Gå til innhold

Reise-zoom til Nikon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ut og reise på nyåret, og kan har lyst på ett zoomobjektiv å ta med.

Jeg har litt angst for objektiver bed for stort brennviddespenn, slik som 18-200 eller mer...

Har sett litt på:

Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G VR DX

Nikon AF-S DX Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

De er i grunn ganske like, bortsett fra at 55-300 er større og tyngre og nyere.

Noen som har forslag til hvilket jeg bør velge, eventuelt gode alternativer?

Objektivet skal brukes som supplement til Nikkor 16-85 og 35mm f1.8 på Nikon D90

Endret av Stratos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg også vurdert Nikon 70-300Af-Ssom et godt objektiv som utfyller dine 2 andre på en god måte. Er litt tyngre enn de 2 andre som du har kikket på. Det har også samme diameter for skrufilter som ditt 16-85 objektiv i tilfelle du har eller ønsker å bruke filter.

Skrevet (endret)

Jeg vil og anbefale 70-300mm VR, med mindre størrelselsen/prisen er avskrekkende. God bildekvalitet og praktisk zoomområde ved siden av 16-85-objektivet.

Endret av ovrebekk
Skrevet

18-200mm er av mange regnet som det ultimate reiseobjektivet.

Uansett hva du velger, sleng oppi en 50mm f/1.8 i tillegg. Den er billig og tar knapt plass i reisevesken, og samtidig priceless når det er lite lys + til portretter.

Skrevet

18-200mm er av mange regnet som det ultimate reiseobjektivet.

Det er det faktisk delte meninger om ;) Og jeg tolker trådstarter dithen at det ikke er noe for h*n.

Uansett hva du velger, sleng oppi en 50mm f/1.8 i tillegg. Den er billig og tar knapt plass i reisevesken, og samtidig priceless når det er lite lys + til portretter.

Trådstarter har allerede en 35mm f/1.8 - jeg synes det er en mer anvendelig brennvidde enn 50mm.

Er eller enig i at en 70-300mm er en mer naturlig makker til 16-85mm. Blir den for dyr, så hadde jeg nok gått for 55-300mm.

Alternativet er å kun ha med de objektivene du allerede har. Det kommer an på hvor du skal reise og hva du skal ta bilder av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...