Gå til innhold

Limt fast CPU'en til kjøler! umulig å ta av...


DabZor

Anbefalte innlegg

Jaja, ser i topic hva problemet er.

 

har klart å limt cpuen fast til kjøleren med artic silver 3 ADDHESSIV.. :oops:

 

Nå når jeg skal ta den av så sitter den bomfast, hva kan jeg gjøre for å få den av? Vil helst ikke ødelegge CPUen da!

 

Håper noen kan komme med noen fornuftige svar for dette er flaut og irriterende!

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe

 

kan jo ikke ta ud cpu når kjøleren står over den "spaken" så hva kan jeg då gjøre??

 

plz ass :woot: dette e gudd

 

Så sant. Nå har du gjort bommelom på dolokket med buksa oppe...

 

OK, hadde du fått av CPU, så kunne du kjølt ned ruklet for å få limet til å slippe... Hmm... Jeg kommer ikke på noe. Drittproblem, da.

Lenke til kommentar
hehe

 

kan jo ikke ta ud cpu når kjøleren står over den "spaken" så hva kan jeg då gjøre??

 

plz ass :woot: dette e gudd

 

 

den spaken er låst til cpu"en..bare dra den litt ut først og dra den rett opp.

slik at cpu blir løs..

vær litt forsiktig når du drar den spaken opp,kan være litt treg og få opp.

 

spaken sikker i et hakk,så først rett ut og så dra forsiktig opp til den løsner.

Lenke til kommentar
hehe

 

kan jo ikke ta ud cpu når kjøleren står over den "spaken" så hva kan jeg då gjøre??

 

plz ass :woot: dette e gudd

 

 

den spaken er låst til cpu"en..bare dra den litt ut først og dra den rett opp.

slik at cpu blir løs..

vær litt forsiktig når du drar den spaken opp,kan være litt treg og få opp.

 

spaken sikker i et hakk,så først rett ut og så dra forsiktig opp til den løsner.

 

dette tror jeg han er klar over, men kjøleren er jo over der man "vipper spaken opp" :roll:

Lenke til kommentar

Nå hadde ikke jeg sååå mye på, men ja, etter et par timer så fikk jeg omsider cooleren av! (Man må seff "dytte" cooleren fram og tilbake hele tiden mens man holder hårføneren over...etter en stund så vil den sikkert gi litt etter og da kan man fjerne cooleren uten store problemer...)

Lenke til kommentar
hehe

 

kan jo ikke ta ud cpu når kjøleren står over den "spaken" så hva kan jeg då gjøre??

 

plz ass :woot: dette e gudd

 

 

den spaken er låst til cpu"en..bare dra den litt ut først og dra den rett opp.

slik at cpu blir løs..

vær litt forsiktig når du drar den spaken opp,kan være litt treg og få opp.

 

spaken sikker i et hakk,så først rett ut og så dra forsiktig opp til den løsner.

 

dette tror jeg han er klar over, men kjøleren er jo over der man "vipper spaken opp" :roll:

 

oki..tror jeg misforsto litt..beklager

Lenke til kommentar

For det første....hvorfor vil du ha av CPUen?

 

1: Ta av Hovedkortet og ta ut all hardware som måtte være i veien.

2: Varm opp eit tynt blad evt. kniv og se om du kan få varmet opp AS3'en og lirket kjøleren av.

 

Du har vel ikkje stort andre valg enn å varme den opp eller skjære gjennom med kniv.

Lenke til kommentar

jaja

 

Prøvde meg på å en liten spansk en.. :wink:

 

Kjørte cpu'en under stress en godt stund slik at den ble maxxx varm, så va det rett av me dataen, plugge ut ledninger å opp på operasjonsbordet.

Det prøvde jeg (forsiktig) å rive å slite i cpu kjøler, plutselig løsnet den litt, men den tok med cpu. cpu hadde løsnet fra socketen.

Men dette har skjedd før hoss en kompis så jeg tenkte at det var ikke så farlig.

Nå når jeg hadde den av prøvte jeg å løsne cpu fra kjøler.

Da etter en stund hørte jeg knirke lyder, det hørtes ut som limen ga etter.. og det gjorde den.

Men da jeg hadde fått av alt å satt der å puste kjøleren og cpu'en begynte jeg å tvile på at den skulle virke når jeg satt den i igjen.. noe den heller ikke gjorde.. :evil: F... !!!!!!

 

men men, skulle jo bare selge den for 500,- !!! :shrug:

 

jaja... måtte vente helt til nå, sitter nå med en xp2400+ med samme kjøler.. hehe, for den nye kjøleren imorgen.

Btw, klarer ikke å kjøre denne cpu'en på mer en 1500MHz ;) lattis.

 

Men så gikk jeg i bios. prøvte først på 1500MHz men da ble den voldsomt varm ved arbeid så jeg gikk i bios igjen og prøvte meg på multiplieren.. (denne har altid kunne skiftes på dette kortet, men ikke på den gamle cpu'en) men jeg klarte å klokke cpu mer ned med multipleren her!

Betyr dette at cpu'en min er åpnet?

håper det da jeg kan klokka maxxx :woot:

 

jaja... syns fortsatt synd på den gamle traveren.. men jaja --- en overklokkers liv, eller hva?

 

takker for svar hittils og håper på at noen kan svare på dette spm og..

takk takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...