Gå til innhold

Opera 11 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge hatt problemer med at Opera bruker VELDIG lang tid på å avslutte (~ 10 minutter) etter å ha vært åpen en dag eller to. Kjørte en build en stund som logget hva som tok tid, og fant at noe som heter ecmascript tok rundt 5 minutter å avslutte. Håper de har fikset dette, men tviler siden en alpha av Opera 11 hadde akkurat samme problemet.

 

Har hatt problemer med dette selv, da det virker som om det er syncingen som tar ufattelig lang tid, selv om jeg har bra linje. Men dette var når jeg hadde XP, etter at jeg fiksa w7 har jeg ingen problemer med dette. Opera avslutter seg også treig på skolelaptopen jeg har, som har XP. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Chrome fremfor Opera. En av hovedårsakene til det er selve designet, og det at så lenge man ikke bruker fullskjerm, noe jeg sjeldent gjør, så tar "rammen" rundt nettsiden litt mindre plass i Chrome.

Jeg må innrømme at tabstack var smart, men det som plager meg er at det øker antall trykk, noe jeg ikke liker.

Sammenligning av hvor mye plass "rammen" rundt tar på hver av nettleserene:

chromevsopera.png

 

 

rammen nederst kan du lett fjerne om du vil,

bare høyreklikk->appearance-> huk vekk status bar (eller set den til pop-up når en side lastes)

 

Angående musebevegelsene ser det ut som lengden du må dra musen for å utføre en mouse gesture er blitt økt.

denne kan stilles til noe lavere i opera:config, (guide: http://bit.ly/i7gIIn)

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg må være tydeligere i musebevegelsene nå for at Opera skal oppfatte hva jeg prøver å si. Andre som har lagt merke til dette, eller er det jeg som er mongoloid?

 

Prøv å minke opera:config#UserPrefs|GestureThreshold litt.

Suksess! Takker så meget.

 

Er det noen som veit hvordan man får ctrl+venstreklikk til og åpne en fane uten og "se" på den? I firefox, chrome og IE er dette standard, men i Opera må man holde inne ctrl+alt+venstreklikk.

:ohmy:

Hold inne shift, klikk med musehjulet og velg open in background tab så åpnes alle tab i bakgrunnen når du benytter musehjulklikkern.

Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg må være tydeligere i musebevegelsene nå for at Opera skal oppfatte hva jeg prøver å si. Andre som har lagt merke til dette, eller er det jeg som er mongoloid?

 

Prøv å minke opera:config#UserPrefs|GestureThreshold litt.

Suksess! Takker så meget.

 

Er det noen som veit hvordan man får ctrl+venstreklikk til og åpne en fane uten og "se" på den? I firefox, chrome og IE er dette standard, men i Opera må man holde inne ctrl+alt+venstreklikk.

:ohmy:

Hold inne shift, klikk med musehjulet og velg open in background tab så åpnes alle tab i bakgrunnen når du benytter musehjulklikkern.

 

Jeg er klar over muligheten med musehjulklikkeren, men jeg foretrekker og bruke ctrk+ventresklikk. Grunnen til dette er at mus med musehjul som kan "veltes" til venstre og høye har en tendens til og være vanskelige og trykke rett ned. Siden jeg jobber med IT, og bruker mye forskjellige HW, vil jeg ikke endre på rutinene mine (så lenge de passer det "meste").. Kjedelig at Opera bruker en annen standard.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Chrome fremfor Opera. En av hovedårsakene til det er selve designet, og det at så lenge man ikke bruker fullskjerm, noe jeg sjeldent gjør, så tar "rammen" rundt nettsiden litt mindre plass i Chrome.

Jeg må innrømme at tabstack var smart, men det som plager meg er at det øker antall trykk, noe jeg ikke liker.

 

Kan endres om en vil:

 

opera:config#UserPrefs|ChromeIntegrationDragArea

 

sett denne til 1. (hvordan linker man direkte til configsiden?)

post-17968-0-45606800-1292529184_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opera har tatt tilbake plassen som hovednettleser på stasjonærmaskina mi. Siden jeg sjeldent har mer enn ti faner åpner har jeg valgt å legge fanelinja til høyre på skjermen med miniatyrvisning. Funker veldig bra, særlig om man har flere sider fra samme nettsted oppe samtidig. Det eneste jeg sliter med pr nu er No Ads-utvidelsen. Håper AdBlock Plus kommer snart :) Ellers er det jo bare å høyretrykke, velge "blokker innhold" og klikke på de tingene du ikke vil se på en nettside. Genialt ;)Har ingen problemer med trege gestikuleringer eller annet. Opera starter kjapt, avslutter kjapt og yter knallbra. Chromium er inntil videre lagt på is.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å installere Opera 11, men da fikk jeg opp denne feilmeldingen:

 

780418.jpeg

 

"Feilkode: 76"... Hva kan nå dette være for noe?

 

Hmm, jeg fikk ingen feilmelding da jeg installerte Opera 11 på den andre PC-en... Snodig... :hmm:

 

Edit: Nå fikk jeg installert det. Jeg måtte først laste ned en gammel versjon av Opera og så oppdatere den derfra, det var visst ikke godt nok å laste ned Opera 11 direkte... Rart.

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg må være tydeligere i musebevegelsene nå for at Opera skal oppfatte hva jeg prøver å si. Andre som har lagt merke til dette, eller er det jeg som er mongoloid?

 

Prøv å minke opera:config#UserPrefs|GestureThreshold litt.

Suksess! Takker så meget.

 

Er det noen som veit hvordan man får ctrl+venstreklikk til og åpne en fane uten og "se" på den? I firefox, chrome og IE er dette standard, men i Opera må man holde inne ctrl+alt+venstreklikk.

:ohmy:

Hold inne shift, klikk med musehjulet og velg open in background tab så åpnes alle tab i bakgrunnen når du benytter musehjulklikkern.

 

Jeg er klar over muligheten med musehjulklikkeren, men jeg foretrekker og bruke ctrk+ventresklikk. Grunnen til dette er at mus med musehjul som kan "veltes" til venstre og høye har en tendens til og være vanskelige og trykke rett ned. Siden jeg jobber med IT, og bruker mye forskjellige HW, vil jeg ikke endre på rutinene mine (så lenge de passer det "meste").. Kjedelig at Opera bruker en annen standard.

 

Shift+venstreklikk?

Dog, anbefaler også å huske:

*Høyre musetast+rullehjulet

*1 og 2 på tastaturet

*Noen andre som har "tips" som ikke er så enkelt å komme over, men er genialt?

Lenke til kommentar

Shift+venstreklikk?

Dog, anbefaler også å huske:

*Høyre musetast+rullehjulet

*1 og 2 på tastaturet

*Noen andre som har "tips" som ikke er så enkelt å komme over, men er genialt?

1/2 virker bare hvis man først har aktivert Single-Key Shortcuts under Preferences -> Advanced -> Shortcuts. Og det anbefales, for det er genialt.

Lenke til kommentar

Ja krasjer og Opera haters.

 

Sjekk litt ut på Engadget, der det finnes folk med litt teknisk kunnskap som digger Opera. Opera er den mest innovative web browseren som finnes. Uten Opera så ville

 

IE vært i IE 7 Alpha

Chrome beta 3.0

FF 2.4 BETA

 

Det siste "fartskappløpet" som Opera pionerte?. Det ledet jo till raskere utvikling av FF, Chrome og IE 9...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...