Gå til innhold

Kjøpe "dyr" eller billig HDMI-kabel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger en 5 meter HDMI-kabel fra PS3 til projektor. Hvorfor skal jeg betale 4-500 kr isteden for $11 på Deal Extreme?

Er det noen forskjell på disse?

Når du kjøper i Norge, enten på Komplett eller elkjøp, og kabelen ikke fungerer ordentlig når du får den. Så har du returrett. det kan bli vanskelig på dx.

Hdmi-kabelene du får i butikkene kan være bedre kvalitet fordi de selges på kjentebutikkjeder i Norge og ikke billige dx som importerer fra kina og sør-korea.

sjekk ut denne: hdmi kabel tilpasset til ps3 til 295 kr

http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/PS3HDMICABLE/hdmi-kabel-3-meter-ps3

Lenke til kommentar

Jeg trenger en 5 meter HDMI-kabel fra PS3 til projektor. Hvorfor skal jeg betale 4-500 kr isteden for $11 på Deal Extreme?

Er det noen forskjell på disse?

Når du kjøper i Norge, enten på Komplett eller elkjøp, og kabelen ikke fungerer ordentlig når du får den. Så har du returrett. det kan bli vanskelig på dx.

Hdmi-kabelene du får i butikkene kan være bedre kvalitet fordi de selges på kjentebutikkjeder i Norge og ikke billige dx som importerer fra kina og sør-korea.

sjekk ut denne: hdmi kabel tilpasset til ps3 til 295 kr

http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/PS3HDMICABLE/hdmi-kabel-3-meter-ps3

 

Takk for mange tilbakemeldinger og tips. 3m blir dessverre for kort...

Lenke til kommentar

Fordi HDMI er et digitalt signal, betyr det at enten så funker det, eller så funker det ikke. Enkelt og greit.

 

Hadde det vært en analog kabel (for eksempel VGA) så kan du få forstyrrelser på bildet og sånt.

 

Så det spiller ingen rolle om du kjøper en billig eller dyr digital kabel. Eneste forskjell er at den dyre kanskje ser proffere ut, og har bedre byggekvalitet. Men signalmessig så er de identiske.

Endret av TM B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trenger en 5 meter HDMI-kabel fra PS3 til projektor. Hvorfor skal jeg betale 4-500 kr isteden for $11 på Deal Extreme?

Er det noen forskjell på disse?

Når du kjøper i Norge, enten på Komplett eller elkjøp, og kabelen ikke fungerer ordentlig når du får den. Så har du returrett. det kan bli vanskelig på dx.

Hdmi-kabelene du får i butikkene kan være bedre kvalitet fordi de selges på kjentebutikkjeder i Norge og ikke billige dx som importerer fra kina og sør-korea.

sjekk ut denne: hdmi kabel tilpasset til ps3 til 295 kr

http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/PS3HDMICABLE/hdmi-kabel-3-meter-ps3

 

Takk for mange tilbakemeldinger og tips. 3m blir dessverre for kort...

det er mulig å sette ps3'en nærmere prosjektorn. hvis ikke du tenker på og bytte mellom den og tven

Lenke til kommentar

Fordi HDMI er et digitalt signal, betyr det at enten så funker det, eller så funker det ikke. Enkelt og greit.

 

Hadde det vært en analog kabel (for eksempel VGA) så kan du få forstyrrelser på bildet og sånt.

 

Så det spiller ingen rolle om du kjøper en billig eller dyr digital kabel. Eneste forskjell er at den dyre kanskje ser proffere ut, og har bedre byggekvalitet. Men signalmessig så er de identiske.

Hva er da forskjellen på en v1.3 og 1.4 kabel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke noen endring i kabelspesifikasjonen fra HDMI v1,3 til 1,4, så hva som er stemplet på den har ikke noe å si. Så lenge det er en "high speed"-kabel støtter den 3D. Jeg kjøpte for øvrig akkurat den kabelen fra DX som det er referert til over, og den virker ikke skikkelig for meg. Der det skulle vært sort blir det i stedet en flimrende rød farge. Med kortere kabler virker det helt fint.

Lenke til kommentar

De dyre ser mere fancy ut muligens men lyd og bilde kvakiteten er den samme :) leste i et blad der de hadde testet dette grundig å der hviste det seg at de billige og de dyre var like gode :)

kjøp en billig fra clahs ohlson, da får du norsk garanti iflg. kjøpsloven (som er 5 år på elektriske produkter om jeg ikke tar feil) og en billig kabel. Siden vi allerede ble enige her i tråden at en billig og dyr har samme kvalitet på signalet så slipper jeg å snakke så mye om det :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger en 5 meter HDMI-kabel fra PS3 til projektor. Hvorfor skal jeg betale 4-500 kr isteden for $11 på Deal Extreme?

Er det noen forskjell på disse?

Når du kjøper i Norge, enten på Komplett eller elkjøp, og kabelen ikke fungerer ordentlig når du får den. Så har du returrett. det kan bli vanskelig på dx.

Hdmi-kabelene du får i butikkene kan være bedre kvalitet fordi de selges på kjentebutikkjeder i Norge og ikke billige dx som importerer fra kina og sør-korea.

sjekk ut denne: hdmi kabel tilpasset til ps3 til 295 kr

http://www.elkjop.no...bel-3-meter-ps3

Det der var en drøy pris! Jeg betalte nesten det samme for 10 meter HDMI.

Lenke til kommentar

Jeg trenger en 5 meter HDMI-kabel fra PS3 til projektor. Hvorfor skal jeg betale 4-500 kr isteden for $11 på Deal Extreme?

Er det noen forskjell på disse?

Når du kjøper i Norge, enten på Komplett eller elkjøp, og kabelen ikke fungerer ordentlig når du får den. Så har du returrett. det kan bli vanskelig på dx.

Hdmi-kabelene du får i butikkene kan være bedre kvalitet fordi de selges på kjentebutikkjeder i Norge og ikke billige dx som importerer fra kina og sør-korea.

sjekk ut denne: hdmi kabel tilpasset til ps3 til 295 kr

http://www.elkjop.no...bel-3-meter-ps3

Det der var en drøy pris! Jeg betalte nesten det samme for 10 meter HDMI.

 

Det er elkjøp vettu, det er ikke akkurat best på pris.

Hvor fikk du tak i så mye hdmi-kabel for så lite?

Lenke til kommentar

Ok, slik fungerer det med HDMI kabler generelt:

Skal du ha HDMI over korte avstander har det ikke noe å si om du kjøper en billig kabel av lav kvalitet, men om du skal ha en lang kabel 10-15m kan det i mange tilfeller skje at du ikke vil få presset igjennom nok signaler til å gjøre det du vil med en billig kabel.

 

Men er det snakk om 5 meter som her er det ingen grun til å kjøpe dyrt.

 

Om du kjøper på dealextreme så vil dem gi deg ny kabel om du får en ødelagt kabel i posten (men du må betale returen selv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...