Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Startproblemer" med Mitsubishi Galant 2.0 GLX 98 mod.


SD88

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har litt startproblemer med bilen, ikke noe kritisk, men når jeg skal starte bilen så hender av og til at jeg må vri om på nøkkelen opp til 10 ganger, og noen ganger starter den på første forsøk...

 

Det jeg lurer på er om dette kan være et batteri problem eller om eventuelt pluggene kan være dårlige? Syns bare det er merklig, tenkte jeg skulle bytte batteri og kjøpe nye plugger, men ville høre med here her før jeg gjør noe :)

 

Hadde vært fint om noen kunne svare, spesielt hvis noen har opplevd noen lignende.

 

Takker masse for alle svar :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er batteriet så merker du det på at motoren er vanskelig å dra rundt.

 

Forklaringen minner meg om problem med startmotor, der enten innslaget ikke slår inn (hører bare startmotoren går rundt) eller startmotoren ikke går rundt (hører klikking fra innslaget), siden det kommer bare av og til,hva er det som skjer da, hører du noe klikking eller noe?

Endret av arjato
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hører vel klikking, hører det som man pleier å høre fra en bil som ikke har startproblemer, det er vel kanskje den beste måten å forklare det på. Det er akkurat derfor jeg tror at det kan være pluggene eller batteriet, bilen går som et skudd ellers, har aldri problemer med at den stopper eller lignende, men akkurat det å starte bilen kan være litt teit av og til.

 

Er dette farlig for motoren? at jeg må dra nøkkelen så mange ganger, burde jeg sjekke den på et verksted snarest???

Lenke til kommentar

Rettelse: Vrir på nøkkelen og hører klikk, det er vel at starteren slår inn? Men etter det så skjer det ingenting før etter et par ganger.

 

Tenkte at siden bilen faktisk slår seg på og ikke er helt dø, så kan det være plugger/batteri?

 

Hvis i verste fall starteren må byttes, for jeg tenker meg at det er dyrt, hvor mye vil det koste å fikse på et verksted?

 

 

Har også lest litt på nettet at noen har opplevd at det kan være ledningsbrudd/spenningsfall eller tenningslåsen som er problemet.

 

Så det kan vel kanskje være noe rundt starteren likevel :hrm:

 

Noen som har noe pris på hvor mye dette vil koste å fiske, eventuelt å bytte hele startmotoren?

 

mvh

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Så lenge motoren ikke går rundt når man kjører starteren, så har det definitivt ingenting med plugger (verken glødeplugger på diesel eller tennplugger på bensin) å gjøre. Batteriet kan det være, men sannsynligvis ikke når det hjelper å prøve flere ganger. Må i så fall være bare dårlig kontakt et sted.

 

Meget sannsynlig har du samme feil som her. Du kan prøve å banke litt forsiktig på starteren mens noen holder nøkkelen i start-posisjon.

Bytte av starter; 1500-2500 i deler og rundt omkring en tusenlapp i arbeid, grovt regnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var nok starteren. Var innom et verksted idag med fattern og ble fortalt at det er starteren som er dårlig, fikk også beskjed om at det ikke var noe krise, men ville vært greit å få byttet snarest mulig.

 

Kjøpte en orginal Mitsubishi 0,9kw starter, pris på den er 3345,- med arbeid kom prisen på 4200 kroner. Fikk valget mellom 0,9kw eller 1,2kw, var 500kr prisforskjell, men har ikke bruk for 1,2kw, holder masse med 0,9 :w00t:

Lenke til kommentar

Det var nok starteren. Var innom et verksted idag med fattern og ble fortalt at det er starteren som er dårlig, fikk også beskjed om at det ikke var noe krise, men ville vært greit å få byttet snarest mulig.

 

Kjøpte en orginal Mitsubishi 0,9kw starter, pris på den er 3345,- med arbeid kom prisen på 4200 kroner. Fikk valget mellom 0,9kw eller 1,2kw, var 500kr prisforskjell, men har ikke bruk for 1,2kw, holder masse med 0,9 :w00t:

Hadde samme problem med Toyota Corolla , var nok starteren ja;P

Det ble dyrt for deg ser jeg. plukka en fra huggeriet, kosta rundt 500-lapp (orginal en)

Endret av peace2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var nok starteren. Var innom et verksted idag med fattern og ble fortalt at det er starteren som er dårlig, fikk også beskjed om at det ikke var noe krise, men ville vært greit å få byttet snarest mulig.

 

Kjøpte en orginal Mitsubishi 0,9kw starter, pris på den er 3345,- med arbeid kom prisen på 4200 kroner. Fikk valget mellom 0,9kw eller 1,2kw, var 500kr prisforskjell, men har ikke bruk for 1,2kw, holder masse med 0,9 :w00t:

Hadde samme problem med Toyota Corolla , var nok starteren ja;P

Det ble dyrt for deg ser jeg. plukka en fra huggeriet, kosta rundt 500-lapp (orginal en)

 

 

Har ikke byttet enda, men har bestilt time. Hadde også muligheten til å velge en brukt til 900 kroner, men det var uten garanti. Litt kjedlig å bytte til en brukt starter som da igjen kan gå når som helst, ved å kjøpe ny har jeg garanti og er sikker på at den holder en lang stund fremover :)

Lenke til kommentar

Jeg mener at brukt er bedre ( orginal ). orginale deler pleier å være dyre når dem er nye, brukt en finner du fra 200-700 kr. noen steder får du faktisk levert den tilbake dersom den ikke virka. men det er lite kjans for at den ikke virker... har bytta rundt 4 brukte startere totalt, ingen av dem var i nærheten av dårlige... kan forvente 10-15 år til med dem .. hender at den nye ikke holder for mer enn 3-4 år (kvalitets forskjell)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4200kr for å bytte startmotoren? at du orker..

 

 

Få tak i en brukt en på ett forum eller lignende for ett par hundrelapper (kan enda holde i masser av år) og bytt selv..

 

 

Har absolutt ingen peilig på bil, jeg kan det jeg burde kunne og litt mer, men bortsett fra det er jeg grønn på det området. Bytte av starter krever at bilen løftes hvis jeg ikke tar helt feil og dette har jeg ikke mulighet til å gjøre selv, dessverre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg mener at brukt er bedre ( orginal ). orginale deler pleier å være dyre når dem er nye, brukt en finner du fra 200-700 kr. noen steder får du faktisk levert den tilbake dersom den ikke virka. men det er lite kjans for at den ikke virker... har bytta rundt 4 brukte startere totalt, ingen av dem var i nærheten av dårlige... kan forvente 10-15 år til med dem .. hender at den nye ikke holder for mer enn 3-4 år (kvalitets forskjell)

 

Kjøpte den nest dyreste orginale starteren som er tilgjengelig på en slik bil. Da jeg spurte hvor lang levetid det var på den, fikk jeg beskjed om at jeg ville få solgt bilen LENGE før den måtte byttes. Jeg fortalte at jeg hadde planer om å ha bilen i 4-5 år for og så kjøpe meg ny, så for meg virker det som en god deal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...