Gå til innhold

Kjøpe "dyr" eller billig HDMI-kabel?


Anbefalte innlegg

 

Om du kjøper på dealextreme så vil dem gi deg ny kabel om du får en ødelagt kabel i posten (men du må betale returen selv).

 

 

Niks? Dead on arrival, ta vare på konvolutten å sjekk om den fungerer. Fungerer den ikke fyller du inn skjema på Dealextreme og legger ved bilde av innpakningen og selve kabalen. Så sender de nesten alltid ny kabel med en gang, retur blir dyrere for de enn å bare sende ny vare, dette har skjedd med meg flere ganger.

 

MEN dette skjer mye sjeldnere med varer som koster 20USD eller mer, men hvis de vil ha tingene i retur må de betale returkostnadene. Du skal bare betale returkostnadene hvis du skal levere tilbake en vare som fungerer og vil ha pengene tilbake :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, jeg har ingen erfaring med retur derfra ettersom alt er så billig at jeg bare har kjøpt nytt, informasjonen min er hentet fre retningslinjene dems.

 

Jepp, men vi er heldigvis dekket av Norsk lov :)

 

Problemet med DX er rett og slett at det ligger i Kina og postveien er lang, så hvis den første HDMI kabelen kommer etter en måned og ikke fungerer tar det kanskje en hel måned til? I forhold til den lokale elkjøpen :p

Lenke til kommentar

kjøp en billig fra clahs ohlson, da får du norsk garanti iflg. kjøpsloven (som er 5 år på elektriske produkter om jeg ikke tar feil)...

 

Du tar nok feil. Når du handler som privatperson er du dekket av forbrukerkjøpsloven, ikke kjøpsloven. Den regulerer kjøp mellom privatpersoner og mellom bedrifter. I tillegg regulerer hverken kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven garanti. Garanti er noe som er frivillig fra selgers side. Eneste kravet er at den skal gi bedre rettigheter enn forbrukerkjøpsloven.

 

Til slutt er det ikke noe automatikk i at elektriske artikler har 5 års reklamasjon. Det er avhengig av hvor lenge den er met å vare. Kravet for å få 5 års reklamasjon er at levetiden på varen er vesentlig lengre enn to år.

 

Sjekk ut http://lovdata.no for mer informasjon.

 

Forøvrig, det er forskjell på kablene. Som noen har nevnt er noen spesifisert til å takle høyere overføringshastighet. Og det er hva du må se på. Ikke pris.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...