wotg Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 (endret) Spotify har dårlig utvalg, rotete søketjeneste og kanskje verdens mest irriterende måte å kjøre reklame på. Finnes så mange andre steder man kan finne musikk. Skjønner veldig godt at spotify ikke tjener penger - og tviler stort på at de noen gang vil. Endret 23. november 2010 av wotg
AdNauseam Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 (endret) Reduser prisene på Premium. Slik vil du få flere premiumbrukere, derved større fortjeneste. Jeg snakker ikke om å redusere prisene mye, bare til 50kr/mnd eller noe slik. Jo, det er mye. Det er 50%, en betydelig prosentverdi. De kunne ha gitt litt rabatt om du kjøpte flere måneder om gangen, det kunne de ha tjent på. Problemet er egentlig at folk bryr seg for lite. I tillegg har gratis versjonen alle de betydelige funksjonene som Premium versjonen. Premium har mange ting folk egentlig klarer seg uten, dermed gidder ikke folk å betale. Jeg synes free versjonen burde få mye flere begrensninger. Antall spillelister, antall sanger i library, spilletid, flere reklamer, ikke Spotify Comunity osv. Det er mye man kan begrense. Tingen er jo at dette begrenser piratkopiering. Dette er en fantastisk mulighet for forbrukerne, og det ser ut til at de bare kaster den bort. Spotify har også gjort slik at jeg har kjøpt ca 100 plater. Her har da plateselskapet tjent mye penger, men Spotify får ikke "credit" for det. Jeg tror at det er mer penger i Spotify enn plateselskapene tror. Indirekte fortjenelser. Endret 23. november 2010 av StianAarskaug (S10QaN)
KvitKnekt Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Det burde vært mulig for artister å legge inn egne sanger gratis, og som de ikke fikk penger for at ble spillt. Da ville jo mange skandinaviske artister kunne linke til albummene sine på spotify og det ville vært en enorm gratis reklame for begge aktører. Desse sangene burde ikke være mulig å laste ned ("kjøpe gratis") slik at de som ville høre måtte ha spotify. Pushe på denne metoden for distribusjon, gi artister tilgang til statistikk over hvor mye sangene ble spillt, om hele sangene ble spillt, hvilke sanger som blir spillt før og etter, hvor mange ganger de har blitt stjernet eller lagt til en spilleliste osv. Spiller ikke i band selv, men har venner i to forskjellige, og det hadde vært dritkult om de kunne spille sin egen musikk på fester de er på osv.
ezex Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Prisen er som flere sier rett og slett for snill, jeg ville betalt 300,- i måneden med glede. Flere begrensninger på gratisversjonen, så kanskje folk får øynene opp for hvor bra tjenesten egentlig er.
ryback Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Er det virkelig noen gratisbrukere som faktisk bruker spotify? Jeg er gratisbruker selv og jeg bruker det aldri pga reklamen. Spotify bruker jeg nå kun når jeg har fest og da er det alltid en eller annen som har premium-konto som kan logge seg på. Idéen til KvitKnekt om å la indie-band laste opp musikken sin synes jeg var veldig god. Spotify bør få forlag og forfattere på banen også og se på muligheten for å streame lydbøker til premium-kunder.
AdNauseam Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 (endret) Er det virkelig noen gratisbrukere som faktisk bruker spotify? Jeg er gratisbruker selv og jeg bruker det aldri pga reklamen.Det er minimalt med reklame. jeg har gratisversjonen selv fordi jeg venter på en android telefon(da kjøper jeg Premium). Jeg legger såvidt merke til reklamen, da den kommer i en syklus på omtrent 30 min. Det er faktisk gratis musikk man få tilgang til. Flere millioner sanger, og det er ikke bra nok fordi det er litt reklmae? Det skulle bare mangle at man må høre på litt reklame en gang i blant når man får så mye gratis. Edit: Det koster også ufattelig mye for Spotify, altså de (selskapet) som driver det. Forresten, jeg er sikker på at gratis versjonene blir mer begrenset i fremtiden. Det de gjør nå er vel for å samle folk til tjenesten, og deretter lokke dem til å kjøpe Premium abonnement ved å lage gratisversjonen "kjipere". Ihvertfall håper jeg at det er det de gjør. Å bruke denne strategien i fremtiden går ikke. Da vil de kjøre selskapet konkurs. Men regner med at de skjønner hva de må gjøre selv. Endret 23. november 2010 av StianAarskaug (S10QaN)
Runar Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Det skulle bare mangle at man må høre på litt reklame en gang i blant når man får så mye gratis. Det koster også ufattelig mye for Spotify. Jeg håper jeg misforsto deg, og at du ikke mener selve tjenesten - det vi brukere får - koster ufattelig mye.
