Gå til innhold

Kamptråd: Blackpool vs Manchester United (PL)


Old Game

Anbefalte innlegg

Og Blackpool er ikke i stand til å slå oss? Nei hiv alt i angrep. Å slippe inn mål betyr ikke noe alikevel :roll:

Blackpool er i stand til å slå hvem som helst i PL når de har dagen (alle kan slå alle), men det betyr ikke at man burde kjøre på med defensive spisser mot dem. Om man ikke kan bruke toppscoreren borte mot Blackpool, hvilke bortekamper kan vi da bruke han i egentlig? Hva er vitsen med å toppscorer om han ikke skal spille bortekampene?

 

Denne latterlige og defensive mentaliteten på bortebane har kostet oss så mange poeng denne sesongen. Fulham, Everton, Birmingham, you name it. I alle de tre kampene mistete vi tilsammen seks poeng bare fordi vi prøvde å safe inn seieren. Mot Sunderland, City og Spurs var vi usedvanlige passive, det så ut som at vi var fornøyd med poenget. Mot Bolton og Villa våknet vi ikke offensivt før det omtrent var for sent. De eneste to borteseirene våre mot Stoke og WBA var knepene seire. Det var bare så vidt at det holdt ut i de to kampene.

 

Vi har fortsatt ikke spilt en imponerende bortekamp, offensivt sett. Hjemme står vi med overbevisende 34-7 i målforskjell, borte har vi bare 14-12. Og du vil at laget skal fortsette med den defensive innstillingen på fremmed gress? Berbatov (som du vil vrake) har alene flere mål hjemme enn det hele laget har borte. Hvor ligger problemet? Jo, i mentaliteten. Kjør på i samme formasjon og med samme spillere som på hjemmebane, og du vil øyeblikkelig se at vi begynner å ta flere trepoengere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du ser at vi har sluppet inn 12 mål og du vil satse mere offensivt? Vi har vert for offensive. Vi kan ikke være fornøyde med å slippe inn så mange mål

 

Berbatov bør spille mot etablerte forsvar der han kan rive dem i stykker. Ikke mot lag som angriper oss og hurtige kontringer og bakrom blir viktig. Han er ikke så rask at det gjør noe.

 

Det er ikke snakk om å "hive alt i angrep". Vi spilte med moderate backer og en holdene midtbane i Carrick/Gibson mot Birmingham f.eks. Det resulterte i 5 fremover, overkjøring i alle ledd, defensivt bunnsolide og clean sheet, med én (eller max to) stakkarslig(e) sjangse® til BHam i annen ende. Det fungerte strålende. Sarkasme-argumentene dine holder ikke mål, da 6 av 11 spillere har tydlige defensive oppgaver i en standard 4-4-2 for United. 5 av 11 (Anderson, Giggs, Nani, Rooney, Berbatov. I den rekkefølgen) er i all hovedsak offensive spillere og blir betraktelig dårligere da de flyttes bakover. Det er snakk om et lagspill og for mye defensive fibre blir bevist gang på gang at ikke funker.

 

Og seriøst. Uansett hvor mye Blackpool har imponert i år så skal United gruse de enhver anledning, både borte, hjemme, på Mars og på månen.

 

Månen er ordet

Lenke til kommentar

Så du ser at vi har sluppet inn 12 mål og du vil satse mere offensivt? Vi har vert for offensive. Vi kan ikke være fornøyde med å slippe inn så mange mål

Vi har vært for offensive?! Vi har regelrett sugd pikk på bortebane offensivt. Det er et ubestridelig faktum. Vi har ikke presset, vi har manglet ballinnhav, midtbanen har vært paralysert foran egen 16. Alle faktorer som har gitt motstanderlaget tro på seg selv og fått til spillet sitt. Kommer ballen mange nok ganger inn i boksen så vil det bli mål, slik er det bare. Vidic og Rio kan bare stange ut _så_ mange.

 

Vi har råd til å spille mye mer offensivt med den backrekka vi har. Skremme motstanderlaget inn i egen 16, så får det så være at de får seg en kontring. 95% av små lagene i Premier League er elendig på kontring, eller tør ikke satse på det. Uavhengig av det vil et fungerende offensivt United score mer enn motstanderlaget i hvert eneste tilfelle, måtte det være Chelsea eller Blackpool.

