken med et Sony.

Jeg blir direkte skremt når jeg hører slikt, ikke fordi Sony er dårlig men fordi betjeningen her bevist manipulerer kunden og "lurer " dem til å kjøpe det som utikken har best fortjeneste på .

Da ble det enda en butikk jeg svartelisster og kommer til å fraråde venner/bekjente å bruke :thumbdown:

 

Hvordan du kan svarteliste en butikk fordi de anbefaler et nyere og meget mye bedre kamera sier jo bare litt om deg selv.

du er jo bare en av mange canon fanatikerne som tror canon er det beste som finnes bare det står Canon på duppeditten du skal kjøpe.

Jeg tror dette ligger psykisk tilbake pga Canon var de eneste som lagde kameraer av god kvalitet fra 1950 ---> 2000 ca.

Canon er forbigått på samtlige punkter i prisklassen opp til 10000kr og taper sinnsyke markedsandeler til Sony, Panasonic og Samsung hver eneste dag.

Ja, Canon er bedre hvis du velger Canon 7D og oppover, men på alt under dette så er Canon søppel iforhold til Sony.

Sony A33 er ekstremt enkelt å bruke med meget informative menyer og hjelpefunksjon som sier deg hva de forskjellige menyene betyr. Dette har mye å si for en førstegangs kjøper.

hvis du ser dinside.no sin test av sony a33 så knuser jo dette kameraet eos550. Jeg gidder ikke poengtere alt som a33 har som canon 550d ikke har.

Jeg jobber på i elektrokjedene det er snakk om og Vi nekter ingen å kjøpe Canon 550, men vi spør om de er interessert i å kjøpe et mye bedre kamera som koster 500kr mer så forklarer vi forskjellen mellom kameraene, og det er jo kun god kundebehandling å foreslå Sony A33 da disse 2 ligger til samme pris ca.

Det er jo da opptil kunden hva han ønsker å kjøpe er det ikke vel ?

Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

 

 

Det eneste jeg kan si er at objektiver til Sony A33 / A55 er det svært lite av.

Dette er det eneste fortrinnet canon kameraet har.

 

Og vær så snill, ikke engang gidd å nevne at canon er bedre fordi det har 18megapixler mot sonys 14.2

Canon er det mest megapixel oppblåste merket som finnes. De lager kun kameraer av eldgammel teknologi og nekter fornye seg inn på hybrid markedet.

Dette vil de ikke gjøre før i 2012.

 

Det er jo ikke av noen grunn at flere og flere kunder kommer inn å etterspør Sony kameraer istedenfor Canon + at vi selger omtrent 70% Sony og 30% Canon.

 

Nok sagt, gleder meg til jeg får mitt Sony A55!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at kunden i dette spesifikke tilfellet fikk riktig kamera, men jeg poengterte bare at alt for mange velger feil kamera til deres bruk fordi det absolutt skal ha ett spesifikt merke som de har hørt mye godt om. Hva som ble sagt i samtalen mellom selger/kjøper kan ingen andre enn selger/kjøper vite helt sikkert. Om selger sa at kunde kunne bruke Canon-optikk på Sony-kameraet så ville han ha LURT kunden, men å anbefale noe annet enn Canon er ikke å lure kunden.

 

Jo det er nettop det jeg vet,siden jeg har snakket med vedkommende, nettop derfor synest jeg det er skremmende at selger legger til side alle argumenter fra kunden og kunn annbefaler utifra fortjeneste, slike folk skulle vært fjærnet ret og slett.

Det handler her ikke om hva som er det beste kamera av disse to, men hva som var best for kunden og hva kunden ønsket , dette er noe en også ser med andre varer solgt av store kjeder.:no:

 

bare en liten ting til deg, hvis vi hadde snudd om på regla her ?

Canon var det bedre kameraet men kosta 500kr mer og hadde bedre inntjening, ville du stått like hardnakket her og sagt at kunden i dette tilfellet ble lurt ?

Jeg tviler sterkt på det.

