Gå til innhold

Elder Scrolls V: Skyrim - Medietråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lovende. Blir spennende å se om gameplay står i stil til kvaliteten på grafikken (vi får håpe de ikke lurer oss med for mye etter editering av in-game sekvensene).

+1 til den. Ikke for å virke negativ, men Oblivion var grafisk like imponerende i sin tid, men endte som en skuffelse for mange (i hvert fall inntil det kom omfattende modifikasjoner). La oss virkelig håpe ikke Skyrim følger opp der! *håpe*

Lenke til kommentar

Hvis noen er interessert så roper han visstnok "Fus, Ro, Dah!" i traileren. Her er litt informasjon fra Game Informer artikkelen om drageropene:

 

And perhaps most importantly, every dragon shout you acquire carries real meaning behind it. One power used in the game acts like a sort of invisible push of staggering power. Spoken in the game, your hero will intone the three words for the full shout: “Fus, Ro, Dah!” Translated into English, “Fus” means force, “Ro” means balance, and “Dah” means push.
Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt glad i The Elder Scrolls (Vi snakker om hundrevis av timer med Oblivion + enda fler med Morrowind), og dette spillet gleder jeg meg skikkelig til.

 

Men må allikevel si meg litt enig med Dermuszdel...

I tillegg er det gode muligheter for å bli skuffet over spillet når man lager seg så ENORME forventninger..

 

Men uansett, blir kjekt med et tillegg i TES-serien :)

Lenke til kommentar

Jeg var på ingen måte skuffet over Oblivion, jeg synes det er et flott spill. Vi har jo fått vite en god del om Skyrims gameplay, og jeg synes det meget lovende ut. Eneste jeg ikke liker er at de har fjernet klassesystemet, men skal ikke dømme det før jeg har prøvd det.

Vel, man skal vel ikke undersøke frytelig nøye før man oppdager at Oblivion har fått massiv kritikk, da særlig fra personer med mye bakgrunn i andre TES-spill og RPG. Det gikk dog litt tid da førsteinntrykket var strålende, og derav også anmeldelsene, og det først var utover i spillet at problemene med levelscaling på fiender og loot, random generert (og svært repeterende innhold i Oblivion-gates, osv. ble tydelig. For min del ble uoffisielle mods redningen og særlig Oscuro's Oblivion Overhaul reddet spillet for min del. Til sammenlikning spilte jeg Morrowind i julen, uten andre mods en et par som pusset litt på grafikken, og jeg storkoste meg!

 

Som sagt håper jeg virkelig at Skyrim blir bra, og grafisk blir det nok på ingen måte skuffelse. Men det er dog atskillelig mer som skal til for å lage et fett RPG, og det er her Bethesda har mest og bevise etter Oblivion imo. Trenden med Fallout 3 og deretter FO: New Vegas er dog lovende, og i det store og det hele tror jeg så absolutt at Skyrim også blir bra. Men jeg tillater meg altså å utvise en smule skepsis ;)

Lenke til kommentar

Oblivion har fått massiv kritikk, en stor del av den kommer fra en del som forventet og ønsket seg Morrowind 2. Når det er sagt så er jeg helt enig i at Oblivion har svakheter på nettopp level og loot scaling. Men faktum er likevel at Oblivion fikk seksere over nesten hele linja fra anmeldere, solgte svært godt og fikk GotY-prisen.

 

Menneh, denne tråden skal vel handle om traileren til Skyrim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...