Gå til innhold

Google Nexus S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ludo tok vel mange 1000 mer for iPhone 4 og. Så rimelig desperat må man være ja.

Står jo at det er den amerikanske versjonen og.

Ok, men hva er det jeg "mister" ved å kjøpe den fra utlandet i stedet for å vente til den kommer til norske butikker?

Bortsett fra norsk meny.

 

Mister vel garantien og 5 års reklamasjonsretten så vidt jeg vet.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Mister vel garantien og 5 års reklamasjonsretten så vidt jeg vet.

 

Samsung US sine garantivilkår er faktisk ganske hårreisende...

 

http://www.samsung.com/us/support/supportServiceWarranty.do?prd_ia_cd=N0000003&prd_mdl_cd=SGH-I897ZKAATT&prd_mdl_name=SGH-I897

 

What is Not Covered? *snip* (i) Product used or purchased outside the United States.

 

Så om du kjøper telefonen din i statene så kan den ikke brukes utenfor USA uten at det bryter garantien din...

 

Det er ikke dramatisk.

 

Hvis det var den spådommen om SLCD i stedet for AMOLED du sikter til så er jeg enig. Men det høres ut som noe som er tatt ut av intet, da Samsung tross alt produserer AMOLED selv. Dermed er de ikke i samme båt som HTC med tanke på skjermene.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Mister vel garantien og 5 års reklamasjonsretten så vidt jeg vet.

 

Samsung US sine garantivilkår er faktisk ganske hårreisende...

 

http://www.samsung.com/us/support/supportServiceWarranty.do?prd_ia_cd=N0000003&prd_mdl_cd=SGH-I897ZKAATT&prd_mdl_name=SGH-I897

 

What is Not Covered? *snip* (i) Product used or purchased outside the United States.

 

Så om du kjøper telefonen din i statene så kan den ikke brukes utenfor USA uten at det bryter garantien din...

 

Erm, norsk reklamasjonsrett, den som gjelder når du kjøper fra norske nettbutikker, fravikes ikke når ludo gråimporterer mobiler fra statene. Du får alle rettighetene som om du skulle kjøpt en norsk nexus s fra elkjop.no

 

Og samsung sin "garanti" er ikke rare greiene. Ordinær norsk reklamasjonsrett er mer dekkende.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Tja... Reklamasjonsretten gir deg bare rett til å få produktet utbedret uten å dekke kost til deler selv. Arbeidet kan produsenten derimot ta betalt for.

 

Ved garanti dekkes både deler og arbeid.

 

Så jeg er ikke helt enig der.

 

Og jeg synes det er litt søkt av Samsung å si at det er å bryte garantien hvis man reiser til utlandet med telefonen sin.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Mister vel garantien og 5 års reklamasjonsretten så vidt jeg vet.

 

Samsung US sine garantivilkår er faktisk ganske hårreisende...

 

http://www.samsung.com/us/support/supportServiceWarranty.do?prd_ia_cd=N0000003&prd_mdl_cd=SGH-I897ZKAATT&prd_mdl_name=SGH-I897

 

What is Not Covered? *snip* (i) Product used or purchased outside the United States.

 

Så om du kjøper telefonen din i statene så kan den ikke brukes utenfor USA uten at det bryter garantien din...

 

Det er ikke dramatisk.

 

 

 

Hvis det var den spådommen om SLCD i stedet for AMOLED du sikter til så er jeg enig. Men det høres ut som noe som er tatt ut av intet, da Samsung tross alt produserer AMOLED selv. Dermed er de ikke i samme båt som HTC med tanke på skjermene.

 

-KJ

 

Du har norsk reklamasjonsrett så lenge telefonen er kjøpt herfra. Poenget er at han har INGENTING hvis han kjøper den fra USA. Man vet aldri hvilke feil eller mangler som kommer med telefoner, er man heldig får man en telefon som ikke fungerer. HVa gjør du da hvis personen du kjøpte den av sitter over havet og du har ikke krav på noe? Du har betalt 5k for en telefon som er fin og alt det, men 0 verdt siden den ikke fungerer.

 

Ja tenker på SLCD isteden for AMOLED. Synes ikke det tapet er så fryktelig at man burde unngå telefonen. LCD skjermer kan være nokså gode dem og, og selv om AMOLED er bedre enn S-LCD vil kanskje ikke alle og enhver merke forskjellen på det.

 

Riktig at Samsung produserer disse AMOLED skjermen selv, men det jeg har fått med meg er at de ikke klarer å produsere nok til å dekke alt som skal sender. Derfor velger de heller å bruke S-LCD. Men som sagt, dette skal ha mindre betydning.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Har vært en happy Nexus One-eier siden 13. januar 2010, så vi har ettårsjubileum om 7 dager. Det er nok ny rekord for meg i hvor lenge jeg har eid samme mobil, kanskje med unntak av Ericsson GF768 som jeg hadde i 1998 og Xperia X1...