 

Når en kunde kommer og sier han er helt grønn så er Sony A33 det soleklare valg, uansett, hvorfor skal kunden kun velge Canon kunde fordi 20 andre fjompenisser i fotoklubben har kjøpt et objektiv til et foreldret Canon kamera som de på død og liv må dra med seg videre ?

 

Kunden skal ha et godt kameraet som er enkelt å bruke, har god informasjon på norsk, tar gode bilder med Auto+ funksjonen, du har D-Range på kameraet som lar deg ta overeksponert og undereksponert bilde enkelt, panoramafunksjon som er enkelt + helt genialt å bruke på ferieturer, filmfunksjon med autofokus. Ingen tvil om at dette er det perfekte kameraet til en grønn nybegynner.

Auto+ funksjonen er så glimrende iforhold til Canon at det ikke er noe diskusjon om at kunden ikke ble lurt, han ble heller rådet til å avvike fra rådet ifra sine venner som faktisk anbefaler han å kjøpe et billige men langt dårligere kamaerat rent funksjonsmessig.

 

Til og med folk som ikke har sett kameraet før kan lære å bruke det etter en 1 minutts introduksjon.

Du ville brukt 10minutter på å forklart samme kunde å bruke seriebilder på Canon kameraet.

 

argh, du aner ikke hvor opprørt du gjør meg med å skrive slikt løgn.

Er ganske sikker på at Lefdal ikke ønsker å ha deg som kunde engang.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på i elektrokjedene det er snakk om og Vi nekter ingen å kjøpe Canon 550, men vi spør om de er interessert i å kjøpe et mye bedre kamera som koster 500kr mer så forklarer vi forskjellen mellom kameraene, og det er jo kun god kundebehandling å foreslå Sony A33 da disse 2 ligger til samme pris ca.

 

Vi får satse på at forbrukerrådet er litt seriøse og ikke kommer med usannheter.

 

Og hvis du ikke er klar over det så har Elkjøp/Lefdal samme agenda.

 

Ingen her på forumet sier at Sony er et dårlig kamera,det er fremgangsmåtene som mange her ikke liker.

 

Edit: du jobber på Lefdal ?,er du en av de som skru ned kontrastene på billig-tevene for så og anbefale et dyrere produkt grunnet at de har så mye bedre kontraster på bildet :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Når en kunde kommer og sier han er helt grønn så er Sony A33 det soleklare valg, uansett, hvorfor skal kunden kun velge Canon kunde fordi 20 andre fjompenisser i fotoklubben har kjøpt et objektiv til et foreldret Canon kamera som de på død og liv må dra med seg videre ?

 

(..)

Er ganske sikker på at Lefdal ikke ønsker å ha deg som kunde engang.

Ja, helt klart er Sony det soleklare valget. Uinteressant å be kunden holde i og prøve å bruke de forskjellige modellene fra de forskjellige merkene og finne ut hva som ligger best i hånden. Uinteressant å vite hvor kunden vil hen. Uinteressant når man hører at kunden er med i fotoklubb, og derfor nok har et ambisjonsnivå over gjennomsnittet, og kanskje bør ha et kamera med mer funksjonalitet man kan vokse i som fotograf, i stedet for å gå etter en eller annen fancy auto-modus. Og helt klart er Canon gammel foreldet bæsj.

 

 

Det skremmer meg at Lefdal/Elkjøp/whatever vil ha en med dine meninger som kundebehandler.

Endret av Trondster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, helt klart er Sony det soleklare valget. Uinteressant å be kunden holde i og prøve å bruke de forskjellige modellene fra de forskjellige merkene og finne ut hva som ligger best i hånden. Uinteressant å vite hvor kunden vil hen. Uinteressant når man hører at kunden er med i fotoklubb, og derfor nok har et ambisjonsnivå over gjennomsnittet, og kanskje bør ha et kamera med mer funksjonalitet man kan vokse i som fotograf, i stedet for å gå etter en eller annen fancy auto-modus. Og helt klart er Canon gammel foreldet bæsj.

 

 

Det skremmer meg at Lefdal/Elkjøp/whatever vil ha en med dine meninger som kundebehandler.

 

vi selger omtrent 70% Sony og 30% Canon.

