Gå til innhold

Hva syntes du om norske bensinstasjoner?


Anbefalte innlegg

Så hvis jeg går på apoteket så skal jeg ikke kunne tro at de som jobber der vet noe om det de selger? "Hva er den beste kremen for tørr hud :( " Svar : " Nei det vet da ikke jeg, det var i gamle dager vi visste sånt! Nå har vi nok med å selge hårshampoo og småutstyr til badet!"

 

Dårlig sammenligning.

 

En bedre sammenligning er at det står en brusautomat utenfor apoteket. Apoteket har satt den opp, og inntekten går dit, men de kan alikevel ikke hjelpe deg med alt som har med brus å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på Statoil, og jeg kan røpe såpass mye at i vårt opplæringsprogram skal vi kunne bytte viskere, lyspærer, spylervæske, frostvæske, olje, oljefilter osv, og at vi som stasjonsmedarbeidere skal være behjelpelig med dette ovenfor kunden hvis han/hun spør.

 

Men du med det at dere skal kunne bytte olje for kunden, dersom dere har mulighet til det?

Hvordan løser stasjoner uten bukk dette på en enkel måte?

 

Da jeg jobbet på Shell var jeg den eneste på stasjonen som kunne noe mer enn å selge vindusviskere, og jeg var også den eneste som gadd å hjelpe kundene med diverse. Samtlige kolleger kunne fylle spylevæske, men spilte dumme for å slippe å yte en liten flik service.

Lenke til kommentar

Hva om brusautomaten faktisk hadde stått inne på apoteket da?

Kanskje litt dårlig den sammenligningen.

 

Ingen som vil kommentere at også Rema 1000 selger bensin da? Ingen som forventer å finne noe hjelp med bilen sin der inne vel?

Hadde tatt seg ut å spørre den bak kassa om dem kan fylle på spyleveske.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Ingen som vil kommentere at også Rema 1000 selger bensin da? Ingen som forventer å finne noe hjelp med bilen sin der inne vel?

Hadde tatt seg ut å spørre den bak kassa om dem kan fylle på spyleveske.

Rema 1000 er en dagligvarekjede. Bensinstasjoner er noe annet. Dessuten er det langt ifra alle Rema 1000-butikker som selger bensin, mens jeg vil påstå samtlige at bensinstasjoner gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Statoil, og jeg kan røpe såpass mye at i vårt opplæringsprogram skal vi kunne bytte viskere, lyspærer, spylervæske, frostvæske, olje, oljefilter osv, og at vi som stasjonsmedarbeidere skal være behjelpelig med dette ovenfor kunden hvis han/hun spør.

 

Men du med det at dere skal kunne bytte olje for kunden, dersom dere har mulighet til det?

Hvordan løser stasjoner uten bukk dette på en enkel måte?

 

Da jeg jobbet på Shell var jeg den eneste på stasjonen som kunne noe mer enn å selge vindusviskere, og jeg var også den eneste som gadd å hjelpe kundene med diverse. Samtlige kolleger kunne fylle spylevæske, men spilte dumme for å slippe å yte en liten flik service.

Nei, vi bytter ikke olje. Men det står i opplæringsprogrammet likevel. Ble overrasket når jeg så alt som stod i opplæringsprogrammet som verken jeg eller de andre ikke har blitt opplært i.

Lenke til kommentar

:whistle:

 

 

Men du?

Bensinstajonene er en vits, det er kiosker det heter. Bruker bare ST1, ubetjent :) Dessuten har snart alle butikker åpen på søndag og til midnatt så snart er det slutt på disse lekestajonene :)

Nå er det vel ikke så mange butikker som tilbereder hamburger eller har kurant utvalg i "grab & go"?

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Så Shell/7-Eleven er fritatt fra lyspære- og viskerbytte?

 

Ja.

Uenig. "Kiosken" selger lyspærer og viskere. Og andre bilrelaterte produkter akkurat som en vanlig bensinstasjon, fordi det ER en vanlig stasjon. Akkurat som Shell Select, Statoil, Esso, YX, Best, etc. Eneste forskjellen er at 7-eleven driver kiosken. Akkurat som ICA drev kioskene på Statoil før. Det betyr ikke at arbeiderene kan være helt analfabet på bilrekvisita.

 

Når man jobber innenfor et vareområde, forventer jeg at man i hverfall kan det grunnleggende om det man selger, uansett hvilken bransje man er i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit å kunne vite forskjell på en H2 og H4-pære, samt glassikring og flatstift. Muligens at det faktisk er forskjell på syntetisk og mineralolje også.

Men at dem skal kunne skifte i hver en bil synes jeg er mye forlangt. Er det ikke i en av franskbilene at man må inn via hjulbuen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...