 

Uansett, Nexus S var en skuffelse. Jeg har levd med en Galaxy S i 2 uker og likte den absolutt ikke. Touchwiz-søpplet var tragisk, byggekvaliteten er kanskje ok, men den føles forferdelig billig med plast overalt. Specs på Nexus S er bare marginalt bedre enn Nexus One så jeg ser ingen grunn til å "oppgradere". I løpet av første halvår 2011 kommer vi til å se mobiler som virkelig drar i fra N1, da snakker vi dual-cores, større og bedre skjermer, bedre batteritid, osv. Så pr nå sitter jeg på gjerdet.

 

Men må innrømme at Sony Ericsson Arc er så forbannet lekker at jeg blir frista. Litt råere specs enn N1 har den også.

 

sony_ericsson_xperia_arc_p00.jpg

 

 

Uansett, Nexus S styrer jeg glatt unna.

Lenke til kommentar

thklinge: Hvis du synes Galaxy S er plastikk så kan jeg love deg at Arc er enda mer plastikk. Har holdt i en nylig (i går) og den er lett og ser fin ut, men er mer plastikkfølelese enn det Galaxy S er. Men den ser veldig fin ut.

 

Er skeptisk til Sony Ericsson sin Gui over Android og de er ikke akkurat lynraske med oppdateringer (ref. X10i serien).

Lenke til kommentar

Du har norsk reklamasjonsrett så lenge telefonen er kjøpt herfra. Poenget er at han har INGENTING hvis han kjøper den fra USA. Man vet aldri hvilke feil eller mangler som kommer med telefoner, er man heldig får man en telefon som ikke fungerer. HVa gjør du da hvis personen du kjøpte den av sitter over havet og du har ikke krav på noe? Du har betalt 5k for en telefon som er fin og alt det, men 0 verdt siden den ikke fungerer.

 

Ja tenker på SLCD isteden for AMOLED. Synes ikke det tapet er så fryktelig at man burde unngå telefonen. LCD skjermer kan være nokså gode dem og, og selv om AMOLED er bedre enn S-LCD vil kanskje ikke alle og enhver merke forskjellen på det.

 

Riktig at Samsung produserer disse AMOLED skjermen selv, men det jeg har fått med meg er at de ikke klarer å produsere nok til å dekke alt som skal sender. Derfor velger de heller å bruke S-LCD. Men som sagt, dette skal ha mindre betydning.

 

Enig igjen, men viktig å vite forskjellen her. Du kan fort ende opp med en regning på et par tusen kroner for enkle småfeil, selv om telefonen er under reklamasjon.

 

Når det gjelder SLCD / Amoled-diskusjonen så kommer vel den fra denne diskusjonen. Inntil Samsung selv annonserer hvem som får hva så kommer jeg ikke til å svi av en kalori på å spre noe som åpenbart er spekulasjoner...

 

-KJ

Lenke til kommentar

thklinge: Hvis du synes Galaxy S er plastikk så kan jeg love deg at Arc er enda mer plastikk. Har holdt i en nylig (i går) og den er lett og ser fin ut, men er mer plastikkfølelese enn det Galaxy S er. Men den ser veldig fin ut.

 

Er skeptisk til Sony Ericsson sin Gui over Android og de er ikke akkurat lynraske med oppdateringer (ref. X10i serien).

 

 

Rart, der jeg ellers har lest om telefonen (Engadget / GSMArena) sier at hardwaren er nydelig. SE sin GUI bekymrer meg ikke så mye. Testet X8 både med LauncherPro / ADW EX og det fungerte utmerket. Eneste man merker til customiseringene da er i typ dialer og innboksen (som begge kan endres om man vil). Foretrekker naturligvis vanilla Android, men er skuffet over Nexus S.

Ellers sier ryktene at SE har planer om å være først og best på oppdateringer til sine mobiler, dog har de sagt nylig at X10 ikke blir å oppdateres noe videre fra 2,1 så...

Lenke til kommentar

thklinge: Hvis du synes Galaxy S er plastikk så kan jeg love deg at Arc er enda mer plastikk. Har holdt i en nylig (i går) og den er lett og ser fin ut, men er mer plastikkfølelese enn det Galaxy S er. Men den ser veldig fin ut.

 

Er skeptisk til Sony Ericsson sin Gui over Android og de er ikke akkurat lynraske med oppdateringer (ref. X10i serien).

 

 

Rart, der jeg ellers har lest om telefonen (Engadget / GSMArena) sier at hardwaren er nydelig. SE sin GUI bekymrer meg ikke så mye. Testet X8 både med LauncherPro / ADW EX og det fungerte utmerket. Eneste man merker til customiseringene da er i typ dialer og innboksen (som begge kan endres om man vil). Foretrekker naturligvis vanilla Android, men er skuffet over Nexus S.

Ellers sier ryktene at SE har planer om å være først og best på oppdateringer til sine mobiler, dog har de sagt nylig at X10 ikke blir å oppdateres noe videre fra 2,1 så...

Dette tror jeg ingenting på. Vindicator (Terminator3) garanterte meg jo at X10 ville få 2.2. - 3.0. Huff va tenker han nå...

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...