 

 

Dette sier vel alt angående agendaen til Lefdal.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får satse på at forbrukerrådet er litt seriøse og ikke kommer med usannheter.

Wow, jeg har lenge visst at Elkjøp og lignende butikker har selgere uten teknisk innsikt som villeder kundene. Det var godt å lese noe som bekreftet dette, spesielt siden dette er hos Forbrukerrådet.

 

Det virker som om dagens forbrukere verken interesserer seg eller har tid til å sette seg inn i det tekniske (bare se på alle tråder her på forumet). Det som er viktig for folk er å kjøpe det nyeste og beste. Så på en måte skylder jeg litt på forbrukeren selv som blir lurt.

 

Er man smart leser man litt på internett og bruker Google. Da er man bedre forberedt til å snakke med en selger. Er man enda smartere kjøper man på internett. Nettbutikker har lavere kostnader enn vanlige butikker og kan oftest tilby bedre priser. Kjøper man på nett i Norge er man beskyttet av både angrefristloven og forbrukerkjøpsloven. Butikker brukes kun til nævling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en kunde kommer og sier han er helt grønn så er Sony A33 det soleklare valg, uansett, hvorfor skal kunden kun velge Canon kunde fordi 20 andre fjompenisser i fotoklubben har kjøpt et objektiv til et foreldret Canon kamera som de på død og liv må dra med seg videre ?

 

(..)

Er ganske sikker på at Lefdal ikke ønsker å ha deg som kunde engang.

Ja, helt klart er Sony det soleklare valget. Uinteressant å be kunden holde i og prøve å bruke de forskjellige modellene fra de forskjellige merkene og finne ut hva som ligger best i hånden. Uinteressant å vite hvor kunden vil hen. Uinteressant når man hører at kunden er med i fotoklubb, og derfor nok har et ambisjonsnivå over gjennomsnittet, og kanskje bør ha et kamera med mer funksjonalitet man kan vokse i som fotograf, i stedet for å gå etter en eller annen fancy auto-modus. Og helt klart er Canon gammel foreldet bæsj.

 

 

Det skremmer meg at Lefdal/Elkjøp/whatever vil ha en med dine meninger som kundebehandler.

 

LOL, du trenger da verken "et høyere ambisjonnivå" for å velge Sony fremfor Canon. Dog stoppet jeg å lese videre på "fancy automodus", da du vet tydligvis ikke hva du snakker om, antakligvis bare en hardcore Canon fan du.

 

 

Vi får satse på at forbrukerrådet er litt seriøse og ikke kommer med usannheter.

Wow, jeg har lenge visst at Elkjøp og lignende butikker har selgere uten teknisk innsikt som villeder kundene. Det var godt å lese noe som bekreftet dette, spesielt siden dette er hos Forbrukerrådet.

 

Det virker som om dagens forbrukere verken interesserer seg eller har tid til å sette seg inn i det tekniske (bare se på alle tråder her på forumet). Det som er viktig for folk er å kjøpe det nyeste og beste. Så på en måte skylder jeg litt på forbrukeren selv som blir lurt.

 

Er man smart leser man litt på internett og bruker Google. Da er man bedre forberedt til å snakke med en selger. Er man enda smartere kjøper man på internett. Nettbutikker har lavere kostnader enn vanlige butikker og kan oftest tilby bedre priser. Kjøper man på nett i Norge er man beskyttet av både angrefristloven og forbrukerkjøpsloven. Butikker brukes kun til nævling :)

 

Morsomt at vi nevner dagens forbrukere når vi snakker om en 8 år gammel artikkel.. :roll:

Lenke til kommentar

 

Morsomt at vi nevner dagens forbrukere når vi snakker om en 8 år gammel artikkel.. :roll:

 

Dagens og gårsdagens forbrukere er de samme,sånn bare så du er klar over det :)

 

Tror ikke butikkene er blitt mindre avhengig av profitt de siste årene,et rask søk vil avdekke mange tilsvarende hentydninger med samme resultat.

