Gå til innhold

Google Nexus S


Anbefalte innlegg

Google sier at telefonen er unlocked:

http://www.google.com/nexus/#/features

(litt lenger ned på siden og 'buy now' linken går til bestuy).

 

Dessverre sier ikke Best Buy det samme. De sier at man må ringe for å få den låst opp. Det kan jo medføre en utfordring, spesielt hvis de krever at du bor i US osv.:

 

> Thank you for contacting Best Buy Mobile Customer Care, my name is Dick,

> and I will be happy to help you with this question.

>

> We are carrying the new Nexus S for T-Mobile! The version you are

> seeing is the unlockable version, even though it says T-Mobile. You need

> to call to unlock it be available on other GSM carriers. If you want to

> buy without a plan, add to package, click existing customer, and then

> replacement phone. If you call us to place an order please call

> 8668132021 to place the order for delivery within U.S.A. only.

>

> Google - Nexus S Mobile Phone - Black (T-Mobile)

> Model: GT-I9020T | SKU: 1484107

 

Noen som har konkrete erfaringer med dette? Bestilt har jeg allerede gjort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt jeg og, men har ikke hørt et pip fra andre om at dette er tilfellet... Google sier den er unlocked, da bør den jo være unlocked.

 

EDIT: Men jeg vet det er sånn at den ikke støtter fks. 3G om du setter inn et AT&T simkort i USA. I resten av verden er visst ikke 3G noe problem, og den skal være helt unlocked.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Har bestilt jeg og, men har ikke hørt et pip fra andre om at dette er tilfellet... Google sier den er unlocked, da bør den jo være unlocked.

 

EDIT: Men jeg vet det er sånn at den ikke støtter fks. 3G om du setter inn et AT&T simkort i USA. I resten av verden er visst ikke 3G noe problem, og den skal være helt unlocked.

 

Vi kan jo håpe, men som sagt sier altså Best Buy kundeservice noe annet.

 

Det du nevner om visse nettverk i USA stemmer, men har ikke noe med om telefonen har SIM LOCK å gjøre men såvidt jeg vet at de benytter CDMA og ikke GSM/3G (WCDMA) i sine nettverk.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på bestbuy har jeg to valg å velge mellom. En 2 års kontrakt og en kontrakt som går fra måned til måned. Får ikke opp et 3 valg som gir meg mulighet til å kjøpe en ulåst.

Noen av dere som får det?

Edit: Fikk det hvis jeg valte at jeg var ny kunde.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

På de fleste områder egentlig. At det er en generelt bedre telfon.

 

Det er umulig å svare på. Å si at en telefon rett og slett er bedre enn en annen gir ingen mening.

 

Når det er sagt er nok Google Nexus S en svært god telefon for sitt bruksområde, muligens den beste :)

Lenke til kommentar

Dessverre sier ikke Best Buy det samme. De sier at man må ringe for å få den låst opp. Det kan jo medføre en utfordring, spesielt hvis de krever at du bor i US osv.

 

Noen som har konkrete erfaringer med dette? Bestilt har jeg allerede gjort...

 

Jeg får min i morgen som er kjøpt hos Best Buy. Finner ut om det funker da..

Lenke til kommentar

SIM lock = simkortlås? Hvis den funker på AT&Ts GSM nettverk, med AT&T simkort, så kan det jo ikke være låst? Det blir jo som at du kan ta en Telenorlåst mobil, poppe inn Netcom simkort, men likevel få brukt telefonen, kun på Edge.

 

Både T-mobile og AT&T benytter GSM.

 

Ingen vits i å blande begrepene SIM lock (eller operatørlås om du vil), med nettverksteknologien operatøren bruker. SIM lock brukes for å låse telefonen til en bestemt operatør, gjerne fordi operatøren har subsidiert håndsettet.

Lenke til kommentar

Så er det noen som har bestilt denne fra bestbuy og via jetcarrier og faktisk fått den på den måten?

Eller er det sånn at ordrer via jetcarrier blir kanselert av bestbuy?

Vurderer sterkt å kjøpe en Nexus S så hadde vært greit med tips om beste måte å få den hit til Norge :-)

Lenke til kommentar

Etter min mening er det enklere å handle fra eBay enn fra en butikk via JetCarrier, men det er meg...

Ser den, men å handle via ebay blir jo fort dyrere (med mva osv.) enn å kjøpe fra finn.no, så av den grunn vurderer jeg å bare vente.

 

Nexus S er vel enda ikke tilgjengelig i tyskland eller frankrike? Hadde passa fint siden jeg skal dit neste uke :p

Lenke til kommentar

skankyass: Mye betalte du for den? alt i alt? : )

 

 

Den kostet 750 usd, og da brukte jeg Usa-scandinavia.com.

Høyst sannsynlig kommer det en toll-regning i posten snart, og da regner jeg med at total prisen bikker over 5000.-

 

Kunne nok fått den billigere ved å bruke JetCarrier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...