 

Så jeg sier 442 i alle kamper. 451 duger kun mot Arsenal når Rooney er i den formen han er.

 

En annen ting er, om Fletcher starter da river jeg faen av meg håret. Han fortjener å benkes nå. Om det går på bekostning av at Gibson må spille, fuck it, Fletcher må ta tak i seg selv. Vi trenger Fletcher i form til slutten av sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes taktikken din er merkelig. At forsvaret ikke har klart å stoppe alt betyr jo at de må ha hjelp fra midtbanen. Det er jo en av grunnene til at jeg vil ha inn en defensiv midtbanespiller. Carrick er den eneste vi har utenom Hargreaves. Fletcher er litt 50/50. Vi må stoppe flere angrep på midten. Vinne ballen mere.

 

Lag på hjemmebane angriper oss i mye større grad enn på OT der de prioriterer forsvaret. Bare se på Berbatov sine kvaliteter hjemme og borte.

 

Og du overvurderer oss noe helt utrolig. Et fungerende offensivt United er avhengig av at motstanderen tillater at vi spiller offensivt. Sure, hjemme når 7-8 av motspillerene er defensive så går det mye lettere å være offensiv, og det krever flere spillere for å bryte ned et forsvar som alltid er etablert. Borte derimot er det (som regel) mange flere spillere som angriper oss. Derfor må også midtbanen være bedre til å demme opp for disse. Samme med kantene.

 

Samtidig som at laget vi møter er mere offensivt så blottlegges forsvaret mere og bakrom oppstår. Derfor bør vi ha en raskere spiller som kan gå i løpsdueller.

 

På en annen side så kan vi prøve Berbatov som oppspillspungt i en 4-5-1 formasjon. Med Rooney som defensiv spiss eller kanskje Anderson som offensiv midtbanespiller.

Lenke til kommentar

Jeg synes taktikken din er merkelig.

Det er den United har spilt med de siste 20 årene. 442 med høyt ballinnhav på motstanders halvdel.

 

At motstanderen tillater det? Heier du på tufte IL, vi skal være kapabel til å spille offensiv god fotball mot alle lag. De dagene det ikke fungerer kan vi justere spillet deretter. Vi skal ikke legge opp til bunnlagsfotball fra første minutt slik du presser frem. Det har ALDRI vært måten vi har prøvd å spille på.

Lenke til kommentar

Med et hårfeste som kryper sakte men sikkert mer og mer oppover tror jeg faktisk ikke har råd til å lese innleggene dine mer Limbs. Du har en sånn defensiv tilnærming til hvordan United spiller fotball på at jeg finner ikke ord. Selvsagt skal man angripe med måte, men det må da være lov å ta konsekvensene av at man er et topplag. Topplag skal ikke skjelve i buksene av Blackpool borte.

Lenke til kommentar

Så du ser at vi har sluppet inn 12 mål og du vil satse mere offensivt?

 

Hva er egentlig tankegangen din bak dette? Om man slipper inn mange mål så må grunnen være at man har vært for offensiv?

 

Mener å huske at når vi slapp inn målene i bortekampene vi ledet, men endte som uavgjort så var kampen inne i en fase hvor vi lå defensivt og red på ledelsen, mens det andre laget jaktet utligning.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du tolker alle de som er uenig med deg helt på trynet, og nå prøver å fremstå som en realist, når du ved neste korsvei kritiserer oss andre for å rakke ned på laget og deres kapasiteter ved den minste negative kommentar.

 

At jeg tolker de som er uenig med meg feil er noe som er bra for jeg sliter skikkelig med å forstå tankegangen hos en del av dem. Det er sikkert en tanke bak men jeg greier ikke å se den.

 

Angående det med kritikken mot diverse uttalelser aå er jeg veldig posetiv til kritikk. Men da må det vøre kritikk ikke sånn som; sparke den jævla skotske fylliken. Eller denne mobbingen av Gibson. I mine øyne er ikke det kritikk men å drite på klubben min, og det reagerer jeg på.

 

Dette med overvurdering har jeg diskutert så mange ganger at jeg ikke gidder å ta det påå nå igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...