Lenke til kommentar

I dag snakket jeg med en som skulle på Lefdal og kjøpe seg et Canon 550D, dette etter å ha prøvd en kamerats kamera, betjeningen på Lefdal hadde direkte frarådet han å kjøpe dette og gått på at han måtte kjøpe Sony, da det var det beste på markede .

Det endte med at han gikk ut av butikken med et Sony.

Jeg blir direkte skremt når jeg hører slikt, ikke fordi Sony er dårlig men fordi betjeningen her bevist manipulerer kunden og "lurer " dem til å kjøpe det som utikken har best fortjeneste på .

Da ble det enda en butikk jeg svartelisster og kommer til å fraråde venner/bekjente å bruke :thumbdown:

 

Hvordan du kan svarteliste en butikk fordi de anbefaler et nyere og meget mye bedre kamera sier jo bare litt om deg selv.

du er jo bare en av mange canon fanatikerne som tror canon er det beste som finnes bare det står Canon på duppeditten du skal kjøpe.

Jeg tror dette ligger psykisk tilbake pga Canon var de eneste som lagde kameraer av god kvalitet fra 1950 ---> 2000 ca.

Canon er forbigått på samtlige punkter i prisklassen opp til 10000kr og taper sinnsyke markedsandeler til Sony, Panasonic og Samsung hver eneste dag.

Ja, Canon er bedre hvis du velger Canon 7D og oppover, men på alt under dette så er Canon søppel iforhold til Sony.

Sony A33 er ekstremt enkelt å bruke med meget informative menyer og hjelpefunksjon som sier deg hva de forskjellige menyene betyr. Dette har mye å si for en førstegangs kjøper.

hvis du ser dinside.no sin test av sony a33 så knuser jo dette kameraet eos550. Jeg gidder ikke poengtere alt som a33 har som canon 550d ikke har.

Jeg jobber på i elektrokjedene det er snakk om og Vi nekter ingen å kjøpe Canon 550, men vi spør om de er interessert i å kjøpe et mye bedre kamera som koster 500kr mer så forklarer vi forskjellen mellom kameraene, og det er jo kun god kundebehandling å foreslå Sony A33 da disse 2 ligger til samme pris ca.

Det er jo da opptil kunden hva han ønsker å kjøpe er det ikke vel ?

Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

 

 

Det eneste jeg kan si er at objektiver til Sony A33 / A55 er det svært lite av.

Dette er det eneste fortrinnet canon kameraet har.

 

Og vær så snill, ikke engang gidd å nevne at canon er bedre fordi det har 18megapixler mot sonys 14.2

Canon er det mest megapixel oppblåste merket som finnes. De lager kun kameraer av eldgammel teknologi og nekter fornye seg inn på hybrid markedet.

Dette vil de ikke gjøre før i 2012.

 

Det er jo ikke av noen grunn at flere og flere kunder kommer inn å etterspør Sony kameraer istedenfor Canon + at vi selger omtrent 70% Sony og 30% Canon.

 

Nok sagt, gleder meg til jeg får mitt Sony A55!

 

 

I dag fikk jeg se kameraet som Lefdal hadde solgt han og som skulle være sååååå mye bedre enn Canon og Nikon.

HER ER DET : :dribble:

 

Sony DSLR A390L m/18 - 55mm objektiv

 

http://www.lefdal.com/product/foto-video/speilrefleks/DSLRA390LKIT/sony-dslr-a390l-m-18-55mm-objektiv;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx#tProductTabcontent

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden er jeg kjempefornøyd med at jeg jobber i en dedikert fotobutikk og ikke i en elektrokjede*

 

 

*det holdt på å gå helt feil dog. Kom til andre runde i et jobbintervju men svarte sikkert feil på spørsmålet om hva jeg hadde gjort om jeg hadde hatt ubegrenset penger en dag.

Lenke til kommentar

Hvordan du kan svarteliste en butikk fordi de anbefaler et nyere og meget mye bedre kamera sier jo bare litt om deg selv.

Meget mye bedre er en meget subjektiv uttalelse når det er snakk om A33 kontra EOS 550D. Kameraene er såpass forskjellig et det er umulig å sammenligne.

