Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Må det være i en fysisk butikk da? Eller bare en eller annen privatperson (som eventuelltjobber i en slik butikk) som kanskje tilogmed har bestiltt kortet selv fra internett? Er de gode venner og han kan tjene noen hundrelapper på å vente ett par dager kan vel dette stemme?

 

Orjanp: Godt at det er flere som reagerer på NetShops uttalelser i denne saken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er litt kjipt. Handler noe på nettet, mottar esken og finner ut at ikke alt er der. Plassen du kjøpte dette fra ber deg dra til Posten som sikkert mange her har ulike erfaringer med. Spesielt morsomt blir det nok hvis det er post i butikk eller lignende og personen du snakker med faktisk er den personen som har tatt noe fra esken. Da har nok kunden god sjangs til å få god hjelp og oppfølging... Bare en tanke fra min side.

 

Edit: Skriveleif

Den vekten får man av sporingsnummeret alene. Det er også ganske ryddig av Netshop som på sett og vis "beviser" hva som var i pakken ved å skrive opp vekt på hver enkel enhet.

 

Jeg er uenig, synes det er unødvendig (altså listen). Det beviser også ingenting? Det antyder en del ting, men bevis er mer enn ord.

 

Pakken veide 55kg, jeg jobberer på posten og veide den selv. Husker den godt, var mye teip på undersiden av den. :)

 

edit: jobber ikke jogger

 

Hmm...

Lenke til kommentar
Det høres rett og slett ut som om enkelte skulle ønske forumet var fritt for ansatte/representanter fra de forskjellige nettbutikkene.

 

Her synes jeg du overtolker det noen skriver her. Grunnen til at nettbutikkene kommenterer her noen ganger har alltid en forhistorie. Regelen er at kunden har forsøkt å ha kommunikasjon med nettbutikken via mail eller telefon men har blitt avvist. Dvs. at nettbutikken ikke er veldig interessert i å imøtekomme kunden eller rett og slett avviser henvendelsen og håper at det skal gå over. Dette resulterer i en frustrasjon hos kunden og han ber enten om hjelp her eller han legger ut sin versjon slik han har opplevd kommunikasjonen mot nettbutikken. Som flere har nevnt så finner jeg det vanskelig å tro at TS besvist skal ha forsøkt å svindle Netshop, for så å nærmest beskrive framgangsmåten her på forumet. Slik saken tilsynelatende står nå ser det ikke bra ut for TS, og jeg ser fram til at sannheten kommer for en dag slik at vi slipper å kverulere mer omkring saken.

 

Jeg har selv hatt en sak mot Netshop og føler jeg kjenner returavdelingen deres alt for godt. Jeg henvendte meg dit på foreskrevet måte, fikk innvilget retur, sendte inn komponenten og saken ble kontant avvist uten annen begrunnelse enn at etter deres måte å teste komponenten på fungerte den. Problemet var at komponenten ikke fungerte slik den originalt var ment å gjøre. Jeg henvendte meg derfor en gang til (flere ganger) og påpekte dette overfor Netshop, men nå besvarte de ingen av mine henvendelser, men bare sendte komponenten i retur som oppkrav og belastet meg for arbeidet de hadde hatt.

 

Dette gjorde meg helt klart frustrert og jeg så ingen annen mulighet enn tilslutt å brette ut hele saken her i forumet. Til slutt kom så Netshop med sin versjon som ikke lignet min i det hele tatt, men var utformet kun til deres egen fordel, slik som i denne saken.

 

Før jeg la saken ut på forumet sendte jeg den til Netshop for gjennomlesning med oppfordring om et svar før jeg evt. gikk videre, men uten noen reaksjon fra deres side.

 

Jeg mener derfor at nettbutikkene, og Netshop spesielt har seg selv å takke for at de til stadighet havner med slike saker i forumet. Det virker på meg som om de ikke lærer noe av det heller.

 

Til Netshops fordel skal det sies at jeg i ettertid, og uten at det kom fram i forumet da, fikk tilbake de utleggene jeg hadde hatt i saken. Likevel, jeg er ikke lenger kunde hos Netshop og det skal jeg fortsette med å ikke være.

 

Det er jo selvsagt kjedelig om butikk og kunde har tof roskjellige versjoner av virkeligheten. Men betyr det at den ene parten ikke skal få lov til å komme med sin versjon?

 

AtW

 

Må det være i en fysisk butikk da? Eller bare en eller annen privatperson (som eventuelltjobber i en slik butikk) som kanskje tilogmed har bestiltt kortet selv fra internett? Er de gode venner og han kan tjene noen hundrelapper på å vente ett par dager kan vel dette stemme?

 

Orjanp: Godt at det er flere som reagerer på NetShops uttalelser i denne saken :)

 

Om jeg ikke husker feil, så sa vel trådstarter at han hadde et skjermkort av denne typen samme dag som han fikk pakken av netshop.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det høres rett og slett ut som om enkelte skulle ønske forumet var fritt for ansatte/representanter fra de forskjellige nettbutikkene.

 

Her synes jeg du overtolker det noen skriver her. Grunnen til at nettbutikkene kommenterer her noen ganger har alltid en forhistorie. Regelen er at kunden har forsøkt å ha kommunikasjon med nettbutikken via mail eller telefon men har blitt avvist. Dvs. at nettbutikken ikke er veldig interessert i å imøtekomme kunden eller rett og slett avviser henvendelsen og håper at det skal gå over. Dette resulterer i en frustrasjon hos kunden og han ber enten om hjelp her eller han legger ut sin versjon slik han har opplevd kommunikasjonen mot nettbutikken. Som flere har nevnt så finner jeg det vanskelig å tro at TS besvist skal ha forsøkt å svindle Netshop, for så å nærmest beskrive framgangsmåten her på forumet. Slik saken tilsynelatende står nå ser det ikke bra ut for TS, og jeg ser fram til at sannheten kommer for en dag slik at vi slipper å kverulere mer omkring saken.

 

Jeg har selv hatt en sak mot Netshop og føler jeg kjenner returavdelingen deres alt for godt. Jeg henvendte meg dit på foreskrevet måte, fikk innvilget retur, sendte inn komponenten og saken ble kontant avvist uten annen begrunnelse enn at etter deres måte å teste komponenten på fungerte den. Problemet var at komponenten ikke fungerte slik den originalt var ment å gjøre. Jeg henvendte meg derfor en gang til (flere ganger) og påpekte dette overfor Netshop, men nå besvarte de ingen av mine henvendelser, men bare sendte komponenten i retur som oppkrav og belastet meg for arbeidet de hadde hatt.

 

Dette gjorde meg helt klart frustrert og jeg så ingen annen mulighet enn tilslutt å brette ut hele saken her i forumet. Til slutt kom så Netshop med sin versjon som ikke lignet min i det hele tatt, men var utformet kun til deres egen fordel, slik som i denne saken.

 

Før jeg la saken ut på forumet sendte jeg den til Netshop for gjennomlesning med oppfordring om et svar før jeg evt. gikk videre, men uten noen reaksjon fra deres side.

 

Jeg mener derfor at nettbutikkene, og Netshop spesielt har seg selv å takke for at de til stadighet havner med slike saker i forumet. Det virker på meg som om de ikke lærer noe av det heller.

 

Til Netshops fordel skal det sies at jeg i ettertid, og uten at det kom fram i forumet da, fikk tilbake de utleggene jeg hadde hatt i saken. Likevel, jeg er ikke lenger kunde hos Netshop og det skal jeg fortsette med å ikke være.

 

 

 

En kamerat av meg hadde en sak med et skjermkort (tror det var en versjon av GeForce, men det er noen år siden, så jeg husker kanskje feil). Skjermkortet gjorde det ikke like godt som identiske skjermkort i tester, og det hang tydelig etter i FPS spill.

 

Skjermkort ble sendt inn, og nettbutikken (mener det var komplett), fant ingen feil.

 

Etter mye om og men endte saken opp her, hvor posting av testresultater og skjermbilder ble lagt ut, og det hele endte opp med at nettbutikken la seg langflat og sendte et GeForce 4 til kameraten min. Da hadde saken tross alt tatt en del uker, og nettbutikken så nok verdien av å få saken ut av verden. I tillegg var den liten støtte til nettbutikken i tråden.

Det gikk kanskje et år eller så, så var nettbutikken med i vurdering når nye deler ble kjøpt inn.

 

Jeg synes det er flott at nettbutikkene svarer på forumet. Om de er usaklig og uprofesjonelle, så får man det ikke bare på telefon, men i full offentlighet.

De vil selvsagt legge saken frem slik at de kommer i godt lys, ellers ville de gitt kunden rett, og etterkommet kravet fra kunden...

 

Antar TS svarer etter jul en gang med hvor han fikk skjermkortet fra, slik at Netshop virkelig settes på plass.. Foreløpig ser det ut til at misforståelsen kan ha blitt gjort på telefon, og at feilen har skjedd i posten.

Lenke til kommentar

Spennendes lesing, men det blir litt mye offtopic. Kanskje låse emnet igjen til trådstarter viser interesse?

Netshop har jo kastet ballen over til trådstarteren og som nevnt tidligere er en kvittering nok til å kaste ballen tilbake.

 

Syns dog det er merkelig at han har såpass god råd med tanke på hvordan han har beskrevet situasjonen sin i tidligere poster i 2010 og sent 2009.

Lenke til kommentar

Merkelig sak dette her.

