Gå til innhold

Trenger ny receiver til anlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på Elkjøp i dag og fikk hørt 555 og 777.

 

Veldig bra høytalere! Merket at det var et litt dypere lydbilde på 777 men jeg mener ikke at dette kompanserer for det store beastet det er.

 

Så tror nok at jeg går for 555 med 444 senter. Og etter hvert sub og bakhøytalere.

 

Så mitt neste spm er. Hva bør jeg prioritere av bakhøytalere og sub? Eller i hvilken rekkefølge bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar

Sist hvis jeg ser mye på film? Er det ikke det man bør ta først? Mtp eksplosjoner og slikt? :p

 

Fikk en pakke på 4500 hos Elkjøp med 555 og 444. Fikk også en pakke på 5200 for 777 med 444.

Er det virkelig ikke et spm for deg? Er 777 så mye bedre?

Kan være at man hører det bedre i stua enn på Elkjøp.

Lenke til kommentar

den "sist" var overflødig, gikk nok litt raskt ;)

 

Jeg har ikke sammenlignet 555 og 777, så har nok ikke svaret på hvor stor forskjellen av disse er. Men 8" vs 6.5" er noen centimeter med elementer i forskjell... Må også huske på at i store Elkjøp lokaler vil høyttalerne høres veldig tamme ut, når du kommer inn i et vanlig rom, vil opplevelsen bli en annen!

 

Forresten, be dem om å sjekke prisen på ny, så følger du med oppe til venstre (mener jeg) på skjermen, der vil du se hvor mange prosent fortjeneste de har. Brunevarer er det som regel god fortjeneste, ikke umulig å kunne presse prisene enda mer. Jeg fikk noen tusenlapper i avslag når jeg kjøpte forsterker og høyttaler ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lot det stå på musikk mens jeg var på jobb, mener å ha hørt at hvor høyt du spiller ikke er viktig (dvs ikke skadene med høyt volum) Men jeg brukte ganske lavt.

 

Du kan ha direkte, dolby eller stereo lyd mener jeg å huske. Sett opp høyttalerne i Bi-Amp (Står forklart i brukanvisningen til både høyttalerne og forsterkeren hvordan)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vanlige kabler holder, trenger ikke så stor dim på det heller så fremt du ikke skal overføre over veldig lange distanser (15meter+) Mener at både forsterkeren og høyttalerne støtter både bananplugg og putt-inn-og-skru (husker ikke hva den tekniske termen på slikt er..) Så nei, trenger ikke noe spesielle ender :)

Lenke til kommentar

Det står forklart i både høyttaler- og forsterkerbrosjyren. Bi-wire går ut på at du bruker ekstra utganger for bedre effekt (veldig lett forklart) Til vanlig er de to inngangene på høyttalerne bro koblet og går til front utgangen på forsterkeren. Ved bruk at Bi-wire setter du side-utgangen til diskantene og front til bass samt at forsterkeren sender ut forskjellig frekvens på de forskjellige utgangene.

 

Mener at dette vil være den enkle måten å forklare det på iallefall, helt utdannet er jeg ikke :D

 

EDIT: Bi-Wire er vel hva du gjør, Bi-amp er vel en egenskap i forsterkeren

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...