Gå til innhold

Dommen har falt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men blir det nok effekt til å drive enheten som er koblet till ?
Effekten er jo oppgitt til 100 Watt (vet ikek om det er med eller uten tap, men la oss si 95/100 da), bruker enheten under 100 Watt er det nok, bruker den over er det ikke nok.AtW
Da sier det selv at ikke alt kan drives med strøm på denne måten.Man kan i hvertfall ikke koble mange enheter på utgangen uten ekstra strøm.(tatt i betraktning at en del kobler til flere skjermer ell.l.)

Sånn kan man fortsette:

"Det sier seg selv at ikke alt kan drives av 200 Watt."

"Det sier seg selv at ikke alt kan drives av 500 Watt."

"Det sier seg selv at ikke alt kan drives av 5000 Watt."

osv.

 

Poenget mitt er at du kverulerer. 100 Watt er vesentlig mer enn før og åpner mange nye muligheter. Jeg synes vi bør være fornøyd med den store forbedringen selv om det selvsagt finnes forbedringspotensiale videre inn i fremtiden også.

Lenke til kommentar

men blir det nok effekt til å drive enheten som er koblet till ?

 

Effekten er jo oppgitt til 100 Watt (vet ikek om det er med eller uten tap, men la oss si 95/100 da), bruker enheten under 100 Watt er det nok, bruker den over er det ikke nok.

 

AtW

 

Da sier det selv at ikke alt kan drives med strøm på denne måten.

Man kan i hvertfall ikke koble mange enheter på utgangen uten ekstra strøm.

(tatt i betraktning at en del kobler til flere skjermer ell.l.)

 

Ja og? Det er mye det kan drive, det er noe som ikke kan drives. Ingen har påstått alt kan drives med 100 Watt. Ellers så vil man vel gjerne ha flere kabler uansett om man vil ha flere skjermer. Det er jo ikke vanlig å kun trekke fram en signalkabel til flere skjermer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan føye til:

Statoil bruker hovedsaklig Dell maskiner, 780 og senere versjoner har allerde gått vekk fra VGA og leveres med DVI og Displayport. Noe som idikerer at standarden allerede er på vei ut av seg selv.

 

Det vil forundre meg om ikke DVI-porten er av type DVI-I, som betyr at den kan brukes mot VGA-skjermer med en enkel overgang. Jeg gleder meg til vi blir kvitt VGA, DVI, HDMI og Displayport, men det skjer ikke i 2015.

 

HDBaseT ser jo lovende ut, selv om jeg ikke skjønner hvordan de skal få 4K x 2K i 60 Hz igjennom på 4 Gbit...

Her lukter det komprimering lang vei. RJ45 er en super ide dog, billig og bra.

Lenke til kommentar

En liten knapp på toppen av kontakten som sitter koblet til festeklips inni kontakten må jo være optimalt, kan vel umulig være såå vanskelig å få til heller.

 

Sånn som DP har?

 

Det vil forundre meg om ikke DVI-porten er av type DVI-I, som betyr at den kan brukes mot VGA-skjermer med en enkel overgang. Jeg gleder meg til vi blir kvitt VGA, DVI, HDMI og Displayport, men det skjer ikke i 2015.

 

Jeg glemte i et øyeblikks fraværelse at det fantes overganger. Alt kan løses med over ganger. Vi har så mange overganger at vi må sende mange av de til greentech. My bad.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

men blir det nok effekt til å drive enheten som er koblet till ?

 

Effekten er jo oppgitt til 100 Watt (vet ikek om det er med eller uten tap, men la oss si 95/100 da), bruker enheten under 100 Watt er det nok, bruker den over er det ikke nok.

 

AtW

 

Da sier det selv at ikke alt kan drives med strøm på denne måten.

Man kan i hvertfall ikke koble mange enheter på utgangen uten ekstra strøm.

(tatt i betraktning at en del kobler til flere skjermer ell.l.)

 

Ja og? Det er mye det kan drive, det er noe som ikke kan drives. Ingen har påstått alt kan drives med 100 Watt. Ellers så vil man vel gjerne ha flere kabler uansett om man vil ha flere skjermer. Det er jo ikke vanlig å kun trekke fram en signalkabel til flere skjermer.

 

AtW

 

Noen vil nå bruke kabel med overgang til flere skjermer .

så er dette med dobbel DVI da, for å få høy nok oppløsning .

 

vil ikke dett medføre at mange foretrekker å ha en enda kraftigere PSU i maskinen sin ?

Jeg har hørt et enkelte er oppe i tusen watt eller mer nå.

da kommer nok også en psu på 1500 watt snart

hvis dette blir standard og kommer på de bærbare så vil det jo gå ut over batteriet ( noe ønsker jo å bruke en større skjerm) så fremst det ikke blir valgfritt hvor man henter ut strømmen.

 

 

Så langt finnes det USB med strømoverføring.

er det mulig å overfører strøm med firewire ?