 

Ser ikke at det er nevnt noen steder at TS handlet hos Amentio, men å spekulere i hvilken andre butikker som kan ha tatt dette inn til en av sine ansatte blir bare tull. Har selv jobbet i butikk tidligere, og der ble det bestilt inn mye til oss ansatte som hverken ble lagerført eller som var vanlige varer i varesortiment, men varer en kunne ringe direkte til de forskjellige leverandørene å få tilsendt. Hvorfor skal ikke store elektronikkkjeder som elkjøp og expert klare å få tak i et slikt kort til en av sine ansatte?

 

TS kan jo komme ut med hvilken butikk det er og navn på ansatt, men så spørs det jo om den ansatte eller butikken vil være en del av denne tråden. I tillegg er det vel ofte ganske strenge regler på at varer en bestiller inn spesielt til de ansatte skal IKKE videreselges, og da skjønner jeg godt at vedkommende ikke vil ha sitt navn her.

 

TS har jo helt tydelig ringt til netshop angående denne saken på dagen han mottok pakken. Videre er det vel bekreftet at pakken var teipet ekstra igjen, noe som kan tyde på at den har vært åpnet et sted underveis eller på post i butikk. Sistnevnte er vel mest sannsynlig da den ikke veies på dette sted, men veies på sentralen før den kjøres ut til butikken?

 

Etter at TS har hatt kontakt med netshop, og ut i fra den ansatte hos netshop sine uttalelser angående telefonsamtalen de hadde så kan jeg ikke se at TS skulle tro noe annet enn at kortet var på vei i posten. Samme gjelder dette med emballasje. Blir det ikke sagt fra butikken at en skal ta vare på en tom emballasje så ser jeg heller ingen grunn til at dette skal gjøres.

 

At TS ikke starter en tråd her på forumet før så lang tid etter er vel helt naturlig da han hadde fått beskjed om at nytt kort var på vei i posten. Ingen vits i å starte en tråd og klage på netshop så lenge de skulle sende ham nytt kort. Når dette ikke skjedd på en måned så er det mye mer naturlig å starte en tråd her.

 

Vil helst ikke ta noe parti her i saken, men må jo innrømme at det er litt spesielt at trådstarter har lagt ut andre tråder angående problemer med maskinen, og da med skjermkortet som manglet som en del av komponentene i den aktuelle maskinen. Dette er helt sikkert at det er samme utgave av det aktuelle kortet? De kommer vel i forskjellige utgaver på de forskjellige modellene? Spør siden det er så mye snakk om at ingen andre kan klare å bestille inn det aktuelle kortet bortsett fra amentio, men om det da ikke er helt samme utgaven det er snakk om så stiller vel dette seg litt annerledes?

 

Jaja, håper alt ordner seg for de aktuelle partene og at vi får en avslutning på saken og en siste utfyllende uttalelse fra TS.

Lenke til kommentar

 

 

Må det være i en fysisk butikk da? Eller bare en eller annen privatperson (som eventuelltjobber i en slik butikk) som kanskje tilogmed har bestiltt kortet selv fra internett? Er de gode venner og han kan tjene noen hundrelapper på å vente ett par dager kan vel dette stemme?

 

Orjanp: Godt at det er flere som reagerer på NetShops uttalelser i denne saken :)

 

Om jeg ikke husker feil, så sa vel trådstarter at han hadde et skjermkort av denne typen samme dag som han fikk pakken av netshop.

 

AtW

 

Ja? Han kan ha fått det samme dag av de gode vennene jeg nevner. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

Om jeg ikke misforstå deg, så var hypotesen at disse vennene hadde bestilt opp et kort til butikken, eller internett for å hjelpe trådstarter. Iogemd at han fikk kortet samme dag, så må de ha hatt akkurat samme type kort liggende fra før.

 

AtW

 

Min ide var at de hadde gjort det samme som han gjor men faktisk hadde mottatt skjermkortet og ikke trengte det like fort som han :)

Lenke til kommentar

Om jeg ikke misforstå deg, så var hypotesen at disse vennene hadde bestilt opp et kort til butikken, eller internett for å hjelpe trådstarter. Iogemd at han fikk kortet samme dag, så må de ha hatt akkurat samme type kort liggende fra før.

 

AtW

 

Min ide var at de hadde gjort det samme som han gjor men faktisk hadde mottatt skjermkortet og ikke trengte det like fort som han :)

 

Slik jeg tolket det også, at en venn/bekjent alt hadde dette bestilt inn/kjøpt, men da de ikke hadde behov for det der og da valgte de og selge det til TS for å være grei.

Lenke til kommentar

Håper vi kan få en beklagelse av Netshop og posten hvis det utspiller seg slik at det er noen i posten som har tatt kortet.. synes Netshop var alt for tidlig ute med å stemple kunden som svindler... Hvor ble det av kunden har alltid rett? Prøvde TS å svindle er det såklart vel fortjent.. Men jeg hadde blitt temmelig sur om jeg hadde blitt stempla som synder, bare fordi jeg ikke har tid til å sitte på et forum..

 

Er det ingen som vet hvem TS er? Sånn av vi kan få en løsning på mysteriet:P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...