Gå til innhold

Topp ti myter rundt faste tilbakevist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(...)

Hvis jeg er vant med å spise 1 lite måltid til frokost, større lunsj, svær middag, og liten kvelds. Så burde det funke helt fint utifra det han sier. Såfremt disse måltidene er "sunne".

(..)

 

Ja, selvsagt. Man skal alltid velge den livsstilen som passer best for seg selv. Jeg har prøvd PF og fant ut at det ikke virket for med, men fremdeles har jeg et lignende spisemønster.

 

Det du går glipp av der i mot ved å velge flere måltider fordel over hele dagen, er effekten faste gir.

 

Du skriver også at det er veldig dyrt, dette stemmer ikke da det koster akkurat det samme om du spiser det i 3 eller 6 måltider. Det er der i mot dyrt å spise "sunt"

Lenke til kommentar

Du skriver også at det er veldig dyrt, dette stemmer ikke da det koster akkurat det samme om du spiser det i 3 eller 6 måltider. Det er der i mot dyrt å spise "sunt"

 

Jeg skriver da ikke at det blir veldig dyrt. Men slik jeg forsto det, så fremmer han ikke supplementer, men "vanlig" mat. Den vanlige maten koster det samme som supplementer fra "onde selskap som lurer deg til å tro at du må ha dette", og gjerne dyrere (ofte dyrere != veldig dyrt :) )

 

 

Folk missforstår kanskje hva jeg mener. Jeg hang meg opp i en del der han er imot at selskaper får deg til å tro at du trenger 6 måltider, slik at du kjøper deres produkter. Selv om dette kanskje er sant, så koster denne erstatninga ikke noe mer enn om du skulle ha vanlig mat. Det blir t.o.m. gjerne billigere når du tenker f.eks protein/NOK. Ble det klarere nå, den delen med dyrt/ikke dyrt?

Lenke til kommentar

Folk missforstår kanskje hva jeg mener. Jeg hang meg opp i en del der han er imot at selskaper får deg til å tro at du trenger 6 måltider, slik at du kjøper deres produkter. Selv om dette kanskje er sant, så koster denne erstatninga ikke noe mer enn om du skulle ha vanlig mat. Det blir t.o.m. gjerne billigere når du tenker f.eks protein/NOK. Ble det klarere nå, den delen med dyrt/ikke dyrt?

Jeg jobber i dagligvarebutikk ved siden av studiene, og ser stadig vekk at folk kjøper slike "måltidserstattere". Og de blir bare feitere og feitere.

En annen ting er at det ikke er noe godt. Slik jeg tolker det han sier så vil han ikke nødvendigvis til livs tilskuddene, men han vil til livs de usunne tilskuddene. En slik "bar" er jo sjokolade og proteiner, noe som er uheldig i forhold til en middag med ris kjøtt og grønnsaker.

 

En middag for meg er 400g kjøttdeig, og en pose gryterett. På bunnpris, der jeg jobber, ender dette på rett over 50kr for 1500kcal. Nå er ikke gryterett optimalt men jeg tror det ikke er noe dårligere enn en slik måltidserstatter, og samtidig koster det mye mye mindre per kcal.

Lenke til kommentar

Kreatin har lite å si for PF (hvis jeg ikke tar feil). Kreatin er også det eneste lovlige tilskuddet som faktisk gjør deg sterkere, men dette er en effekt som kun varer mens du går på kreatin. Kreatin gir deg muligheten til å løfte tyngre, belaste musklene mer og derfor bygge mer muskler enn uten, så det er innsatsen mens du går på kreatin som teller!

Lenke til kommentar

Finnes masse artikler som kan motargumentere at man må spise ofte. Forstår ikke hvorfor disse faktaene skal være mer troverdig enn disse.

 

Har nå litt med forskningen. Det meste av "spis hver time" argumentasjonen er basert på gammel "viten" i tillegg til at noen andre sier det. For all det, det virker og er lett å holde (noe som de fleste overvektige faktisk sliter med, finne et opplegg de klarer å holde)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...