Gå til innhold

Google Nexus S


Anbefalte innlegg

Denne vs LG Optimus 2X? Fordeler ulemper?

Er litt borte når det gjelder dette, og klarer ikke helt å se fordelene og ulempene. Fint om noen kunne oppdatert meg på det :)

 

Fordeler med å velge en telefon fra google er at du så klart får oppdateringene først. Google telefonen har også NFC, som jeg så vidt ikke kan se at LG har. Dette er en måte å betale for f.eks, men i Norge er ikke denne særlig utbredt enda. Telefonen ligger på det generelle på specs og mange mener det er en liten "update" av Samsung Galaxy S.

 

LG telefonen er er den første telefonen i verden som har dobbeltkjerne prosessor, og er utrolig rask. Den kan også filme i FullHD, og vise det ut på en tv igjennom HDMI.

 

Utenom det klarer jeg ikke å se så mye forskjeller. Mulig jeg overser mye her, men det får andre som er mer oppmerksomme rette på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

thklinge: Hvis du synes Galaxy S er plastikk så kan jeg love deg at Arc er enda mer plastikk. Har holdt i en nylig (i går) og den er lett og ser fin ut, men er mer plastikkfølelese enn det Galaxy S er. Men den ser veldig fin ut.

 

Er skeptisk til Sony Ericsson sin Gui over Android og de er ikke akkurat lynraske med oppdateringer (ref. X10i serien).

 

 

Rart, der jeg ellers har lest om telefonen (Engadget / GSMArena) sier at hardwaren er nydelig. SE sin GUI bekymrer meg ikke så mye. Testet X8 både med LauncherPro / ADW EX og det fungerte utmerket. Eneste man merker til customiseringene da er i typ dialer og innboksen (som begge kan endres om man vil). Foretrekker naturligvis vanilla Android, men er skuffet over Nexus S.

Ellers sier ryktene at SE har planer om å være først og best på oppdateringer til sine mobiler, dog har de sagt nylig at X10 ikke blir å oppdateres noe videre fra 2,1 så...

Dette tror jeg ingenting på. Vindicator (Terminator3) garanterte meg jo at X10 ville få 2.2. - 3.0. Huff va tenker han nå...

 

 

Engadget - Sony Ericsson: no OS updates for Xperia X10 beyond Android 2.1, it's better than 2.2 anyway:

 

"The farce that has been Sony Ericsson's bungled, delayed, and deservedly maligned Android upgrade story for the Xperia X10 family is coming to a fittingly silly end. Questioned by Android Community on the possibility of a Froyo (Android 2.2) upgrade for its initial set of Android handsets, the SE team has just come out and admitted that there'll be no future OS upgrades, at least in terms of Android iterations. The X10, X10 Mini and X10 Mini Pro are not being abandoned, not at all, but the only software enhancements you can look forward to will come directly from Sony Ericsson. The company hardly sees that as a bad thing, however, judging by a recent tweet announcing its belief that an SE-customized Eclair tastes better than Google's untouched Froyo. We'd protest, but what's the use?"

 

 

Tror du på det nå..?

 

 

Lurer på forskjeller mellom telefon A og telefon B? Bruk GSMArena.com. Klikk her for produktene som ble etterspurt: Nexus S vs Optimus 2X

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

thklinge: Hvis du synes Galaxy S er plastikk så kan jeg love deg at Arc er enda mer plastikk. Har holdt i en nylig (i går) og den er lett og ser fin ut, men er mer plastikkfølelese enn det Galaxy S er. Men den ser veldig fin ut.

 

Er skeptisk til Sony Ericsson sin Gui over Android og de er ikke akkurat lynraske med oppdateringer (ref. X10i serien).

 

 

Rart, der jeg ellers har lest om telefonen (Engadget / GSMArena) sier at hardwaren er nydelig. SE sin GUI bekymrer meg ikke så mye. Testet X8 både med LauncherPro / ADW EX og det fungerte utmerket. Eneste man merker til customiseringene da er i typ dialer og innboksen (som begge kan endres om man vil). Foretrekker naturligvis vanilla Android, men er skuffet over Nexus S.

Ellers sier ryktene at SE har planer om å være først og best på oppdateringer til sine mobiler, dog har de sagt nylig at X10 ikke blir å oppdateres noe videre fra 2,1 så...

Dette tror jeg ingenting på. Vindicator (Terminator3) garanterte meg jo at X10 ville få 2.2. - 3.0. Huff va tenker han nå...

