Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kloakklukt fra sluk, og hvor i huleste er vannlåsen!?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har i det siste lagt merke til en svak kloakklukt fra sluket på badet. I dag bestemte jeg meg for å se litt nøyere på dette, tok av rista over sluket, og titta nedi..

 

Til min store forbauselse kunne jeg se rett ned på metall, og noe som så ut som selveste avløpsrøret ut. Det skal sies at jeg også hører en svak sildring innimellom fra dette røret (jeg bor i blokk).

 

Er det virkelig sånn det skal se ut? Skulle det ikke være en form for vannlås der?

 

En liten ting til.. er det mulig på noen måte å se om det er lagt membran?

post-63450-0-67929200-1292530741_thumb.jpg

post-63450-0-58612100-1292530754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hele innmaten til sluker jo borte.

vet du hvem som har gjort jobben? da ringer du de i morgen.

 

Hehe, det var det jeg fryktet..

Hadde noen leieboere her tidligere i år, får sjekke om de vet noe. :hmm:

 

Og takk for tilleggsopplysningen SirAmp :thumbup:

Endret av ricmik
Lenke til kommentar

oioi der sank prisen på boligen din med 100000 ;)

 

why? fordi en del til sluken som ikke er vanskelig å få tak i og monteres med ett 'klikk' ikke er på plass?

 

det blir som å si at boligen din synker i verdi om du har en lyspære som er gåen.

 

Slukke er tydeligvis lagt veldig dårlig og må rives opp og byttes det blir som å si at noen har lagt en ledning dårlig i veggen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+127836

Ingen vits i å frike ut over dette. Mange baderomsluk har en vannlås som er enkel å ta ut og sette på plass (for vedlikehold) - og endel mindre kloke individer kan jo tenke at det er denne dingsen her som gjør at det ikke renner ned (i stedet for å rense den)..

 

Hvis det er tilfellet, og du mangler vannlås - så kan du ta kontakt med en rørbutikk eller tilsvarende og forhøre deg med de om kjøp av reservedel, eller nytt sluk av samme type(også bruker du innmaten til ditt gamle?).. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...