Henning- Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Skulle til å kommentere det samme selv Runar, men jeg kan ikke skjønne at det vi trodde var det han mente.. Tilbake til saken. Jeg har betalt for spotify siden jeg fikk det og har ingen problemer med å bruke 99kr på autotrekk hver måned, på en så god tjeneste!
Arbitrator Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Om alle som bruker spotify hadde betalt 100kr mnd hadde dem gått med over 800.000.000kr i pluss. Det er jo noe å tenke på
TDZGamer Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Bruker ca. 100 spenn i måneden på itunes, men jeg kan ikke ta med meg Spotify på joggetur eller flytur så da blir det jo bare dobbelt så dyrt?
HulkHaugen Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Bruker ca. 100 spenn i måneden på itunes, men jeg kan ikke ta med meg Spotify på joggetur eller flytur så da blir det jo bare dobbelt så dyrt? eh, jo. Hvis du betaler de 99,-/mnd så kan du legge inn musikken på iPod/iPhone/Android/Windows Mobile/Symbian, og sikkert mere også...
AdNauseam Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Det skulle bare mangle at man må høre på litt reklame en gang i blant når man får så mye gratis. Det koster også ufattelig mye for Spotify. Jeg håper jeg misforsto deg, og at du ikke mener selve tjenesten - det vi brukere får - koster ufattelig mye. Ja, altså det koster mye å drive tjenesten. Altså de som driver Spotify. Tror jeg må omformulere setningen litt. For forbrukeren er det billig, med tanke på hva du faktisk får. 100 NOK er ingenting.
Runar Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Ja, altså det koster mye å drive tjenesten. Altså de som driver Spotify. Tror jeg må omformulere setningen litt. For forbrukeren er det billig, med tanke på hva du faktisk får. 100 NOK er ingenting. Det var det jeg tenkte du mente. Flere i min omgangskrets har oppgradert til premium etter å ha oppdaget hvor genialt det er med Spotify på mobilen, så vi får vel bare håpe flere følger etter (før det er for sent).
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Jeg vil ha FLAC (eller en annen grei form for tapsfri lyd). Jeg har faktisk vurdert Spotify bare pga. "kjekt ved festligheter", men siden jeg ellers ikke benytter dem til vanlig lytting blir det aldri til at jeg kjøper.
TDZGamer Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Prøvde spotify litt ... de har ikke alle band jeg liker ... dessuten var lydkvaliteten dårlig. Litt sånn radio aktig.
HulkHaugen Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Prøvde spotify litt ... de har ikke alle band jeg liker ... dessuten var lydkvaliteten dårlig. Litt sånn radio aktig. ...som også øker fra 160 kbps til 320 kbps dersom du betaler. Flere blindtester har blitt gjort mellom 320 kbps komprimert musikk, FLAC og CD, og konklusjonene er at man ikke hører forskjell på dem...
Kaymeerah Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 (endret) ...som også øker fra 160 kbps til 320 kbps dersom du betaler. Flere blindtester har blitt gjort mellom 320 kbps komprimert musikk, FLAC og CD, og konklusjonene er at man ikke hører forskjell på dem... Man hører forskjell, det er bare det at du ikke hører på musikk som krever høyere enn 320kbps for å være helt klar. Endret 23. november 2010 av Kaymeerah
Zeph Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Skal ikkje gå inn i ein bitratediskusjon her, men eit aldri så lite poeng er at kva du spelar musikken av på og er av betydning. Dårleg kvalitet på eit dårleg anlegg blir mindre merkbart enn på eit bra anlegg.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Kvalitet på innspilling og mixing her også stor betydning for hvor stor forskjell det blir mellom komprimerte og ukomprimerte versjoner.
mrs.robinson Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Jeg tror også det blir innført flere restriksjoner på gratisversjonen. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor flere betaler for det, har dere virkelig ikke råd til å betale 100 kr per måned? Har vært premiumbruker av spotify lenge. Men endringer i min sivile status gjorde at jeg måtte ta en gjennomgang av mine utgifter. Oppsagte avtaler med Spotify, filmkanaler, og et par andre abb.tjenester på nettet gjorde at jeg brått satt med 1.000 lapp ekstra i månden. Og det er vel kanskje akkurat det som er litt a problemet til Spotify. Spotify er noe av de første som ryker om en er litt presset økonomisk. For en kan jo fortsatt bruke gratisversjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå