Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til kul bil.


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg bil om ca. et år. Jeg hadde tenkt å kjøpe en Volvo 200-serien (vet folk syns den er harry så ikke mas om det). Men så tenkte jeg at jeg kunne ihvertfall se om det var noen andre biler som kunne være interessante. Så jeg lurer på om noen har noe å anbefale?

-Bil ha noe man lett kan skru på.

-Bakhjulsdrift.

-Helst manuelt gir.

-SKAL være kul å se på. Helst en som ser fin ut standard utafor.

-Helst under 30000.

-Liker IKKE BMW.

 

Takker så mye for forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det finnes veldig få, om noen i det hele tatt, biler til under 30 000 kroner som er kule å se på.

 

Hvis vi fjerner dét kravet, står du igjen med råneklassikere som MB 190E, Ford Sierra, Opel Omega og Volvo 240/360/740.

 

Bør du kjøpe en slik bil? Nei.

This.

Lenke til kommentar

Mercedes Benz er driftsikker, lett å skru på og kule. Gode å kjøre også. Du kan jo se om du finner en MB E klasse coupe (CE) til den prisen. Absolutt hva jeg anbefaler, da jeg kjører E klasse fra 1989 selv. Ingen problemer, skulle det være noe, fikser jeg det selv. Svært komfortabel og god å kjøre. Stille er det også inne i bilen. Starter og går uansett på året, osv osv osv osv osv osv...........

 

Se etter rust i hjulbuer og bagasjerom. thats it

 

Og ja, noe mange ikke vet: BILLIGE DELER! lett tilgjengelig - nye eller brukte

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Mercedes Benz er driftsikker, lett å skru på og kule. Gode å kjøre også. Du kan jo se om du finner en MB E klasse coupe (CE) til den prisen. Absolutt hva jeg anbefaler, da jeg kjører E klasse fra 1989 selv. Ingen problemer, skulle det være noe, fikser jeg det selv. Svært komfortabel og god å kjøre. Stille er det også inne i bilen. Starter og går uansett på året, osv osv osv osv osv osv...........

 

Se etter rust i hjulbuer og bagasjerom. thats it

 

Og ja, noe mange ikke vet: BILLIGE DELER! lett tilgjengelig - nye eller brukte

Ja. Tenkte litt på mercedes. De er ganske kule.

Lenke til kommentar

Omegaen syns jeg, virker lit kjip rett og slett + jeg vil helst ha noe litt kantete, som MB E-klassen

Vet nå ikke helt hva jeg syntes om volvo 840, ser liksom litt pinglete ut men det lave panseret i forhold til baken.

MB W124 er en fin bil, men vil helst ha Bensin. Jeg sitter å tenker på den nå..

 

PS: Er det noen som vet hvordan det er å trimme motorene i MB E-klassen (rundt 1985-1995) og hva det vil koste?

Lenke til kommentar

 

 

Og ja, noe mange ikke vet: BILLIGE DELER! lett tilgjengelig - nye eller brukte

 

 

Vel, syns ikke den lokale merkeforhandleren her i byen er spesielt billig på nye deler ihvertfall....

 

jasså, selv har jeg aldri brukt merkeforhandleren. kjøper originale deler andre steder. kjøpte nylig forskjerm til 700 kr ny original. blink lys ny org. til 179 kr.. osv

Lenke til kommentar

Hvorfor anbfaler dere Golf, Prelude, 850 osv, da trådstarter spesifikt spør etter bakhjulsdrift?! Jeg har kun gode erfaringer etter 2 år med Sierra. Lette å skru på, lite feil og veldig gode å sitte i og kjøre. Litt tynn i metallet er det negative, + rust. Volvo er sterkere i karosseriet og like fine å skru på. MB har jeg ikke erfaring med.

 

Jeg vil absolutt anbefale Sierra/240 som førstebil, ihvetfall med de kravene du stiller.

Lenke til kommentar

Det som er med MB 300 turbodiesel kan du presse ut 300hk av med lastbilturbo, større dyser og timing av dieselpumpa.

Du finner sikkert en fin W124 til 20-30000,- Vet av en CE320 bensin med noe småfix, den går som en kule, men er ikke særlig god på vinterføre da den er litt for lett på baken (hvis dette er markedsføring så slett det)

Trodde det var mere krefter i bensin? Og er det ikke litt finere lyd i bensin også?

 

Hvorfor anbfaler dere Golf, Prelude, 850 osv, da trådstarter spesifikt spør etter bakhjulsdrift?! Jeg har kun gode erfaringer etter 2 år med Sierra. Lette å skru på, lite feil og veldig gode å sitte i og kjøre. Litt tynn i metallet er det negative, + rust. Volvo er sterkere i karosseriet og like fine å skru på. MB har jeg ikke erfaring med.

 

Jeg vil absolutt anbefale Sierra/240 som førstebil, ihvetfall med de kravene du stiller.

Syntes ikke Sierra er noe fin bil akkurat, selv om den helt sikker er god. Men 240 virker som en grei bil for meg. Så det står foreløpig mellom MB E-klasse og Volvo 240.

 

Men har jo fortsatt en god stund å tenke på det. Men jeg syntes det er greit å planlegge så jeg kan få litt tanker om hva det vil koste etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...