 

du er jo bare en av mange canon fanatikerne som tror canon er det beste som finnes bare det står Canon på duppeditten du skal kjøpe.

Du sier ikke det ...

 

Jeg tror dette ligger psykisk tilbake pga Canon var de eneste som lagde kameraer av god kvalitet fra 1950 ---> 2000 ca.

Du aner ikke hvor mye skrot Canon har lagd i den perioden. Men det var de ikke alene om.

 

Canon er forbigått på samtlige punkter i prisklassen opp til 10000kr og taper sinnsyke markedsandeler til Sony, Panasonic og Samsung hver eneste dag.

En link til noen solide salgstall som underbygger påstanden hadde vært fint. Og da snakker jeg om nasjonale eller globale salgstall. Ikke butikkjeden dins salgstall.

 

Ja, Canon er bedre hvis du velger Canon 7D og oppover, men på alt under dette så er Canon søppel iforhold til Sony.

Nåja, det er mange år siden Canon har laget et like trist kamera som A230. Det ananloge EOS 3000 er vel den som kommer nærmest.

 

Sony A33 er ekstremt enkelt å bruke med meget informative menyer og hjelpefunksjon som sier deg hva de forskjellige menyene betyr. Dette har mye å si for en førstegangs kjøper.

Men det har Nikon D3100 også. Som også burde være et kamera som burde vært foreslått for kunden.

 

hvis du ser dinside.no sin test av sony a33 så knuser jo dette kameraet eos550. Jeg gidder ikke poengtere alt som a33 har som canon 550d ikke har.

Kun Dinside sin test holder desverre ike som sannhetsvitne. Kom med tester fra kjente internasjonale steder som dpreview, Imaging Resource osv. Så kan vi se hva som er hva.

 

Jeg jobber på i elektrokjedene det er snakk om og Vi nekter ingen å kjøpe Canon 550, men vi spør om de er interessert i å kjøpe et mye bedre kamera som koster 500kr mer så forklarer vi forskjellen mellom kameraene, og det er jo kun god kundebehandling å foreslå Sony A33 da disse 2 ligger til samme pris ca.

Ikke når kunden spesifikt påpeker at han går i en fotoklubb der de stort sett har Canon/Nikon, og han ønsker å låne objektiver. Det var dog uheldig av Snekker'n å ikke påpeke dette i tråden der han tok opp tema.

 

Det er jo da opptil kunden hva han ønsker å kjøpe er det ikke vel ?

Jada, så lenge han får nok relevant informasjon, så.

 

Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

Det er da det stilles store krav til selger. Og med en såpass negativ holdning du viser her ovenfor Canon, så virker du ikke objektiv. Er det dete som er nivået, så synes jeg synd på kundene.

 

Det eneste jeg kan si er at objektiver til Sony A33 / A55 er det svært lite av.

Dette er det eneste fortrinnet canon kameraet har.

Og desverre for Sony, så er dette en ting som faktisk betyr noe. Kamerahus kommer og går, men god optikk er noe som en har lenge. Nå ser det heldigvis ut som om situasjonen er i ferd med å bedre seg.

 

Og vær så snill, ikke engang gidd å nevne at canon er bedre fordi det har 18megapixler mot sonys 14.2

 

Canon er det mest megapixel oppblåste merket som finnes. De lager kun kameraer av eldgammel teknologi og nekter fornye seg inn på hybrid markedet.

Dette vil de ikke gjøre før i 2012.

Det er ikke mange på dette forumet som hyller megapikselracet. Og 18MP sensoren til Canon er faktisk ikke eldgammet teknologi. Og den sensoren leverer faktisk overraskende gode resultater hvis forholdene er til rette. Nå er vel strengt tatt 14.6MP sensoren i A33 så mye å rope hurra for heller. Den nye 16MP sensoren virker derimot som en god forbedring. Men den yter ikke noe særlig bedre enn 550D på iso 3200-

 

Det er jo ikke av noen grunn at flere og flere kunder kommer inn å etterspør Sony kameraer istedenfor Canon + at vi selger omtrent 70% Sony og 30% Canon.