 

 

Engadget - Sony Ericsson: no OS updates for Xperia X10 beyond Android 2.1, it's better than 2.2 anyway:

 

"The farce that has been Sony Ericsson's bungled, delayed, and deservedly maligned Android upgrade story for the Xperia X10 family is coming to a fittingly silly end. Questioned by Android Community on the possibility of a Froyo (Android 2.2) upgrade for its initial set of Android handsets, the SE team has just come out and admitted that there'll be no future OS upgrades, at least in terms of Android iterations. The X10, X10 Mini and X10 Mini Pro are not being abandoned, not at all, but the only software enhancements you can look forward to will come directly from Sony Ericsson. The company hardly sees that as a bad thing, however, judging by a recent tweet announcing its belief that an SE-customized Eclair tastes better than Google's untouched Froyo. We'd protest, but what's the use?"

 

 

Tror du på det nå..?

 

 

Lurer på forskjeller mellom telefon A og telefon B? Bruk GSMArena.com. Klikk her for produktene som ble etterspurt: Nexus S vs Optimus 2X

 

 

 

 

Jada! Har jo egentlig trodd dette siden i april. Men tenkte jo bare på hvor påståelig Vindicator var om at X10 ville få updates helt opp til 3.0, og i værtfall 2.2. jaja :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Vel, ALLE touch-mobiler nå har jo multitouch, så jeg er ikke overraska over at de ikke gidder å skrive det opp på nye mobiler.

 

Skulle de skrevet opp alt, alltid ville features-listen bli noe lang. Hva med ting som på dumb-phones på 90-tallet var ansett som en feature: Alarm, Kalender, Notater?

Lenke til kommentar

Tja... Reklamasjonsretten gir deg bare rett til å få produktet utbedret uten å dekke kost til deler selv. Arbeidet kan produsenten derimot ta betalt for.

 

Dette er simpelthen feil og jeg foreslår du leser deg opp på emnet før du uttaler deg så bastant.

 

Beklager. Ser at den der ble feil.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Vel, ALLE touch-mobiler nå har jo multitouch, så jeg er ikke overraska over at de ikke gidder å skrive det opp på nye mobiler.

 

Skulle de skrevet opp alt, alltid ville features-listen bli noe lang. Hva med ting som på dumb-phones på 90-tallet var ansett som en feature: Alarm, Kalender, Notater?

 

De har jo skrevet Nexus S har multithouch.

Lenke til kommentar

Litt om min overgang fra Nexus One til Nexus S: Jeg er godt fornøyd med byttet, men ikke forvent noen revolusjon.

 

-Gingerbread OS, en grei facelift av menyer osv, presentasjon av kjørende programmer (multitasking) og strømforbruk/batteri er mye bedre.

-Nexus S oppleves som å ha noe bedre ytelse/er mer responsiv, om det er pga Gingerbread og/eller raskere gpu vet jeg ikke (har forstått det slik at det ikke er større ytelsesmessig forskjell på cpu).

-Skjermen er betydelig bedre (4" er en fin størrelse, den er noe mer lyssterk og bedre utendørs i sollys).

-Touch responsen er mer nøyaktig, og i nye maps så får en full funksjonalitet (rotering av kart + 3d). Prøvde også for moro skyld et multitouch test program, og den klarer å spore 5 fingre stabilt (nå har ikke 2 fingre MT'en på N1 vært noe større problem i praksis for min del..). NS er nok en del bedre for de som er opptatt av spill.

-Batteritiden er noe bedre, men ingen dramatisk forskjell.

-NS har 16GB fast minne (ikke minnekort), samme mengde minne jeg hadde på N1 (16GB microSD). For min del så holder det i massevis, plassen brukes hovedsaklig til lagring av musikk (wimp), bilder, offline kart/navigasjon og programmer. NS har mye mer plass allokert til programmer noe jeg hadde litt problemer med på N1 (før jeg gikk over til CM rom og fikk tvunget over flere programmer til SD).

-NFC funksjonaliteten har jeg deaktivert, er vel ingen måte å få brukt den på her i Norge foreløpig...

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Høres bra ut, etter det man har fått med seg herfra. Stiller med mye av det samme som de forrige. Gingerbread er sikkert utrolig digg kan jeg tenke meg.

 

Ang NFC så lurer jeg egentlig på når den skal bli tilgjengelig her til lands. Er vel 5 år siden jeg så en sak om at den kom hvert øyeblikk! Men greit å ha den der i tilfelle!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min nexus s. Må si jeg ble imponert over at når jeg skrudde på telefonen første gangen, så lå bakgrunnsbildetet og alle appse jeg hadde på forrige telefon installert :dribble: men synd at ikke angry birds statsa ble flyttet. =(

 

Synes faktisk telefonen virker mere solid enn jeg har fått inntrykk av på bilder og videoer. HAr også enn samsung galaxy 2.2 så noen stor oppgradering er det ikke, men det viktigste for meg atm er god software, noe samsung ikke har peiling på

 

Må tafse litt mere nå :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...