Gå til innhold

Trenger ny receiver til anlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom 555 og 777 er hovedsaklig basselementene (6.5" vs 8", hvis jeg ikke husker feil) Med tanke på hvor mye 777 faktisk leverer, vil jeg påstå at sub ikke er nødvendig, hvis du ser på responsbåndbredde så kommet høyttalerne veldig lavt på registeret. Jeg vil påstå at sub faktisk her helt unødvendig hvis du går for 777, i så fall det siste du kjøper (dvs etter bak, side og fronthøyttalere..)

Lenke til kommentar

4300,- er jo langt under hva det vil koste nytt, men du må ikke glemme frakt pris og fare for skade ved frakt som kan komme i tillegg.

 

Du har potensielle risiko faktorer, hvis anlegget er i takt, så synes jeg prisen er litt suspekt. Burde fint få iallefall 8-9k, selv med småriper, for den pakken. Men mulig personen ikke vet at Hi-Fi holder seg godt i pris ;) Du kan jo også oppleve at det er svindel (finnes ikke anlegg), så tenk over betalings metode. Noen elementer kan være sprengt også.. Men hvis du har mulighet til å kjøre til personen, høre på anlegget, så ville jeg uten tvil gått for det! :)

Lenke til kommentar

Nja, er det sprengt. Vil du fort merke det. Be han om å spille alle kanalene separat med forsterkeren nullstilt. Da burde du høre ulyder rimelig fort. Pass på å ha en god lydkilde, samt prøv med godt trykk (ulyder blir tydeligere ved litt volum)

 

Lykke til! Si i fra hvis det er noe mer du lurer på! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk nå svar om at han skulle beholde anlegget :/

Så da vet jeg ikke helt hva jeg bør gjøre...

Som tidliger så har dere ment at jeg bør kjøpe front høyttalere først.

 

Så da blir det ns 777 vs ns 555 med sub... Eller helt andre høyttalere, hva med f.eks denne? http://www.surround.no/product/484633/Dynavoice-M-65-EX-5.0-Black-Oak-Piano-Finish.html

 

Hva synes dere?

Endret av mrDaveAwesome
Lenke til kommentar

Etter spesifikasjonene vil M-65 legger seg i klasse med 555.

 

NS-555 har et mindre mellomregister element. Men har lavere følsomhet (noe jeg mener å huske at betyr mer lettkjørt, må gjerne rette på meg de som er sikker)

 

M-65 kommer litt lavere, mens 555 komme høyere på frekvensen. Totalt sett vil jeg tro at disse vil gi en ganske lik opplevelse.

 

Men må innrømme at jeg generelt ville vært skeptisk til å kjøpe et 5.0 anlegg til lavere pris enn bare høyttalerne du ser på. Hva tror du vil være råest? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...