Hva med Nikon og Panasonic da?

 

Nok sagt, gleder meg til jeg får mitt Sony A55!

Gled deg, jeg er sikker på at du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

http://www.dpreview....ra390/page5.asp

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

http://www.dpreview....ra390/page5.asp

 

Det er forskjell på alle butikker, jeg kan ikke styre service til andre selgere, men jeg vet at mine selgere er dønn ærlige og lytter til kunden.

Hvis en kunde sier til meg at han har mange objektiver ifra Canon så anbefaler vi jo ikke Sony ?

Dette er jo grunnleggende basic i en behovsanalyse.

Det er jo selvsagt forskjell på om han har 1 telezoom objektiv til 1295 uten IS eller om han har 10 forskjellige steindyre objektiver.

 

Uansett, mine standpunkter og det var gitt utifra at kunden Snekker'n snakket om kjøpte A33 og ikke A390, A390 er jeg fullstendig enig om at er et vesentlig dårligere kamera enn både eos 500 og 500d når man snakker om bildekvalitet etc.

Men når man snakker om pris på kameraet, brukervennlighet, pris på objektiver iforhold til canon så støtter jeg selgeren fulgt ut.

Lenke til kommentar

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

 

Det er forskjell på alle butikker, jeg kan ikke styre service til andre selgere, men jeg vet at mine selgere er dønn ærlige og lytter til kunden.

Hvis en kunde sier til meg at han har mange objektiver ifra Canon så anbefaler vi jo ikke Sony ?

Dette er jo grunnleggende basic i en behovsanalyse.

Det er jo selvsagt forskjell på om han har 1 telezoom objektiv til 1295 uten IS eller om han har 10 forskjellige steindyre objektiver.

 

Uansett, mine standpunkter og det var gitt utifra at kunden Snekker'n snakket om kjøpte A33 og ikke A390, A390 er jeg fullstendig enig om at er et vesentlig dårligere kamera enn både eos 500 og 500d når man snakker om bildekvalitet etc.

Men når man snakker om pris på kameraet, brukervennlighet, pris på objektiver iforhold til canon så støtter jeg selgeren fulgt ut.

 

Var en annen diskusjon her, om pris paa sony kontra Canon eller Nikon objektiver. La meg sitere megselv. ;~)

 

Alt fra Prisguiden, 1-1-2011.

 

Sony 18-55: 1447,-

Canon 18-55 IS: 1245,-

Nikon 18-55 VR: 1434,-

 

Sony koster mest. Canon 200 billigere.

 

 

Sony 55-200: 1799,-

Canon 55-250 IS: 1495,-

Nikon 55-200 VR: 1899,-

 

Canon fortsatt billigst. Med mest brennvide spenn. Nikon hele 100 dyrere en Sony.

 

 

Sony 70-300: 6985,-

Canon 70-300 IS: 3818,-

Nikon 70-300 VR. 4064,-

 

Har ikke tatt med 75-300mm varianter, da disse er eldre og daarligere optiske konstruksjoner.

 

 

Sony 16-105: 4356,-

Canon 15-85 IS: 5369,-

Canon 18-135 IS: 2968,-

Nikon 18-105 VR: 1969,-

Nikon 16-85 VR: 3969,-

 

Ikke helt samme brennvidde spenn pä noen.

 

 

Jeg kan fortsette. Men egentlig ikke nye ihht prisguiden som sier at det blir dyrere med VR / IS i objektivet.

 

 

I tillegg, som det saa pent pä ny norsk heter; "economics of scale". Canon og Nikon produsere saa mange flere objektiver en Sony. Det lille som VR / IS koster ekstra, tar de inn pä mengden.

 

Kan vi legge den myten död, at Sony faar billigere objektiver, pga sensor stabi?

 

Ok, saa ditt argument var at Sony objektiver var billigere? Skal vi i tillegg gaa til f.eks photozone.de eller slrgear.com? Klart, sony har ogsaa noen krem objektiver, Men disse heter ofte noe med Zeiss, og er langt utenfor prisen til overnevnte objektiver.

