Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger forslag til kul bil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp en Chevrolet Caprice :thumbup:

Jeg har en i gården, bruker 2 liter mila, men med melodihorn fra Dukez of Hazzard, politilys og sirener og Hydralikk som får bilen til å sprette opp og ned. Du får oppmerksomhet med den ja :tease: Bare ikke glem den gromme motor lyden :D Med flammer i eksos rørene :dribble:

 

Den hopper som denne

Lenke til kommentar

Idag var jeg på sån besøkgreie på TIP vg1 og der var det en som hadde en muskelbil som jeg tror var fra statene, de sa det var veldig billig å kjøpe amerikanske muskelbiler importert. Stemmer dette? isåfall hva er prisen for noe sånt?

Husk at Muskelbiler bruker mye bensin da.

vet det, vil bare vite hva jeg kan velge i :whistle:

Lenke til kommentar

Det har ikke noe å si om den skal registreres som bevaringsverdig motorvogn med bruksbegrensning eller om den skal registreres som vanlig bruktbilimport?

En bil som er 1970 eller eldre kan registreres på to måter. En mulighet er som bevaringsverdig motorvogn, som stiller krav til at bilen er original. Her får du en påskrift i vognkortet om at bilen har brukerbegrensning. Det andre alternativet er å registrere bilen som vanlig bruktbilimport. Du slipper da å få stempel med brukerbegrensning i vognkortet, men bilen må da tilfredsstille de tekniske kravene som gjaldt i Norge for aktuelle årsmodell. Dette medfører at biler registrert i utlandet før 1. januar 1971 i realiteten skal tilfredsstille motorvognforskriftene av juni 1942. Dette var det regelverket som gjaldt i Norge frem til 1. januar 1971. Dette gjør det i dag mulig å importere biler, 1970 eller eldre, som ikke er originale. Den ombygde bilen må likevel tilfredsstille vanlige tekniske krav som stilles her i Norge. Fra 1. januar 1971 kom det et helt nytt regelverk med nye tekniske krav, såkalte ”Krav til kjøretøy”. Alternativet for 1971 modell og nyere, er å registrere kjøretøyet som en bevaringsverdig motorvogn i original stand. Da kan det gis unntak fra kravet om at bilen skal godkjennes etter de norske tekniske krav som gjaldt for aktuelle årsmodell.

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=313&MenuID=319&DocID=594&Order=4#30-ars1

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stemmer ikke. Du må huske på at det her er snakk om veteranbiler.

 

Er bilen eldre enn 30 år, vil engangsavgiften være på 3386 kroner uansett.

Ok, tolket bilens alder som 15 år og eldre, så kan ikke klandre meg så mye da, selv om jeg synes det var noe muffens med 15 år max alder O_o

Lenke til kommentar

Lease deg en splitter ny Toyota IQ UTEN innskudd. Dette koster ca. 1.600,- pr.mnd. i tre år. Da har du fri service og garantert null uforutsette utgifter på bilen i tre år.

 

Det blir totalt 57.600,- på tre år.

 

På en gammel bil til 30.000 må du også regne med å legge av en del til vedlikehold og reparasjoner, så sluttsummen blir nok ganske lik vil jeg tro.

 

Toyota IQ er jo litt "småkul" på den måten at den er litt trendy blandt mange. Men stor er den ikke og skal du ha muskelbil er jo dette feil valg.

 

Bare ett alternativ....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lease deg en splitter ny Toyota IQ UTEN innskudd. Dette koster ca. 1.600,- pr.mnd. i tre år. Da har du fri service og garantert null uforutsette utgifter på bilen i tre år.

 

Det blir totalt 57.600,- på tre år.

 

På en gammel bil til 30.000 må du også regne med å legge av en del til vedlikehold og reparasjoner, så sluttsummen blir nok ganske lik vil jeg tro.

 

Toyota IQ er jo litt "småkul" på den måten at den er litt trendy blandt mange. Men stor er den ikke og skal du ha muskelbil er jo dette feil valg.

 

Bare ett alternativ....

Ikke glem eventuelle kostnader som kan oppstå når de du leaser bilen av skal gå over bilen med luppe etter 3 år.

Lenke til kommentar

Man blir ikke trukket for noe som helst, så sant man behandler bilen som man skal og fikser opp i evt. bulker/riper så fort man får dem.

 

Har leaset bil de siste årene å har ikke hatt noe problem med at man går over bilen med "lupe".

 

Det er snakk om å ta vare på det man har, og gjør man det, så blir man ikke trukket for noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...