Snart kommer det i skjerm kabelen.

hvilken kabel blir de neste som overfører strøm ? SATA ?

 

Greit nokk med adaptere og overganger så lenge det er plass til det . Men slik er det ikke bestandig.

 

harddiskene i kabinnett mit er plaser slik at det ikke er særlig plass til en overgang mellom SATA og PATA ( da bruker jeg diskene fra den gamle maskinen)

Lenke til kommentar

Greit, det finnes sikkert noen ekstreme spesialtilfeller der man bruker kun en kabel til å fore mange skjermer, for dette er ikke dette produktet egnet (uhvertfall ikke direkte, da må man jo uansett ha en splitter, og denne spilltteren kan jo legge til strømmen).

 

Selvfølgelig kan man bruke en annen strømkilde om man vil, alle enheter vil å jo ha vanlig kontakt for å kobles til strømnettet. Å drive en stor TV fra batteri blir selvfølgelig uansett ikke aktuelt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit, det finnes sikkert noen ekstreme spesialtilfeller der man bruker kun en kabel til å fore mange skjermer, for dette er ikke dette produktet egnet (uhvertfall ikke direkte, da må man jo uansett ha en splitter, og denne spilltteren kan jo legge til strømmen).

 

Selvfølgelig kan man bruke en annen strømkilde om man vil, alle enheter vil å jo ha vanlig kontakt for å kobles til strømnettet. Å drive en stor TV fra batteri blir selvfølgelig uansett ikke aktuelt.

 

AtW

 

Det var i grunne det siste jeg lurte på.

Da sier du at ingen produsent er så lure at de fjerner den vanlig strømtilkoblingen for å spare på et eller annet ?

Lenke til kommentar

Greit, det finnes sikkert noen ekstreme spesialtilfeller der man bruker kun en kabel til å fore mange skjermer, for dette er ikke dette produktet egnet (uhvertfall ikke direkte, da må man jo uansett ha en splitter, og denne spilltteren kan jo legge til strømmen).

 

Selvfølgelig kan man bruke en annen strømkilde om man vil, alle enheter vil å jo ha vanlig kontakt for å kobles til strømnettet. Å drive en stor TV fra batteri blir selvfølgelig uansett ikke aktuelt.

 

AtW

 

Det var i grunne det siste jeg lurte på.

Da sier du at ingen produsent er så lure at de fjerner den vanlig strømtilkoblingen for å spare på et eller annet ?

 

Det tar jeg som en selvfølge, PoE er jo ganske likt i konsept, kan ikke huske jeg noen gang har sett en PoE-enhet uten strømtilkobling. Og om det skulle skje, så vil det isåfall være med høyt spesialisert utstyr, og ikke ting som TVer o.l.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit, det finnes sikkert noen ekstreme spesialtilfeller der man bruker kun en kabel til å fore mange skjermer, for dette er ikke dette produktet egnet (uhvertfall ikke direkte, da må man jo uansett ha en splitter, og denne spilltteren kan jo legge til strømmen).

 

Selvfølgelig kan man bruke en annen strømkilde om man vil, alle enheter vil å jo ha vanlig kontakt for å kobles til strømnettet. Å drive en stor TV fra batteri blir selvfølgelig uansett ikke aktuelt.

 

AtW

 

Det var i grunne det siste jeg lurte på.

Da sier du at ingen produsent er så lure at de fjerner den vanlig strømtilkoblingen for å spare på et eller annet ?

 

Det tar jeg som en selvfølge, PoE er jo ganske likt i konsept, kan ikke huske jeg noen gang har sett en PoE-enhet uten strømtilkobling. Og om det skulle skje, så vil det isåfall være med høyt spesialisert utstyr, og ikke ting som TVer o.l.

 

AtW

 

Nå man er begynt å eksperimentere med trådløs strøm så trenger enheten f.eks tv ikke direkte til kobling til strømkilden .

Samtidig så er de en tendens til at enkelte ting skal bli så bilig produsere at de nærmest kan gi det bort . Da er det klart at de man må spare på noe.

samtidig skal mange ting lages små.

allerede i dag finnes det produkter som kun bruker USB kontakten for å få tilført strøm.

riktignok følger det med eller man kan kjøpe en adapter.

På en måte så frykter jeg at man tar bort strømforsyningen for å få det produsert billig eller for å spare plass , samtid er det usikker om man får tak i adapter.

Men det er vel slik at de ikke har lov til å selge produkter som krever tilgang til strøm uten at man har mulighet å koble dem til en normal strømkilde ?

Lenke til kommentar

Noen som har stukket tunga på en RJ45 koblet til en router? Det kjennes ganske så 44V ut :D

 

Men å legge små søte Cat6 rundt om istedet for svære DVI eller DP + lyd (lyd må da kunne bruke dette om fiber ikke er mulig å legge), så blir det mye lettere og penere. Gleder meg til jeg flytter til egen leilighet og skal legge opp alt styret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...