 

Gamle og brukte Sony/Minolta. Ja, finnes. Men ikke saa mye i Norge. Og skal man e bukte fra utlandet, da kan man ebukte Pentax, Canon eller Nikon ogsaa.

Lenke til kommentar
Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

http://www.dpreview....ra390/page5.asp

 

Vi er seriøse, men du får ikke en kunde som har tenkt å bruke 5995,- på et eos550d til å bruke rundt 11995,- på eos60d eller rundt 10 lapper på eos 7d selv om disse er bedre kameraer.

De som kjøper 7d eller bedre vet hva de skal ha før de kommer inn i butikken, man trenger ikke anbefale dem det fordi de vet hvordan kameraet er.

Det er vanskelig nok å overbevise en 1ste gangskjøper at Sony A33 som er 500kr dyrere er et bedre valg enn eos550d, og det er kun fordi kameraet er 500kr dyrere, hadde disse kameraene vært likt priset så hadde 10/10 som ikke er 100% canon frelst valgt Sony kameraet simpelten fordi dette er bedre.

 

når du kritiserer oss for at vi selger 70/30 favør Sony så er dette jo dette fordi kundene vil ha Sony, de står jo fritt til å velge.

Sony selges fra 2795,- til 3295,- A290 modellen som er bedre enn EOS1000d på samme prispunkt. A390 selges for 3995,- som er et dårligere kamera enn eos 500d men kameraet er hele 1000-1500kr billigere og dermed et billigere alternativ til kundene som ikke ønsker bruke 5000kr.

A33/A55 er alternativet som 9/10 velger fremfor Eos550d pga det jeg allrede har påpekt.

 

Uansett åssen du vrir og vender på de så kommer Canon tapende ut av hver eneste gang.

 

har lest dpreview testen, hvordan de f.eks ikke kan si at du ikke får mere for pengene kan jeg ikke fatte.

De mener at videofunksjonen på eos550d er mye bedre enn Sony sin, det er jo bare noe bullshit.

 

På Sony A55 så får du itillegg : flippbar skjerm, autofokus på film, informerende meny på norsk med beskrivelse av hver meny gjør, bedre autofokus som er enkelere å bruke, bedre iso verdi, 10bps mot 3,7, gps funksjon, panorama funkjosjon uten og med 3d bare for å nevne noe.

 

Hvordan kan dette gjøre at A55 får dårligere score enn EOS550D ?

 

Jeg stiller meg også veldig kritisk til at du bruker rundt 30 sider på review av eos 550d men knapt 16 på Sony A55. Helt latterlig etter min mening, virker som de er blitt bestukket av Canon på det groveste!

Lenke til kommentar
Men fakta er jo at ca 90% som kommer og skal kjøpe Canon 550D har fått det anbefalt av en venn, eller at de har lest i en urgammel test fra førsommers 2010 at kameraet er best i trst. det er jo disse "vennene" og testene som burde vært svartelistet fra å gi råd til sine venner / potensielle kunder når de selv ikke har 100% peiling på hva de snakker om / ikke sjekker nyere kameraer som er bedre og er kommet på markedet i etterkant.

 

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

http://www.dpreview....ra390/page5.asp

 

Det er forskjell på alle butikker, jeg kan ikke styre service til andre selgere, men jeg vet at mine selgere er dønn ærlige og lytter til kunden.

Hvis en kunde sier til meg at han har mange objektiver ifra Canon så anbefaler vi jo ikke Sony ?

Dette er jo grunnleggende basic i en behovsanalyse.

Det er jo selvsagt forskjell på om han har 1 telezoom objektiv til 1295 uten IS eller om han har 10 forskjellige steindyre objektiver.

 

Uansett, mine standpunkter og det var gitt utifra at kunden Snekker'n snakket om kjøpte A33 og ikke A390, A390 er jeg fullstendig enig om at er et vesentlig dårligere kamera enn både eos 500 og 500d når man snakker om bildekvalitet etc.

Men når man snakker om pris på kameraet, brukervennlighet, pris på objektiver iforhold til canon så støtter jeg selgeren fulgt ut.

 

Når du forsvarer selger i tidligere poster så var det jo da også klart dette med objektiver,rart at du nå tar avstand fra det .

Uansett er kunden lurt trill rundt i denne saken og jeg kommer fortsatt til å advare potensielle kunder mot å handle i slike kjeder .

Lenke til kommentar

Men om dere var så seriøse som du sier burde dere ikke da annbefale en bedre utgave av Canon, når kunden opplyser at alle i fotoklubben har Canon/Nikon og at det der er mulig å få låne canonoptikk :whistle::whistle::whistle:

 

Ser også at 550D slår dette kameraet på samtlige deler i testen .

Bruk comparknappen og legg til 550D

 

 

Det er forskjell på alle butikker, jeg kan ikke styre service til andre selgere, men jeg vet at mine selgere er dønn ærlige og lytter til kunden.

Hvis en kunde sier til meg at han har mange objektiver ifra Canon så anbefaler vi jo ikke Sony ?

Dette er jo grunnleggende basic i en behovsanalyse.

Det er jo selvsagt forskjell på om han har 1 telezoom objektiv til 1295 uten IS eller om han har 10 forskjellige steindyre objektiver.

 

Uansett, mine standpunkter og det var gitt utifra at kunden Snekker'n snakket om kjøpte A33 og ikke A390, A390 er jeg fullstendig enig om at er et vesentlig dårligere kamera enn både eos 500 og 500d når man snakker om bildekvalitet etc.

Men når man snakker om pris på kameraet, brukervennlighet, pris på objektiver iforhold til canon så støtter jeg selgeren fulgt ut.

 

Var en annen diskusjon her, om pris paa sony kontra Canon eller Nikon objektiver. La meg sitere megselv. ;~)

 

Alt fra Prisguiden, 1-1-2011.

 

Sony 18-55: 1447,-

Canon 18-55 IS: 1245,-

Nikon 18-55 VR: 1434,-

 

Sony koster mest. Canon 200 billigere.

 

 

Sony 55-200: 1799,-

Canon 55-250 IS: 1495,-

Nikon 55-200 VR: 1899,-

 

Canon fortsatt billigst. Med mest brennvide spenn. Nikon hele 100 dyrere en Sony.

 

 

Sony 70-300: 6985,-

Canon 70-300 IS: 3818,-

Nikon 70-300 VR. 4064,-

 

Har ikke tatt med 75-300mm varianter, da disse er eldre og daarligere optiske konstruksjoner.

 

 

Sony 16-105: 4356,-

Canon 15-85 IS: 5369,-

Canon 18-135 IS: 2968,-

Nikon 18-105 VR: 1969,-

Nikon 16-85 VR: 3969,-

 

Ikke helt samme brennvidde spenn pä noen.

 

 

Jeg kan fortsette. Men egentlig ikke nye ihht prisguiden som sier at det blir dyrere med VR / IS i objektivet.

 

 

I tillegg, som det saa pent pä ny norsk heter; "economics of scale". Canon og Nikon produsere saa mange flere objektiver en Sony. Det lille som VR / IS koster ekstra, tar de inn pä mengden.

 

Kan vi legge den myten död, at Sony faar billigere objektiver, pga sensor stabi?

 

Ok, saa ditt argument var at Sony objektiver var billigere? Skal vi i tillegg gaa til f.eks photozone.de eller slrgear.com? Klart, sony har ogsaa noen krem objektiver, Men disse heter ofte noe med Zeiss, og er langt utenfor prisen til overnevnte objektiver.

 

Gamle og brukte Sony/Minolta. Ja, finnes. Men ikke saa mye i Norge. Og skal man e bukte fra utlandet, da kan man ebukte Pentax, Canon eller Nikon ogsaa.

 

til deg som ikke jobber i butikk, sigma objektiver som er rimeligst til sony / canon / nikon har samme kostpris ifra leverandør. Det kommer jo bare helt an på hva butikker / i ditt tilfelle nettbutikkene tar for objektivene, å kjøpe objektiv på nett fra utlandet er waste of time pga moms + tolltilegg. Prisen i norge på objektiver er meget bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...